Znajdź nas!
Aktualności

Urodziny bloga, okrągła liczba followersów - jak blogerzy obchodzą swoje jubileusze?

2016-10-12

Jubileusze blogerów
Blogerzy świętują swoje jubileusze na różne sposoby. Począwszy od konkursów, a skończywszy na zdemolowaniu pokoju. Jak to robią znani i lubiani? Jaka jest reakcja ich obserwatorów?

 

 

 

Kolejne urodziny bloga, czy pokaźna liczba subskrybentów/fanów/followersów to okazja, by okazać wdzięczność swoim czytelnikom szykując dla nich coś naprawdę wyjątkowego. Zazwyczaj z takiej okazji pojawiają się podziękowania w mediach społecznościowych, jednak coraz częściej influencerzy przygotowują dla swoich obserwatorów znacznie więcej!

 

Konkursy

To jeden z powszechniejszych sposobów na podziękowanie za obecność i zaangażowanie czytelników. Konkursy urządzają wszyscy — topowi blogerzy i youtuberzy, a także Ci dopiero raczkujący. Królowa kosmetycznego YouTuba, Red Lipstick Monster z okazji 500 000 tysięcy subskrypcji nie tylko nagrała filmik, gdzie odpowiadała na pytania od subskrybentów, ale także zorganizowała konkurs, w którym można było wygrać palety do makijażu Urban Decay i książki o makijażu jej autorstwa.

Inna youtuberka prowadząca kanał Stylizacje TV z okazji pół miliona subskrypcji postawiła na spontaniczne video live i konkurs, w którym do wygrania była torebka od projektanta Michaela Korsa. Zadanie konkursowe polegało na opisaniu filmu, od którego zaczęła się historia oglądających z jej kanałem.

Nie wielkość liczby ma znaczenie, ale chęć świętowania wraz ze swoimi fanami. Oneginetatopa  prowadząca bloga o bieganiu i odżywianiu, także zorganizowała konkurs, gdy na jej fanpage pojawiło się 6500 fanów. Czytelnicy mogli wygrać sportowe koszulki, a jednym z warunków konkursu było dodanie, jaka tematyka poruszana na blogu jest dla nich najbardziej interesująca. W ten prosty sposób Oneginetatopa połączyła świętowanie z małym wywiadem na temat przyszłości bloga.


Źródło: www.facebook.com/oneginetatopa

Konkursy te spotkały się z dużym odzewem i zaangażowaniem obserwatorów.

 

Udostępnianie unikalnych materiałów

Pokazanie wcześniej niepublikowanych materiałów czy siebie zza kulis to także świetna metoda na świętowanie pokaźnej liczby subskrypcji lub kolejnych urodzin bloga czy kanału w social media. Tym samym influencer zbliża się do swoich obserwatorów i uchyla rąbka tajemnicy. Takie teksty i vlogi są niezwykle popularne – nic w tym dziwnego, większość z nas lubi poznawać influencera od strony prywatnej.

 


 

Blogerka i youtuberka Lisie Piekło na 100 000 subskrypcji nagrała filmik z podziękowaniami, a także pokazała wcześniej wycinane z filmów materiały. Zabawne bloopersy spotkały się z pozytywnym odzewem.


Pani Swojego Czasu świętuje drugie urodziny bloga/ www.paniswojegoczasu.pl

Blogerka Pani Swojego Czasu obchodząc drugie urodziny bloga nie ograniczyła się tylko do jednego posta konkursowego. Jej czytelnicy mogli w tym czasie dodatkowo przeczytać kilka osobistych wpisów o blogu, autorce, a także jej współpracownikach, w tym traktujący o statystykach bloga i nie tylko: ,,Pani Swojego Czasu w liczbach”, o porażkach i wtopach: ,,Wtopy, wpadki i porażki”, a także o pracownikach Pani Swojego Czasu, czyli tak zwanym gangu. Świętowanie drugich urodzin bloga trwało ponad tydzień!

Stuu Games zarówno na pierwszy milion subskrypcji, jak i drugi tworzy specjalne filmiki ,, Minicraft in Real Life” oraz udostępnia kulisy ich kręcenia. Efekt? Obserwatorzy nie mogą doczekać się kolejnego i motywują innych do subskrybowania kanału.

 

Pomoc w promocji stron fanów

Spektakularną ilość subskrypcji można także wykorzystać, by pomóc swoim subskrybentom. Panowie prowadzący kanał 5 sposobów na, postanowili ułatwić początkującym youtuberom start i zdobycie popularności. Z okazji miliona subskrypcji urządzili oryginalny konkurs na inspirujące video w konwencji kanału. Video zwycięzcy zostało opublikowane na kanale twórców, dając tym samym jego autorowi ogromne zasięgi i możliwości. Prócz nagrody głównej pojawiły się nagrody pocieszenia — koszulki z limitowanej edycji 5 sposobów na, zdjęcie z autografami twórców, a nawet certyfikaty!


5 sposobów na i specjalna akcja na milion subskrypcji/ www.spryciarze.pl/5sposobowna/

 

Zrobienie czegoś szalonego albo… dziwnego

Konkursy, unikalne materiały, pomoc dla fanów to za mało? Niektórych influencerzy idą o krok dalej. Za przykład mogą posłużyć dwie youtuberki: Agnieszka Grzelak i Banshee. Pierwsza z nich z okazji 200 000 tysięcy subskrypcji skoczyła ze spadochronem… Bez koszulki! Jak twierdzi, chciała pokonać strach, a świadomość, że obserwuje i wspiera ja tyle osób, pozwoliła jej na ten krok.

 

 

Vlogerka Banshee na 700 000 tysięcy subskrypcji nagrała filmik, w którym demoluje pokój. Special spotkał się ze skrajnymi reakcjami, a oglądający mieli vlogerce za złe brak standardowych podziękowań. Pojawiło się wiele negatywnych komentarzy zarzucających Banshee brak szacunku do widza.

 

Spotkanie z influencerem

Zamiast organizować konkurs można także spotkać się z fanami i zaprosić ich na własne warsztaty jogi. Na taki pomysł wpadła blogerka Simplife, gdy na facebooku wybiło jej 10 000 tysięcy fanów. Zorganizowała warsztaty jogi w różnych miastach, a także kameralne spotkania z czytelnikami.


Simplife i świętowanie 10 000 tysięcy fanów na Facebooku/ www.instagram.com/p/BJ5xD1DAbnJ/?taken-by=simplife.pl

 

Warto świętować blogerskie jubileusze. Każdy sposób jest dobry, by nagrodzić czytelników i oglądających za ich obecność i zaangażowanie. Urządzenie konkursu, stworzenie specjalnych wpisów i vlogów, czy cykl spotkań to tylko niektóre z pomysłów. Te warto dostosować do tematyki bloga, tak by dać innym to, co naprawdę sprawi im radość. Który influencer świętował Waszym zdaniem najciekawiej? Kogo dodalibyście do tej listy?

 

Autor: Martyna Chmielewska

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43