W dniach 22-24 czerwca do Łodzi przybyli znani twórcy internetowi oraz eksperci z branży marketingowej specjalizujący się głównie we współpracy z influencerami. W ciągu kilku dni uczestnicy wydarzenia mieli możliwość porozmawiania z największymi gwiazdami nowych mediów oraz z przedstawicielami renomowanych marek.
źródło: seeblogers
W przeddzień festiwalu See Blogers brand managerowie, social media managerowi, dyrektorzy kreatywni i przedsiębiorcy mogli wziąć udział w VI edycji konferencji Marketing Day. Eksperci pokazali, jak współpracować z influencerami i na co należy zwracać uwagę w dobie szybkiego rozwoju social media. Prelegenci podejmowali tematy związane z zasięgami, z wideo czy też z budżetami przeznaczonymi na realizację kampanii influencer marketingowych.
Sam festiwal See Bloggers odbył się 23-24 czerwca w EC1 Łódź Miasto Kultury. Event jest największym tego typu wydarzeniem dla twórców internetowych w Polsce. Podczas tegorocznej edycji influencerzy mogli nie tylko wymieniać się doświadczeniami, ale i zdobyć cenną wiedzę. Wśród mówców znalazły się gwiazdy polskiej blogosfery i YouTube, m. in. SA Wardęga, Charlize Mystery, Matura to Bzdura czy Fashionelka. Uczestnicy wydarzenia brali udział w prelekcjach i panelach dyskusyjnych zorganizowanych na Scenie Twórców oraz na Scenie Edukacyjnej oraz w warsztatach poświęconych m.in. tematyce beauty, parenting, gotowanie czy też fotografia. O tym, jakie pytania najczęściej zadawane są influencerom przez marketerów opowiedziała Patrycja Górecka-Butora z WhitePress.
źródło: seeblogers
W sobotni wieczór, podczas Gali #Hashtagi Roku poznaliśmy wyniki plebiscytu dla twórców internetowych, którzy wyróżniają się swoją działalnością i kreują oryginalne treści. Miano #InfluencerRoku przyznano Fit Lovers. W kategorii #Bloger zwyciężył Blog Ojciec, a najlepszą #Instagramerką okazała się Marzena Marideko. Tytuł #OkrycieRoku został przyznany Doktor Ani, natomiast najlepszym #TwórcąWideo okrzyknięto EmceKwdrat.
Z okazji na nawiązania współpracy z influencerami skorzystało wiele marek, które na swoich stoiskach w Strefie Wystawienniczej organizowały liczne konkursy dla twórców. Rozdając kosmetyki, biżuterię i inne gadżety, firmy zapewniły sobie wzrost widoczności w social media – piękne fotografie bowiem w kilka minut znalazły się na Instagramach influencerów.
Wśród Partnerów wydarzenia znaleźć można było liczne media branżowe i firmy marketingowe, w tym również WhitePress.
Autor: Sandra Honkisz