Znajdź nas!
Influencer marketing

Dlaczego content marketing jest ważny dla Twojej firmy?

2023-04-24

działania content-marketingowe
Każdego dnia do sieci trafiają setki tysięcy nowych materiałów. Jeśli content ma pomóc biznesowi w realizacji celów, nie może być byle jaki.

Cykl życia materiału nie musi kończyć się po kilku dniach lub godzinach po jego publikacji. Może przez długi okres generować dla Ciebie duży ruch. Jak to osiągnąć? Poprzez content marketing.

Co to jest content marketing?

Worldometers to narzędzie, które podaje różne dane liczbowe. Z jego danych wynika, że mniej więcej do 8 rano czasu polskiego w internecie pojawia się już około 3 mln wpisów blogowych. W sieci publikowane są ogromne ilości materiałów. Jak przy takiej skali nowych treści osiągnąć sukces? Czy takie działania są pomocne w rozwoju biznesu? Oczywiście, że tak, ale wymaga to odpowiedniego podejścia.

Content marketing skupia się na stworzeniu takiej treści, która pobudzi odbiorców do działania. Internauta nie tylko zapozna się z danym materiałem, ale również udostępni go w serwisach społecznościowych, wspomni o nim na swoim blogu, doda link prowadzący do niego, powie o nim znajomym. To wszystko powoduje, że jedna treść może dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców.

Content marketing obejmuje nie tylko tworzenie treści, ale również wideo, plików muzycznych, zdjęć czy ebooków. Więcej na ten temat można się dowiedzieć z tego artykułu: https://smartbuzz.pl/uslugi/content-marketing.

Jakie korzyści przynosi content marketing?

Działania z tego zakresu wpisały się na stałe do strategii firm. Dowodzą tego różne badania. Według Content Marketing Institute 73% marketerów z branży B2B i 70% z B2C wykorzystuje content marketing jako część swojej ogólnej strategii marketingowej. 83% specjalistów twierdzi natomiast, że lepiej tworzyć materiały rzadziej, ale stawiać na wysoką jakość. Oto, jakie korzyści wynikają z takich działań:

  • Zwiększenie ruchu na stronie WWW – jeśli dany materiał zyska dużą popularność, to może nastąpić ogromny wzrost ruchu, który nie będzie wyłącznie chwilowy.
  • Większa widoczność w wynikach wyszukiwania Google – algorytm tej wyszukiwarki kocha wysokiej jakości content, a szczególnie dobrze zoptymalizowany pod słowa kluczowe. Poza tym dzięki tym działaniom można pozyskać bezpłatne linki prowadzące do danej witryny, co jest kolejnym czynnikiem wpływającym na widoczność w Google.
  • Budowanie rozpoznawalności marki – można dotrzeć z przekazem do ogromnej liczby odbiorców. Mnóstwo internautów dowie się, że dana firma w ogóle istnieje.
  • Budowanie wizerunku eksperta – dzięki tym działaniom możesz być postrzegany jako specjalista z danej dziedziny. Twoje treści w konkretnej tematyce będą po prostu pożądane przez odbiorców.
  • Dotarcie do potencjalnych klientów – o marce czy produkcie dowiedzą się potencjalni klienci.
  • Mniejsze wydatki na reklamę – dobry materiał może zapewniać ruch przez bardzo długi okres. Efektem mogą być zapytania i zamówienia, co przyczyni się do znacznych oszczędności.

Formy materiałów w content marketingu

Content może mieć różną formę. W zasadzie zawsze pojawia się jakaś treść, ale może to być także grafika, wideo czy plik dźwiękowy. Oto najpopularniejsze formy wykorzystywane w content marketingu:

  • Treści – wpisy blogowe, recenzje, wywiady, listy typu top 10 i ebooki. Oczywiście taki materiał musi być wyjątkowy. Tysięczna, niemal identyczna publikacja na ten sam temat, która niczego nie wnosi, nie spotka się z dużym zainteresowaniem. Content musi mieć w sobie to coś, czym zaskoczy odbiorców.
  • Grafika – zdjęcia, memy, infografika, prezentacje multimedialne. Takie materiały mogą osiągać znakomite wyniki. Według Webdam posty zawierające zdjęcia osiągają o 650% wyższe zaangażowanie niż wpisy wyłącznie tekstowe.
  • Wideo – filmy, webinary, screencasty. Nie ulega wątpliwości, że takie materiały skutecznie przemawiają do odbiorców. Ogromna popularność webinarów nie jest przypadkowa. Inne materiały wideo również mogą być bardzo skuteczne.

Content marketing a SEO

SEO, czyli skrótowiec od Search Engine Optimization, to działania, które mają na celu dostosowanie witryny do wymagań algorytmu wyszukiwarki internetowej. Efektem ma być osiągnięcie lepszej widoczności na słowa kluczowe – przede wszystkim w Google, które ma ponad 95% udziału w polskim rynku.

Czy content marketing i SEO są powiązane? Zdecydowanie tak. Treści i inne materiały w serwisie odgrywają bardzo istotną rolę. Jeśli na stronie pojawia się wartościowy content, to działa zdecydowanie na korzyść witryny. Tylko co oznacza wartościowy? Z jednej strony unikatowy, bardzo dobry merytorycznie, ale też zoptymalizowany pod SEO. Treść powinna powstać na podstawie analizy słów kluczowych. Można do tego wykorzystać Senuto, Semstorm, Planer słów kluczowych Google Ads, ale też Contadu lub Surfera. Dzięki nim treść zostanie lepiej zoptymalizowana pod oczekiwania algorytmu wyszukiwarki.

Warto ją wzbogacić o dodatkowe elementy – zdjęcia, infografikę, wykresy. W przypadku elementów graficznych należy uzupełnić tag alt, tzn. opis zawartości zdjęcia z uwzględnieniem najważniejszego słowa kluczowego. Nową treść warto wykorzystać do podlinkowania innych wpisów w serwisie.

Jeśli content jest wartościowy, uda się osiągnąć zainteresowanie nim, odnotuje wiele odwiedzin, to może bardzo pozytywnie wpłynąć na widoczność serwisu. Szczególnie będzie to zauważalne, jeśli treść przyczyni się do zdobycia wielu odnośników prowadzących do materiału. Dzięki temu artykuł może się wyświetlać na wysokich pozycjach na wiele fraz kluczowych, a odnośniki przyczynią się do ogólnego wzrostu widoczności witryny. Od dawna content marketing jest jednym z ważnych elementów w kampaniach SEO. Więcej na ten temat można się dowiedzieć na blogu Smartbuzz.

Wpis gościnny, dostarczony przez partnera strony.

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43