Urodziny bloga, okrągła liczba followersów - jak blogerzy obchodzą swoje jubileusze?
Kolejne urodziny bloga, czy pokaźna liczba subskrybentów/fanów/followersów to okazja, by okazać wdzięczność swoim czytelnikom szykując dla nich coś naprawdę wyjątkowego. Zazwyczaj z takiej okazji pojawiają się podziękowania w mediach społecznościowych, jednak coraz częściej influencerzy przygotowują dla swoich obserwatorów znacznie więcej!
Konkursy
To jeden z powszechniejszych sposobów na podziękowanie za obecność i zaangażowanie czytelników. Konkursy urządzają wszyscy — topowi blogerzy i youtuberzy, a także Ci dopiero raczkujący. Królowa kosmetycznego YouTuba, Red Lipstick Monster z okazji 500 000 tysięcy subskrypcji nie tylko nagrała filmik, gdzie odpowiadała na pytania od subskrybentów, ale także zorganizowała konkurs, w którym można było wygrać palety do makijażu Urban Decay i książki o makijażu jej autorstwa.
Inna youtuberka prowadząca kanał Stylizacje TV z okazji pół miliona subskrypcji postawiła na spontaniczne video live i konkurs, w którym do wygrania była torebka od projektanta Michaela Korsa. Zadanie konkursowe polegało na opisaniu filmu, od którego zaczęła się historia oglądających z jej kanałem.
Nie wielkość liczby ma znaczenie, ale chęć świętowania wraz ze swoimi fanami. Oneginetatopa prowadząca bloga o bieganiu i odżywianiu, także zorganizowała konkurs, gdy na jej fanpage pojawiło się 6500 fanów. Czytelnicy mogli wygrać sportowe koszulki, a jednym z warunków konkursu było dodanie, jaka tematyka poruszana na blogu jest dla nich najbardziej interesująca. W ten prosty sposób Oneginetatopa połączyła świętowanie z małym wywiadem na temat przyszłości bloga.
Źródło: www.facebook.com/oneginetatopa
Konkursy te spotkały się z dużym odzewem i zaangażowaniem obserwatorów.
Udostępnianie unikalnych materiałów
Pokazanie wcześniej niepublikowanych materiałów czy siebie zza kulis to także świetna metoda na świętowanie pokaźnej liczby subskrypcji lub kolejnych urodzin bloga czy kanału w social media. Tym samym influencer zbliża się do swoich obserwatorów i uchyla rąbka tajemnicy. Takie teksty i vlogi są niezwykle popularne – nic w tym dziwnego, większość z nas lubi poznawać influencera od strony prywatnej.
Blogerka i youtuberka Lisie Piekło na 100 000 subskrypcji nagrała filmik z podziękowaniami, a także pokazała wcześniej wycinane z filmów materiały. Zabawne bloopersy spotkały się z pozytywnym odzewem.
Pani Swojego Czasu świętuje drugie urodziny bloga/ www.paniswojegoczasu.pl
Blogerka Pani Swojego Czasu obchodząc drugie urodziny bloga nie ograniczyła się tylko do jednego posta konkursowego. Jej czytelnicy mogli w tym czasie dodatkowo przeczytać kilka osobistych wpisów o blogu, autorce, a także jej współpracownikach, w tym traktujący o statystykach bloga i nie tylko: ,,Pani Swojego Czasu w liczbach”, o porażkach i wtopach: ,,Wtopy, wpadki i porażki”, a także o pracownikach Pani Swojego Czasu, czyli tak zwanym gangu. Świętowanie drugich urodzin bloga trwało ponad tydzień!
Stuu Games zarówno na pierwszy milion subskrypcji, jak i drugi tworzy specjalne filmiki ,, Minicraft in Real Life” oraz udostępnia kulisy ich kręcenia. Efekt? Obserwatorzy nie mogą doczekać się kolejnego i motywują innych do subskrybowania kanału.
Pomoc w promocji stron fanów
Spektakularną ilość subskrypcji można także wykorzystać, by pomóc swoim subskrybentom. Panowie prowadzący kanał 5 sposobów na, postanowili ułatwić początkującym youtuberom start i zdobycie popularności. Z okazji miliona subskrypcji urządzili oryginalny konkurs na inspirujące video w konwencji kanału. Video zwycięzcy zostało opublikowane na kanale twórców, dając tym samym jego autorowi ogromne zasięgi i możliwości. Prócz nagrody głównej pojawiły się nagrody pocieszenia — koszulki z limitowanej edycji 5 sposobów na, zdjęcie z autografami twórców, a nawet certyfikaty!
5 sposobów na i specjalna akcja na milion subskrypcji/ www.spryciarze.pl/5sposobowna/
Zrobienie czegoś szalonego albo… dziwnego
Konkursy, unikalne materiały, pomoc dla fanów to za mało? Niektórych influencerzy idą o krok dalej. Za przykład mogą posłużyć dwie youtuberki: Agnieszka Grzelak i Banshee. Pierwsza z nich z okazji 200 000 tysięcy subskrypcji skoczyła ze spadochronem… Bez koszulki! Jak twierdzi, chciała pokonać strach, a świadomość, że obserwuje i wspiera ja tyle osób, pozwoliła jej na ten krok.
Vlogerka Banshee na 700 000 tysięcy subskrypcji nagrała filmik, w którym demoluje pokój. Special spotkał się ze skrajnymi reakcjami, a oglądający mieli vlogerce za złe brak standardowych podziękowań. Pojawiło się wiele negatywnych komentarzy zarzucających Banshee brak szacunku do widza.
Spotkanie z influencerem
Zamiast organizować konkurs można także spotkać się z fanami i zaprosić ich na własne warsztaty jogi. Na taki pomysł wpadła blogerka Simplife, gdy na facebooku wybiło jej 10 000 tysięcy fanów. Zorganizowała warsztaty jogi w różnych miastach, a także kameralne spotkania z czytelnikami.
Simplife i świętowanie 10 000 tysięcy fanów na Facebooku/ www.instagram.com/p/BJ5xD1DAbnJ/?taken-by=simplife.pl
Warto świętować blogerskie jubileusze. Każdy sposób jest dobry, by nagrodzić czytelników i oglądających za ich obecność i zaangażowanie. Urządzenie konkursu, stworzenie specjalnych wpisów i vlogów, czy cykl spotkań to tylko niektóre z pomysłów. Te warto dostosować do tematyki bloga, tak by dać innym to, co naprawdę sprawi im radość. Który influencer świętował Waszym zdaniem najciekawiej? Kogo dodalibyście do tej listy?
Autor: Martyna Chmielewska