Znajdź nas!
Aktualności

Konferencja Influencers Day za nami!

2017-10-04

Influencers Day
Pierwsza edycja konferencji Influencers Day, która odbyła się 28 września na PGE Narodowym w Warszawie, zgromadziła w jednym miejscu zarówno znanych specjalistów z branży marketingowej, jak i influencerów.

 

 

Rewolucja marketingowa, jaką wywołał szybki rozwój mediów społecznościowych to znaczna zmiana w podejściu do komunikacji z konsumentami. Tradycyjne formaty reklamowe tracą na znaczeniu na rzecz promocji internetowej. Z jednej strony ogromną siłą social mediów jest ich bezpośredniość i interaktywność, z drugiej jednak – marki decydują się na komunikowanie się ze swoimi klientami za pośrednictwem liderów opinii, którymi w Internecie są znani blogerzy i vlogerzy.

Influencers Day, czyli konferencja poświęcona tematyce influencer marketingu, zgromadziła na PGE Narodowym 130 uczestników, w tym zarówno praktyków branży marketingowej, jak i influencerów. Podczas 15-tu prelekcji marketerzy dzielili się z audytorium specjalistyczną wiedzą, a influencerzy mieli okazję opowiedzieć o tym, jak wygląda praca przy kampaniach z ich punktu widzenia. W trakcie swoich wystąpień zaproszeni gości nie tylko podkreślali, jak ważny we współczesnych działaniach promocyjnych jest influencer marketing, ale instruowali także, w jaki sposób realizować kampanie, aby były skuteczne. Konferencję prowadził Wojciech Kardyś.

 


 

 

Mateusz Kusznierewicz

Żeglarz sportowy i dwukrotny medalista olimpijski Mateusz Kusznierewicz opowiedział o tym, jak kreować  własną markę. Dla przedsiębiorcy ważne są kwestie związane z odpowiednim budowaniem jednorodnego wizerunku i uniknięciem nadmiernego szumu medialnego.
 

Rafał Jakubowiak

Senior Brand Manager w Coca-Cola Company Rafał Jakubowiak bardzo wcześnie dostrzegł siłę rozwijającego się trendu influencer marketingu. Dzięki temu marce udało się nawiązać współpracę ze znaczną liczbą twórców internetowych docierając tym samym także do nastoletnich konsumentów.
 

Piotr Tytyk

Co Founder w sieci partnerskiej TalentMedia Piotr Tytyk podczas swojego wystąpienia opisał YouTube jako nową telewizję, a YouTuberów przedstawił jako internetowych celebrytów mających ogromny wpływ na swoich odbiorców. Prelegent nawiązał również do kanału marki Tymbark, który na YouTube posiada już prawie 250 tysięcy subskrybentów.
 

Panel Dyskusyjny

Panel Dyskusyjny z udziałem Aleksandry Chalimoniuk, Jakuba Kuczerepa, Jacka Gadzinowskiego, Bartka Sibiga i Wojciecha Fuska pozwolił skonfrontować różne podejścia do influencer marketingu. Każdy z panelistów występował w imieniu innego podmiotu – firmy, agencji, influencera, właściciela platformy dla influencerów i przedstawiciela tradycyjnych mediów. Panel moderował Wojciech Kardyś.
 

Aleksandra Chalimoniuk

Reprezentująca Sokołów dyrektor ds. PR i Komunikacji S.A. Aleksandra Chalimoniuk przedstawiła case study projektu Akademia Smaku Sokołów. Kampania miała na celu promocję zdrowego trybu życia, a do jej realizacji zaproszono influencerów. Prelegentka mówiła m.in. o tym jak z pomocą twórców internetowych firma chciała przekonać konsumentów, w tym wegetarian, do nowej linii roślinnych produktów wypuszczonych pod marką Sokołów.

Michał Pol

Dyrektor segmentu sportowego w Grupie Onet Michał Pol jest królem polskiego Twittera. Mimo, że swoją karierę rozpoczynał w „starych mediach”, dziś świetnie odnajduje się w środowisku web 2.0. Michał opowiedział o swoich doświadczeniach w pracy influencera z punktu widzenia dziennikarza, który stał się internetowym liderem opinii w segmencie sportowym.
 

Rafał Masny

Współtwórca Abstrachuje.TV Rafał Masny jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich YouTuberów. Na najpopularniejszym polskim kanale na YouTube podejmował się wielu współprac z markami, co pozwoliło mu zdefiniować najczęstsze błędy popełniane przez reklamodawców. Rafał zachęcał marketerów do zaufania koncepcjom i pomysłom influencerów, którzy najlepiej wiedzą jak na dane treści zareaguje ich widownia. YouTuber zwrócił także uwagę na fakt, że realizacja materiału video to często kilka tygodni pracy.
 

Patrycja Pieróg

Specjalista ds. PR w Kompanii Piwowarskiej Patrycja Pieróg przedstawiła case study kampanii „Bądź mądry”. W akcję promującą odpowiedzialną konsumpcję alkoholu zaangażowano influencerów, którzy wystąpili w serii krótkich filmików. W ramach kampanii zaprojektowano również specjalne koszulki.
 

Konrad Kruczkowski

Autor bloga „Halo Ziemia” Konrad Kruczkowski podczas swojego wystąpienia zwrócił uwagę na siłę opiniotwórczą influencerów. Bloger zachęcał także reklamodawców do mądrego i przemyślanego dobierania twórców internetowych do współpracy. Każda kampania jest dla nich bowiem szansą na rozwój i sprawia, że ich opinie nabierają na sile i znaczeniu.
 

Patrycja Górecka-Butora

Redaktor naczelna portalu Influencer.pl oraz szef działu influencer marketingu w WhitePress Patrycja Górecka-Butora podczas swojej prelekcji próbowała odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje współpraca z influencerami. Patrycja zwróciła uwagę na fakt, że cena i zasięg nie zawsze idą w parze, a wynagrodzenie influencera to nie jedyne koszty, z jakimi musi liczyć się reklamodawca.
 

Marta Soja

Senior Community Specialist w platformie zakupowej Limango Polska Marta Soja zwróciła szczególną uwagę na utrzymywanie pozytywnych relacji z influencerami. Sympatia pomiędzy marketerem, a twórcą internetowym może okazać się kluczem do sukcesu dla obu stron. Marta zwróciła podkreśliła też fakt, że przy dobrze stargetowanych kampaniach mali influencerze mogą mieć ogromną siłę.


 

Konferencja Influencers Day zgromadziła specjalistów branży marketingowej i influencerów. Podczas 15-tu prelekcji zaproszeni goście przekazali ogrom przydatnej i merytorycznie istotnej wiedzy, a audytorium miało możliwość spojrzenia na realizację kampanii z punktu widzenia zarówno reklamodawców, jak i twórców internetowych. Wydarzenie pokazało jak ważny we współczesnej promocji jest rozwijający się trend influencer marketingu – zwłaszcza w dobie przenoszenia się komunikacji z mediów tradycyjnych do społecznościowych.


 

Autor: Sandra Honkisz

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43