Znajdź nas!
Influencer marketing

Agencja PR a działania contentowe. Warto postawić na sprawdzone rozwiązania

2023-04-25

Agencja PR a działania contentowe
Od dawna mówi się, że content is a king. Te słowa powiedział Bill Gates w 1996 roku i na stałe wpisały się do naszego słownika.

Co to dokładnie oznacza? Dziś każda duża marka stawia na realizowanie działań contentowych. Ale czy agencja PR tworzy strategie contentowe? Czym właściwie one są i na czym polega fenomen contentu?

Komunikacja contentowa to podejmowanie szeregu aktywności mających na celu budowanie wizerunku marki w ciekawy sposób. Współczesne agencje PR znacząco różnią się od tych, które lata temu powstawały na rynku. Dawniej tego typu firmy specjalizowały się w realizowaniu wąskich działań z danych obszarów, np. promocją sprzedaży mieszkań czy produktów szybkozbywalnych. Dziś sytuacja uległa diametralnej zmianie, a tworzenie wartościowego contentu to jedno z podstawowych działań agencji PR.

Wielozadaniowe agencje PR

Agencje PR można określić, jako wielozadaniowe. Przykładem jest Commplace - Agencja Public Relations, której wksperci od ponad 25 lat realizują obszerne działania dla klientów z różnych branży. Firma w celu promowania marek wykorzystuje nowoczesne i zdywersyfikowane narzędzia, w tym szeroko pojęty content. Współczesne agencje oferują takie usługi jak public relations, ale i budowanie strategii komunikacji, branding, realizowanie zadań z zakresu Google Ads, a także tworzenie i pozycjonowanie stron www.

Działania PR to coś więcej niż media relations. To kompleksowe podejście do promocji marki, organizacji czy pojedynczych osób. A jakie działania PR można wyróżnić? Przede wszystkim takie nastawione na promocję usług, produktów, a także wybranych osób. Dużą rolę w PR odgrywa konsulting, czyli komunikacja wewnętrzna, Employer Branding czy marketing referencyjny. A jak wykorzystać content do budowania marki?

Content is a king

Content marketing jest skutecznym narzędziem do budowania marki, ponieważ pozwala na pozycjonowanie firmy w ciekawy dla odbiorców sposób. Kluczowym elementem w budowaniu marki poprzez content marketing jest dostarczanie wartościowej treści, która będzie interesująca dla grupy docelowej. Treści te mogą mieć różną formę, od artykułów i poradników, po filmy czy podcasty. Ważne, aby były one związane z branżą i dostarczały wartościowych informacji dla odbiorców.

Przed rozpoczęciem działań content marketingowych warto ustalić cele, jakie chcemy osiągnąć. Czy chcemy zwiększyć świadomość marki, czy też zwiększyć sprzedaż? Czy chcemy dotrzeć do nowych klientów, czy utrzymać relacje z obecnymi? Odpowiednie dopasowanie celów do treści pozwoli na skuteczne budowanie marki poprzez content marketing.

Jakie jeszcze działania są na topie?

Działania PR są szerokie i można wykorzystywać różne narzędzia w celu dotarcia do naszych grup docelowych. Jedną z metod jest realizowanie kampanii Google Ads. Zdaniem ekspertów to jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorcy. Jakie jeszcze działania są polecane? Wiele zależy od strategii działań i celów, jakie posiada dane przedsiębiorstwo. Firmy wybierają także promocję w mediach własnych i często stawiają nowe strony internetowe.

W czym jeszcze pomoże agencja PR? Przede wszystkim w budowaniu spójnego wizerunku. Na rynku dostępnych jest obecnie wiele narzędzi, a ich dobór odgrywa kluczową rolę. W praktyce agencja PR pomoże w zbudowaniu wizerunku, ugasi pożar, a także wykreuje daną firmę, jako sprawdzonego pracodawcę.

Najważniejsze jest, by miała duże doświadczenie i szereg sprawdzonych ekspertów. Zanim zdecydujemy się na podjęcie współpracy z agencją PR, warto sprawdzić opinie o niej wśród byłych i obecnych klientów.

Współpraca: Commplace - Agencja Public Relations

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43