Agencja PR a działania contentowe. Warto postawić na sprawdzone rozwiązania
Co to dokładnie oznacza? Dziś każda duża marka stawia na realizowanie działań contentowych. Ale czy agencja PR tworzy strategie contentowe? Czym właściwie one są i na czym polega fenomen contentu?
Komunikacja contentowa to podejmowanie szeregu aktywności mających na celu budowanie wizerunku marki w ciekawy sposób. Współczesne agencje PR znacząco różnią się od tych, które lata temu powstawały na rynku. Dawniej tego typu firmy specjalizowały się w realizowaniu wąskich działań z danych obszarów, np. promocją sprzedaży mieszkań czy produktów szybkozbywalnych. Dziś sytuacja uległa diametralnej zmianie, a tworzenie wartościowego contentu to jedno z podstawowych działań agencji PR.
Wielozadaniowe agencje PR
Agencje PR można określić, jako wielozadaniowe. Przykładem jest Commplace - Agencja Public Relations, której wksperci od ponad 25 lat realizują obszerne działania dla klientów z różnych branży. Firma w celu promowania marek wykorzystuje nowoczesne i zdywersyfikowane narzędzia, w tym szeroko pojęty content. Współczesne agencje oferują takie usługi jak public relations, ale i budowanie strategii komunikacji, branding, realizowanie zadań z zakresu Google Ads, a także tworzenie i pozycjonowanie stron www.
Działania PR to coś więcej niż media relations. To kompleksowe podejście do promocji marki, organizacji czy pojedynczych osób. A jakie działania PR można wyróżnić? Przede wszystkim takie nastawione na promocję usług, produktów, a także wybranych osób. Dużą rolę w PR odgrywa konsulting, czyli komunikacja wewnętrzna, Employer Branding czy marketing referencyjny. A jak wykorzystać content do budowania marki?
Content is a king
Content marketing jest skutecznym narzędziem do budowania marki, ponieważ pozwala na pozycjonowanie firmy w ciekawy dla odbiorców sposób. Kluczowym elementem w budowaniu marki poprzez content marketing jest dostarczanie wartościowej treści, która będzie interesująca dla grupy docelowej. Treści te mogą mieć różną formę, od artykułów i poradników, po filmy czy podcasty. Ważne, aby były one związane z branżą i dostarczały wartościowych informacji dla odbiorców.
Przed rozpoczęciem działań content marketingowych warto ustalić cele, jakie chcemy osiągnąć. Czy chcemy zwiększyć świadomość marki, czy też zwiększyć sprzedaż? Czy chcemy dotrzeć do nowych klientów, czy utrzymać relacje z obecnymi? Odpowiednie dopasowanie celów do treści pozwoli na skuteczne budowanie marki poprzez content marketing.
Jakie jeszcze działania są na topie?
Działania PR są szerokie i można wykorzystywać różne narzędzia w celu dotarcia do naszych grup docelowych. Jedną z metod jest realizowanie kampanii Google Ads. Zdaniem ekspertów to jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorcy. Jakie jeszcze działania są polecane? Wiele zależy od strategii działań i celów, jakie posiada dane przedsiębiorstwo. Firmy wybierają także promocję w mediach własnych i często stawiają nowe strony internetowe.
W czym jeszcze pomoże agencja PR? Przede wszystkim w budowaniu spójnego wizerunku. Na rynku dostępnych jest obecnie wiele narzędzi, a ich dobór odgrywa kluczową rolę. W praktyce agencja PR pomoże w zbudowaniu wizerunku, ugasi pożar, a także wykreuje daną firmę, jako sprawdzonego pracodawcę.
Najważniejsze jest, by miała duże doświadczenie i szereg sprawdzonych ekspertów. Zanim zdecydujemy się na podjęcie współpracy z agencją PR, warto sprawdzić opinie o niej wśród byłych i obecnych klientów.
Współpraca: Commplace - Agencja Public Relations