Rewolucja marketingowa, jaką wywołał szybki rozwój mediów społecznościowych to znaczna zmiana w podejściu do komunikacji z konsumentami. Tradycyjne formaty reklamowe tracą na znaczeniu na rzecz promocji internetowej. Z jednej strony ogromną siłą social mediów jest ich bezpośredniość i interaktywność, z drugiej jednak – marki decydują się na komunikowanie się ze swoimi klientami za pośrednictwem liderów opinii, którymi w Internecie są znani blogerzy i vlogerzy.
Influencers Day, czyli konferencja poświęcona tematyce influencer marketingu, zgromadziła na PGE Narodowym 130 uczestników, w tym zarówno praktyków branży marketingowej, jak i influencerów. Podczas 15-tu prelekcji marketerzy dzielili się z audytorium specjalistyczną wiedzą, a influencerzy mieli okazję opowiedzieć o tym, jak wygląda praca przy kampaniach z ich punktu widzenia. W trakcie swoich wystąpień zaproszeni gości nie tylko podkreślali, jak ważny we współczesnych działaniach promocyjnych jest influencer marketing, ale instruowali także, w jaki sposób realizować kampanie, aby były skuteczne. Konferencję prowadził Wojciech Kardyś.
Mateusz Kusznierewicz
Żeglarz sportowy i dwukrotny medalista olimpijski Mateusz Kusznierewicz opowiedział o tym, jak kreować własną markę. Dla przedsiębiorcy ważne są kwestie związane z odpowiednim budowaniem jednorodnego wizerunku i uniknięciem nadmiernego szumu medialnego.
Rafał Jakubowiak
Senior Brand Manager w Coca-Cola Company Rafał Jakubowiak bardzo wcześnie dostrzegł siłę rozwijającego się trendu influencer marketingu. Dzięki temu marce udało się nawiązać współpracę ze znaczną liczbą twórców internetowych docierając tym samym także do nastoletnich konsumentów.
Piotr Tytyk
Co Founder w sieci partnerskiej TalentMedia Piotr Tytyk podczas swojego wystąpienia opisał YouTube jako nową telewizję, a YouTuberów przedstawił jako internetowych celebrytów mających ogromny wpływ na swoich odbiorców. Prelegent nawiązał również do kanału marki Tymbark, który na YouTube posiada już prawie 250 tysięcy subskrybentów.
Panel Dyskusyjny
Panel Dyskusyjny z udziałem Aleksandry Chalimoniuk, Jakuba Kuczerepa, Jacka Gadzinowskiego, Bartka Sibiga i Wojciecha Fuska pozwolił skonfrontować różne podejścia do influencer marketingu. Każdy z panelistów występował w imieniu innego podmiotu – firmy, agencji, influencera, właściciela platformy dla influencerów i przedstawiciela tradycyjnych mediów. Panel moderował Wojciech Kardyś.
Aleksandra Chalimoniuk
Reprezentująca Sokołów dyrektor ds. PR i Komunikacji S.A. Aleksandra Chalimoniuk przedstawiła case study projektu Akademia Smaku Sokołów. Kampania miała na celu promocję zdrowego trybu życia, a do jej realizacji zaproszono influencerów. Prelegentka mówiła m.in. o tym jak z pomocą twórców internetowych firma chciała przekonać konsumentów, w tym wegetarian, do nowej linii roślinnych produktów wypuszczonych pod marką Sokołów.
Michał Pol
Dyrektor segmentu sportowego w Grupie Onet Michał Pol jest królem polskiego Twittera. Mimo, że swoją karierę rozpoczynał w „starych mediach”, dziś świetnie odnajduje się w środowisku web 2.0. Michał opowiedział o swoich doświadczeniach w pracy influencera z punktu widzenia dziennikarza, który stał się internetowym liderem opinii w segmencie sportowym.
Rafał Masny
Współtwórca Abstrachuje.TV Rafał Masny jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich YouTuberów. Na najpopularniejszym polskim kanale na YouTube podejmował się wielu współprac z markami, co pozwoliło mu zdefiniować najczęstsze błędy popełniane przez reklamodawców. Rafał zachęcał marketerów do zaufania koncepcjom i pomysłom influencerów, którzy najlepiej wiedzą jak na dane treści zareaguje ich widownia. YouTuber zwrócił także uwagę na fakt, że realizacja materiału video to często kilka tygodni pracy.
Patrycja Pieróg
Specjalista ds. PR w Kompanii Piwowarskiej Patrycja Pieróg przedstawiła case study kampanii „Bądź mądry”. W akcję promującą odpowiedzialną konsumpcję alkoholu zaangażowano influencerów, którzy wystąpili w serii krótkich filmików. W ramach kampanii zaprojektowano również specjalne koszulki.
Konrad Kruczkowski
Autor bloga „Halo Ziemia” Konrad Kruczkowski podczas swojego wystąpienia zwrócił uwagę na siłę opiniotwórczą influencerów. Bloger zachęcał także reklamodawców do mądrego i przemyślanego dobierania twórców internetowych do współpracy. Każda kampania jest dla nich bowiem szansą na rozwój i sprawia, że ich opinie nabierają na sile i znaczeniu.
Patrycja Górecka-Butora
Redaktor naczelna portalu Influencer.pl oraz szef działu influencer marketingu w WhitePress Patrycja Górecka-Butora podczas swojej prelekcji próbowała odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje współpraca z influencerami. Patrycja zwróciła uwagę na fakt, że cena i zasięg nie zawsze idą w parze, a wynagrodzenie influencera to nie jedyne koszty, z jakimi musi liczyć się reklamodawca.
Marta Soja
Senior Community Specialist w platformie zakupowej Limango Polska Marta Soja zwróciła szczególną uwagę na utrzymywanie pozytywnych relacji z influencerami. Sympatia pomiędzy marketerem, a twórcą internetowym może okazać się kluczem do sukcesu dla obu stron. Marta zwróciła podkreśliła też fakt, że przy dobrze stargetowanych kampaniach mali influencerze mogą mieć ogromną siłę.
Konferencja Influencers Day zgromadziła specjalistów branży marketingowej i influencerów. Podczas 15-tu prelekcji zaproszeni goście przekazali ogrom przydatnej i merytorycznie istotnej wiedzy, a audytorium miało możliwość spojrzenia na realizację kampanii z punktu widzenia zarówno reklamodawców, jak i twórców internetowych. Wydarzenie pokazało jak ważny we współczesnej promocji jest rozwijający się trend influencer marketingu – zwłaszcza w dobie przenoszenia się komunikacji z mediów tradycyjnych do społecznościowych.
Autor: Sandra Honkisz