Transmituj i oglądaj. Czym jest i jak działa Periscope?

Zaktualizowano: 2016-06-29
Periscope
Co by było, gdyby w kilka sekund dało się uruchomić własną telewizję na żywo transmitującą potencjalnie na cały świat? Właśnie taką rolę spełnia ostatni must-have w świecie serwisów społecznościowych – aplikacja Periscope. Każdy użytkownik Periscope’a może transmitować wideo online bez ograniczeń czasowych, a relację live-streaming mogą oglądać nawet ci, którzy aplikacji nigdy nie pobrali (np. w oknie przeglądarki). Ponadto widzowie mogą zadawać pytania live w komentarzach.
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Periscope to nowy portal społecznościowy oparty na treściach wideo, które są tworzone przez użytkowników serwisu. W przeciwieństwie do takich serwisów jak YouTube filmiki powstają i są transmitowane na żywo. Umożliwia to interakcję z widzami w czasie rzeczywistym. Tej młodej jeszcze apki boją się nawet największe stacje TV – dlaczego? Bo korzystają z niej już sami ludzie mediów. Czy przyjmie się w środowisku blogerów i vlogerów? I czy Periscope jest zapowiedzią nowej ery serwisów społecznościowych?

Źródło: www.natelung.com

Periscope’a można używać nie tylko do transmitowania swojego codziennego życia – można go też wykorzystać do nadawania relacji live z różnych wydarzeń. Może być świetnym pomocniczym narzędziem dla polityków – w końcu nie wszystko ma szansę trafić do telewizji. Idealnie nadaje się również do ulubionego przez youtuberów Questions & Answers – forma filmików, w których odpowiadamy na zadane przez widzów pytania, tutaj  jest przesunięta o krok dalej na skali interaktywności i realnego zaangażowania, ponieważ w przypadku Periscope’a oglądający mogą zadawać pytania w trakcie trwania transmisji. Wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym!

 

Jak pobrać i używać Periscope’a?

Periscope’a można pobrać na urządzenia mobilne typu smartfon lub tablet pracujące w systemach iOS lub Android. To proste – wchodzisz do sklepu z aplikacjami, ściągasz, otwierasz – i już masz w ręku własną stację TV nadającą live na cały świat. Aby się do niej zalogować, możesz użyć konta na Twitterze lub zarejestrować się jako nowy użytkownik Periscope’a.

Aby obejrzeć trwające transmisje, kliknij na ikonkę telewizora znajdującą się w lewym górnym rogu. Po kliknięciu na kulę ziemską zobaczysz, skąd w danym momencie udostępniane są transmisje live.

Screen Periscope. Źródło: pcadvisor.co.uk

Jak transmitować za pośrednictwem Periscope’a? Streaming uruchamiasz, klikając  środkowy przycisk. Jeśli korzystasz z aplikacji po raz pierwszy, poprosi ona o dostęp do Twojej kamery, mikrofonu oraz lokalizacji (udostępnienie lokalizacji jest opcjonalne). Następnie kliknij przycisk „Start”. Gdy nagrywasz, możesz zmienić kamerę z przedniej na tylną, pukając w ekran dwa razy, i zrobić pauzę – w tym celu przeciągnij palcem w dół przez ekran. Na dole po lewej stronie ekranu będą się wyświetlać wiadomości od Twoich widzów oraz pole, w którym możesz im odpowiadać. Gdy zaczniesz nagrywać, informacja o transmisji live pojawi się na stronie głównej serwisu – w feedzie. Każdy użytkownik aplikacji będzie mógł dołączyć do transmisji, wysyłać komentarze tekstowe live czy przesłać Ci wyrazy uznania – peryskopowe serduszka.

Dodatkowo transmisje można oglądać bez pobierania aplikacji, a nawet bez posiadania smartfona – po prostu w oknie przeglądarki. Jeśli spóźnisz się na transmisję, nic straconego – możesz ją jeszcze obejrzeć w ciągu 24 godzin, potem zostanie automatycznie skasowana. Ciekawostką jest jednak to, że transmisje możesz zapisywać za pomocą zewnętrznych aplikacji – wystarczy konto Periscope połączyć z kontem aplikacji katch.me. Filmy nagrane przez Periscope’a możesz w ten sposób udostępnić na swojej stronie czy w innych mediach społecznościowych.

Ponieważ Periscope jest powiązany z kontem na Twitterze (Twitter jest obecnie właścicielem serwisu), najchętniej z tej aplikacji korzystają jego użytkownicy – politycy, ludzie mediów i celebryci. Periscope jest świetnym narzędziem, jeśli faktycznie mamy coś ciekawego do powiedzenia i robimy to w atrakcyjny sposób. Aplikacji używają takie osobowości jak Michelle Obama, Hillary Clinton, Arnold Schwarzenegger, Jamie Oliver, Ringo Starr z The Beatles czy Aaron Paul (pamiętacie Jessiego z „Breaking Bad”?). Polskim numerem jeden na Periscope jest dziś Jarosław Kuźniar, dziennikarz TVN. Używa go również Izabela Kuś, rzeczniczka Legii Warszawa, a kiedyś sprawnie posługiwał się nim Janusz Palikot.

Periscope dla blogerów. Źródło obrazka: becomeablogger.com

 

Periscope w biznesie – jak serwisu używają światowe marki

1. Zajrzyj za kulisy

Światowe marki świadomie używają Periscope’a, by pozwolić widzom i konsumentom zajrzeć za kurtynę i poznać firmę i jej pracowników od kuchni. Świetny przykład dały linie lotnicze Turkish Airlines, które pokazywały widzom lot z perspektywy załogi – przygotowania do lotu od momentu pojawienia się pilotów na lotnisku, sprzętu pokładowego i ciekawostek z lotu. Akcja przyczyniła się do znacznego wzrostu fanów marki  na tym kanale i zaowocowała wieloma pozytywnymi wzmiankami w mediach. Przykładem z polskiego podwórka może być Michał Szafrański, autor bloga i podkastów pt. „Jak oszczędzać pieniądze”, który za pośrednictwem aplikacji pokazuje swoim odbiorcom, jak nagrywa audycje, opowiada o tym, co robi danego dnia, nagrywa transmisje z konferencji czy promuje nową książkę.

Źródło:www.youtube.com

 

2. Włącz CEO w działania marki

Periscope sprawdza się wspaniale również we włączaniu w wyższej kadry managementu w codzienne działania marki i interakcje z konsumentami . Live przekaz od CEO? Nie ma problemu!
Perfekcyjnie robi to John Legere, CEO T-Mobile. Uważa on, że dyrektorzy powinni być bardziej zaangażowani w relacje z klientami ze względu na to, że wielu konsumentów w dzisiejszych czasach narzeka na brak transparentności. Poniższe wideo pozwoli Wam teleportować się wprost do różowego biura CEO T-Mobile. Co Wy na to?

Źródło:www.youtube.com

 

3. Wykorzystaj podczas wprowadzania nowego produktu lub usługi

Wiele marek zauważyło również  przydatność Periscope’a podczas wprowadzania na rynek nowych produktów. Nieraz okazało się, że konsumenci doceniają fakt, że marki udostępniają im relację na żywo z wydarzeń towarzyszących wejściu na rynek nowego produktu.

Nestle. Źródło: Periscope

 

4. Wykorzystaj jako narzędzie PR

Periscope w PR – zarządzanie sytuacjami kryzysowymi, ale nie tylko. To również świetne narzędzie do nadawania relacji live z konferencji prasowych i eventów. W Polsce świetnie wykorzystywał Periscope’a Janusz Palikot. Sprawnie używa go również MSWiA. Obecnie sięgają po to narzędzie nawet rzecznicy prasowi – posługuje się nim rzeczniczka Legii Warszawa – Izabela Kuś.

MSWiA. Źródło: Twitter MSWiA.

 

5. Zbieraj feedback od konsumentów

Interaktywność live jest ogromną zaletą – sprawia, że Periscope może być wspaniałym narzędziem do komunikacji z marką na żywo. Dosłownie – w bardzo łatwy sposób firma może dostać informację zwrotną od swoich potencjalnych konsumentów – bez konieczności prowadzenia badań fokusowych.

Feedback. Źródło: adweek.com

Zał._ 7. Zegarek. Źródło: glasshat.com

 

6. Wymyślaj inne formy interakcji z odbiorcami

W Polsce aplikację z sukcesem wykorzystał H&M do promocji gry miejskiej – wzmianka o niej pojawiła się w różnych mediach społecznościowych. Podczas zabawy uczestnicy na bieżąco dostawali od marki wskazówki udostępniane właśnie za pomocą Periscope’a.

H&M. Źródło: wirtualnemedia.pl

 

Kuźniar królem polskiego Periscope’a

Mówiąc o możliwościach wykorzystania aplikacji Periscope, trzeba wspomnieć o personal brandingu. W Polsce do tego celu aplikację Periscope  najumiejętniej wykorzystuje Jarosław Kuźniar (16 tys. obserwujących), najpopularniejszy w sieci polski dziennikarz, który od długiego czasu bardzo intensywnie obecny jest na Twitterze. Na Periscope opowiada widzom o tym, co zobaczą w porannym paśmie TVN24, o swoich planach, a także o startupie, który prowadzi – biurze podróży Goforworld.com. Nagrywa transmisje nawet w drodze do pracy czy podczas przejażdżki rowerem, a swoim widzom czasem tłumaczy, że telewizja, jaką znamy, nie ma perspektyw.

 Źródło: Twitter.com

Wideo jest przyszłością komunikacji, ale forma sama w sobie nie zapewni sukcesu.
Kluczem do sukcesu na Periscope jest ciekawa, przemyślana i atrakcyjna dla odbiorcy treść. Może być świetnym narzędziem do personal brandingu, jeśli dokładnie wiemy, w jakim celu chcemy go użyć.

 

Autor: Justyna Fabijańczyk

Wasze komentarze (6)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • andre

    konta sa usuwane bez podania przyczyny

    2018-01-31, 11:29
  • Tadeusz

    transmisja wideo online bez ograniczeń czasowych? to brzmi dobrze :) trzeba to w wolnej chwili wypróbować

    seba-trans.pl

    2017-08-29, 15:00
  • Angelika

    Nie słyszałam wcześniej o tej aplikacji. Duży plus za to, że relację live-streaming mogą oglądać osoby, które nie mają pobranej aplikacji!

    roiexperts.pl

    2016-09-29, 08:23
  • Roman

    Video live ostatnio robi furorę - chyba już wszędzie o tym głośno;)

    semkonsultant.pl

    2016-08-23, 14:00
  • Justyna

    Zgadzam się, Człowieku SEO :-)
    I wszędzie widać, słychać i czuć, że to dopiero początek :-)
    Pozdrawiam,
    Justyna z Odiseo.

    odsieo.pl

    2016-08-01, 22:48
  • Człowiek-SEO

    I to jest przyszłość!! Niebawem (trzymamy kciuki) będzie można publikować (a przynajmniej bufforować) video LIVE bezpośrednio ze smark-fona na dowolne, wybrane wcześniej medium.
    To doprowadzi nas do pierdy-bajtów danych i piaszczyliardów godzin video wrzucanego do siedzi non-stop.
    Życia nie starczy żeby to obejrzeć :) Za to SEŁO jak będzie szłooooo! :D

    semandseo.pl

    2016-07-07, 13:55
Polecane artykuły
hashtagi instagram
Hashtagi na Instagramie - jak ich używać? Lista najpopularniejszych hashtagów w 2024 roku

Hashtagi to narzędzie służące kategoryzowaniu i promowaniu treści w mediach społecznościowych. Od ich wprowadzenia przez Instagram w 2011 roku, mimo znaczących zmian w platformie, nadal odgrywają istotną rolę w zwiększaniu zasięgu publikacji. Czym dokładnie są hashtagi? Jak, ile i jakie dodawać do treści na Insta? Które są najpopularniejsze w Polsce i na świecie w 2024 roku? W artykule odkrywamy tajniki hashtagów na Instagramie!

jak uzywac instagrama
Funkcje Instagrama. Przewodnik po IG dla początkujących

Instagram jest jednym z największych serwisów społecznościowych. Miesięcznie korzysta z niego ponad 2.4 mld użytkowników na całym świecie. W Polsce na Instagrama regularnie zagląda około 11,6 mln osób – w tym 60% to kobiety (NapoleonCat, grudzień 2023). Serwis stał się popularnym narzędziem marketingowym dla blogerów, celebrytów, tradycyjnych mediów i firm z różnych branż. Wykorzystywany jest do budowania społeczności, generowania sprzedaży, kreowania marki, a także do celów rozrywkowych, informacyjnych i edukacyjnych.