Dużo zależy od branży, w jakiej działasz, technicznych aspektów, takich jak konwersje, słowa kluczowe w kampanii czy chociażby automatyzacje na koncie. Kiedy więc masz przeczucie, że coś idzie nie tak, rozważ audyt konta Google Ads. Co to takiego i jakie korzyści płyną z takiego działania? Podpowiadamy!
Czym jest audyt konta Google Ads i co się na niego składa?
Audyt konta Google Ads to weryfikacja struktury konta i prowadzonych na nim działań reklamowych. Jego celem jest ocena efektywności wydawanego budżetu oraz ustawień samej kampanii. Wszystko po to, by ocenić sens wydawanych pieniędzy oraz opłacalność podjętych dotychczas działań reklamowych. Dzięki audytowi będziesz mieć pewność, że kampania przynosi wymierną korzyść albo dowiesz się, jakie działania trzeba podjąć, by tak się stało.
Audyt pomoże znaleźć kluczowe miejsca do optymalizacji kampanii i poprawy wyników. Dzięki niemu dowiesz się, czy podjęte dotychczas działania są właściwe i jakie rozwiązania wprowadzić, by reklamy wyświetlały się odpowiedniej grupie docelowej, a jednocześnie by spełniały oczekiwania użytkowników.
Sprawdzenie poszczególnych elementów technicznych konta, takich jak chociażby reklamy tekstowe, odpowiednie dopasowanie słów kluczowych, listy marketingowe czy chociażby ustalony harmonogram wyświetlania reklam pomogą z kolei wskazać obszary kampanii wymagające poprawy na już.
Taki audyt najlepiej zlecić firmie z dużym doświadczeniem, np. Media Click. Analiza skuteczności oraz optymalizacja kampanii Google Ads pozwala przede wszystkim zwiększyć skuteczność reklam i poprawić wydajność kampanii.
Jakie są zalety przeprowadzenia takiego audytu?
Przeprowadzenie audytu warto rozważyć przede wszystkim z uwagi na optymalizację wydatków. To prawda. Aspekt ten jest często podawany przez przedsiębiorców jako kluczowy. Ale musisz pamiętać, że audyt pomoże także określić, jakie działania reklamowe nie przynoszą zwrotu z inwestycji, a także czy warto je zmodyfikować, czy może lepiej całkowicie się z nich wycofać.
Kolejny powód, dla którego warto przeprowadzić audyt kont Google Ads, to dokładna analiza wydajności kampanii. Dzięki niej możliwe jest zdefiniowanie mocnych i słabych stron działań reklamowych oraz wprowadzenia odpowiednich zmian. Ten krok łączy się z identyfikacją błędów, które mogą negatywnie wpływać na wydajność. Identyfikacja jest bardzo ważna, gdyż pozwoli na dostosowanie nowej strategii działań do aktualnych potrzeb i wymagań przedsiębiorstwa.
W czasie audytu ważne jest również, by przeprowadzić analizę konkurencji. Pomoże ona ustalić, gdzie znajdują się firmy konkurujące z Tobą na rynku, jakie działania reklamowe podejmują i skąd pozyskują klientów. Dzięki temu dowiesz się, jakie co zmienić, by przyciągnąć do siebie nowych odbiorców, a konkurentów zostawić w tyle. Ten element audytu pozwoli także utrzymać najlepsze pozycje w wyszukiwarce, a przede wszystkim pomoże na bieżąco reagować na zmiany na rynku.
Wpis gościnny, dostarczony przez partnera strony.