Znajdź nas!
Influencer marketing

Jak zrobić newsletter z treściami, które wciągają?

2023-06-20

Ilustracja przedstawiająca przedsiębiorcę cieszącego się z efektów swojego newslettera
Czy kiedykolwiek czułeś, że Twój newsletter jest mniej emocjonujący niż lektura instrukcji obsługi pralki?

Lub zamiast zbierać dla Ciebie kolejne dopięte transakcje i budować silne relacje z klientami, trafia po prostu do spamu? Dobrze trafiłeś! Czas to naprawić.

Newsletter: jak zrobić go dobrze i kierować firmę ku zyskom?

Trafność, profilowanie i kompleksowość to trzy filary, na których powinieneś zbudować swoje królestwo e-mail marketingu.

Nie daj się zapętlić w drobnych detalach. Czy wiadomość jest za długa, czy za krótka? Jaki dzień tygodnia i godzina są najlepsze na wysyłkę e-maila? Czy to słowo nie spowoduje eksplozji spamu?

To jak próba odczytania hieroglifów bez kamienia z Rosetty.

Skup się na wdrożeniu tych trzech podstawowych technik e-mail marketingu, a zobaczysz jak Twoje działania zaczynają przynosić zysk. Później przyjdzie czas na dopieszczanie detali. Możesz też od razu zajrzeć do Owocnych, gdzie newslettery dostają nowe życie, a przedsiębiorcy większy zwrot z inwestycji w e-mail marketing.

Celuj prosto w potrzeby odbiorców

Jak stworzyć newsletter, którego klient nie będzie mógł zignorować? Przywitaj królową – precyzję.

Nie rzucaj wiadomości w tłum, na oślep. Najpierw uzyskaj ich świadomą zgodę na wysyłkę newslettera. Później wykorzystaj segmentację i wysyłaj TYLKO te e-maile, które trafiają w dziesiątkę potrzeb, problemów i oczekiwań konkretnego odbiorcy.

Bez segmentacji, niestety, popełniasz jeden z fundamentalnych grzechów e-mail marketingu... wysyłasz wiadomości, które są jak goście, których nikt nie zapraszał. Nie zmieniaj skrzynki odbiorczej klienta w pole minowe niechcianych e-maili!

Bądź konsekwentny

Konsekwencja i przewidywalność to Twoi kolejni sprzymierzeńcy na polu e-mail marketingu.

Wielu właścicieli firm popełnia błąd, wysyłając maile tylko wtedy, gdy chcą coś sprzedać. Pamiętaj - Twoi klienci mają swoje plany i potrzeby, które nie zawsze pokrywają się z Twoimi założeniami biznesowymi. Dlatego ważne jest, aby być dostępnym wtedy, kiedy klient jest gotowy na zakup, a nie tylko wtedy, gdy chcesz coś sprzedać.

Twój newsletter to nie tylko miejsce do promocji, ale też do dostarczania wartości. Informuj o nadchodzących wydarzeniach, wysyłaj ciekawe informacje z Twojej branży, podziel się poradami i wiedzą.

Myśląc o tym, jak zrobić newsletter na stronie miej na uwadze automatyzację procesów. Tak, aby zaoszczędzić czas i dostarczać odbiorcom spójne wiadomości regularnie. W ten sposób będziesz mógł skupić się na tym, co naprawdę ważne – na budowaniu relacji z klientami i rozwijaniu swojego biznesu.

Urozmaicaj metody przekazu

Kiedy myślimy o marketingu e-mailowym, często ograniczamy się do jednego narzędzia, zapominając, że różne metody komunikacji spełniają różne role. E-mail to ważny, ale nie jedyny gracz na polu marketingowym. W zależności od celu Twojej kampanii, warto rozważyć poszerzenie arsenału narzędzi komunikacyjnych.

Za każdym razem, gdy projektujesz nową kampanię marketingową, poszukaj naturalnego sposobu, aby wpleść w jej sekwencję różne metody przekazu, np. sms, kartka pocztowa, telefon i inne.

Zintegruj te działania i stwórz kampanię o sile turbo!

Podstawy pisania magnetycznych e-maili

Zaczynaj zawsze od tytułu. Bez wciągającego tytułu, Twoje wiadomości mogą być ignorowane, nawet jeśli są pełne wartościowych informacji. To trochę jak ciekawy artykuł schowany za nudną okładką.

Przy tworzeniu tematów e-maili pomyśl o nich jak o reklamach. Mają za zadanie przyciągnąć uwagę i skłonić do zanurzenia w treści, tak samo jak dobrze zaprojektowany billboard.

Pamiętaj jednak, że kontekst e-maila ma swoje specyficzne cechy, które warto uwzględnić podczas tworzenia tematu. Nawet jeśli pewne formuły mogą nie działać w innych kontekstach, w e-mailach mogą okazać się skuteczne. Testuj.

Wreszcie, pamiętaj o czterech „U” przy tworzeniu tematu wiadomości:

  1. Użyteczny;
  2. Ultra-konkretny;
  3. Unikalny;
  4. Ultra-pilny.

 

Czy Twoja wiadomość wydaje się wartościowa dla odbiorcy? Czy jest konkretna i obiecująca? Czy jest oryginalna? Czy czytelnik czuje, że musi ją przeczytać natychmiast?

W dodatku, zawsze sprawdzaj swoje wiadomości pod kątem filtrów spamu, aby upewnić się, że dotrą do odbiorców.

Poznałeś właśnie filary tworzenia dobrych newsletterów. Jeśli chcesz dowiedzieć się na ten temat więcej, zapraszam do zajrzenia do artykułu: Jak napisać newsletter, na który ludzie czekają z niecierpliwością?

Artykuł partnera.

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43