Znajdź nas!
Influencer marketing

Influencer marketing - czy warto w niego inwestować?

2022-12-06

influencer marketing
Wraz z dynamicznym rozwojem mediów społecznościowych pojawiły się nowe sposoby na promocję marki w internecie. Platformy takie jak Facebook czy Instagram umożliwiły interakcje z klientami na poziomie, który nigdy wcześniej nie był dostępny.

Jedną z kluczowych innowacji, która zrewolucjonizowała marketing online, jest bez wątpienia influencer marketing. Czy warto korzystać z pomocy influencerów w kontekście promocji marki? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w dalszej części tekstu.

Influencer marketing - co to jest?

Influencer marketing to szereg działań wykonywanych przez influencera w ramach odpłatnej współpracy z daną marką. Twórca internetowy sygnuje swoim nazwiskiem dany produkt czy usługę i pełni funkcję łącznika między marką a odbiorcami. Influencer, czyli osoba, która przez swoje działania w Internecie zdobyła popularność, stanowi zazwyczaj autorytet w określonej dziedzinie i ma wpływ na poglądy oraz opinie swoich fanów.

W influencer marketingu ogromną siłę ma rekomendacja. Twórca, który podejmuje współpracę z daną marką, jest zobowiązany do polecenia jej produktów swoim odbiorcom. Co ważne, rekomendacje nie powinny przybierać formy typowej, prostolinijnej reklamy. Influencerzy zazwyczaj wplatają informację o promowanych produktach i usługach w swój autorski content. Dzięki temu reklama staję się bardziej wiarygodna.

Współpraca z influencerami - najważniejsze korzyści

Działania wykonywane w ramach influencer marketingu przynoszą wymierne korzyści. Do najważniejszych z nich należy zaliczyć:

  • wzrost wiarygodności marki;
  • możliwość dotarcia do społeczności skupionej wokół danego Influencera, która wiąże się z pozyskaniem nowych odbiorców;
  • zbudowanie wizerunku eksperta poprzez dostarczanie specjalistycznego contentu w przypadku podjęcia współpracy z influencerem, który jest ekspertem w swojej dziedzinie;
  • zwiększenie ruchu na stronie i lepsze pozycjonowanie w Google poprzez zamieszczanie linków zewnętrznych w publikowanym contencie;
  • docieranie do odbiorców w sposób wielotorowy z wykorzystaniem różnych kanałów i platform.

Influencer marketing cechuje się dużą skutecznością ze względu na interaktywny charakter podejmowanych działań. To z kolei przekłada się na wysokie zaangażowanie społeczności skupionej wokół internetowego twórcy, a co za tym idzie, zainteresowanie promowanym produktem czy usługą.

Zagrożenia związanie z Influencer marketingiem

Największym ryzykiem w influencer marketingu jest wizerunek twórcy, który w każdej chwili może ulec zmianie. Jednego dnia dana osoba może być idolem, a drugiego antypatią. Czasami wystarczy jedna niefortunna wypowiedź lub skandal obyczajowy, aby internetowy celebryta stracił pokaźne grono odbiorców. W takim przypadku marki, które aktywnie współpracują z twórcą, mogą oberwać rykoszetem. Pamiętaj, że pozytywny wizerunek ciężko zbudować, ale łatwo go stracić, dlatego z rozwagą dobieraj influencerów do współpracy.

Kampania marketingowa realizowana przy pomocy influencerów nie zawsze przynosi zamierzone efekty. Pamiętaj, że podejmując taką współprace nie dostajesz żadnej gwarancji na powodzenie całego przedsięwzięcia. Influencer nie jest w stanie przewidzieć w jakim stopniu Twoja marka zainteresuje jego odbiorców. W związku z tym może zdarzyć się tak, że zysk wypracowany w ramach współpracy influencerskiej będzie niższy niż Twój wkład finansowy w kampanię marketingową. W takiej sytuacji prawdopodobnie nie otrzymasz rekompensaty, a nawet jeśli, to nie będzie ona materialna.

Influencer marketing - ile kosztuje?

W kontekście kosztów związanych z influencer marketingiem zasada jest prosta. Im bardziej popularny twórca, tym wyższe stawki. Jak mierzona jest popularność influencerów? Przede wszystkim poprzez ilość obserwujących w mediach społecznościowych i poziom ich aktywności. Bardzo ważny jest także zakres działań wykonywanych w ramach kampanii. Ilość, częstotliwość oraz poziom merytoryczny publikowanego contentu ma ogromne znaczenie w kontekście stawek.

Większość rozpoznawalnych twórców za swoje usługi oczekuje wynagrodzenia finansowego. Jednak ci mniej znani influencerzy chętnie podejmują współprace barterowe. To bardzo dobry sposób na rozpoczęcie przygody z influencer marketingiem. Ryzyko finansowe w przypadku takiej współpracy jest znikome, a efekty mogą być zaskakująco dobre!

Chcesz podjąć współpracę z influencerem? Profesjonalna agencja influencer marketingowa pomoże Ci nawiązać kontakt z odpowiednimi twórcami i zaplanować działania, które przyniosą wymierne korzyści!

Treść promowana agencji kohai.pl

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43