Satysfakcjonujące efekty można uzyskać, współpracując z osobami zajmującymi się kampaniami. Jak wzmocnić kampanię i przyśpieszyć efekty, aby reklama Google Ads przynosiła oczekiwane efekty?
Co wpływa na skuteczność reklamy Google Ads?
Nie w każdym przypadku reklama Ads będzie skuteczna. Wpływ na to ma wiele składników, takich jak:
- wielkość konkurencji,
- branża, w której działa firma,
- zakres optymalizacji pod kątem ROI (zwrotu z inwestycji),
- wybrane słowa kluczowe w kampanii, ich popularność,
- doświadczenie i wiedza specjalisty zajmującego się kampanią,
- zakres optymalizacji pod kątem fraz wykluczających,
- wiedza i informacje przekazane przez firmę do specjalisty zajmującego się kampanią.
Czy warto wejść w outsourcing Google Ads?
Oczywiście, można samodzielnie prowadzić kampanie Google Ads, która będzie osiągała zadowalające efekty. Jednak specjaliści zajmujący się tym profesjonalnie bez wątpienia lepiej znają ekosystem Google Ads i mogą osiągnąć wyższe wyniki. Warto przemyśleć przygotowanie kampanii Google Ads przez agencję, ponieważ specjaliści:
- mają nieograniczoną wiedzę, na temat sposobów wykorzystania automatów Google Ads,
- mają duże doświadczenie w optymalizacji kampanii,
- doskonale wiedzą, w jaki sposób poprawić współczynnik CTR,
- potrafią wycisnąć z kampanii więcej, niż niedoświadczona osoba,
- potrafią analizować zebrane przed kampanię dane,
- potrafią zoptymalizować kampanie pod kątem zwrotu z inwestycji (ROI).
Outsourcing Google Ads - agencja czy freelancer?
Wybór odpowiedniego specjalisty do prowadzenia kampanii Google Ads nie jest prosty. Można zdecydować się na agencję lub freelancera. Zasadniczo, więcej korzyści przemawia za wyborem agencji, ponieważ:
- jeśli jeden ekspert (opiekun firmy) jest nieobecny, agencja wybierze inną osobę z podobną wiedzą i doświadczeniem, która ją zastąpi,
- specjaliści pracujący w agencji mają wiedzę i doświadczenie zweryfikowane przez innych, wyższych stażem i doświadczeniem, specjalistów,
- w agencji dostępnych jest wielu specjalistów, wybór odpowiedniej osoby nie jest trudny, a razie ewentualnych problemów, bez problemu można zmienić osobę na inną.
Przed rozpoczęciem współpracy ze specjalistą należy zastanowić się nad pewnymi kwestiami. Podstawową kwestią jest zastanowienie się, w jakim czasie firma chce osiągnąć założone cele. Cel zawsze powinien być jasno oraz w mierzalny sposób określony. Ważnym parametrem jest także grupa docelowa, do której mają docierać produkty. Język i słowa kluczowe w kampanii muszą być dopasowane do konkretnej grupy potencjalnych odbiorców i ich oczekiwań.
Artykuł gościnny.