Znajdź nas!
Influencer marketing

Jak się skutecznie reklamować dzięki kampaniom Facebook Ads?

2023-07-06

kampanie facebook ads
Biznes e-commerce, by zdobyć zaufanie swoich klientów i zwiększyć efektywność modelu sprzedażowego jest zobowiązana do działania wielokanałowego.

Reklamy Google, choć niezbędne, nie pokryją przecież potencjału serwisów społecznościowych. Dlatego rozpoczęcie przygody z Facebook Ads zwiększy potencjał naszego biznesu.

Dla kogo reklama na Facebook to idealne rozwiązanie?

Zanim przejdziemy do tego, jak skutecznie rozpocząć i prowadzić kampanie Facebook Ads, warto krótko przypomnieć, kto najbardziej skorzysta na inwestycji w kampanie na Facebooku. Przede wszystkim mowa o tych firmach, które realnie myślą o rozwoju w branży e-commerce w długim okresie.

Jak doskonale wiemy, dzisiaj firma, której nie ma w social-mediach, w praktyce nie istnieje w świadomości szerszej społeczności. To błąd krytyczny, który ogranicza potencjał naszego biznesu i uniemożliwia szerszego grona klientów.

Kampania Facebook Ads to także doskonały sposób na krótkotrwałe i relatywnie dynamiczne zwiększenie liczby potencjalnych klientów. Taka strategia doskonale sprawdza się w przypadku gorących okresów zakupowych jak święta, Black Friday czy innych wydarzeń sprzyjających koniunkturze naszego sklepu. Kampania Facebook Ads w wyraźny sposób poprawi nasze wyniki sprzedażowe i zwiększy świadomość klientów o naszej marce.

Facebook Ads - od czego zacząć?

Promowanie posta lub rozpoczęcie szeroko zakrojonej kampanii na Facebook to istotny moment dla firmy, która dotychczas nie wychodziła poza tradycyjną formę budowania portfolio swoich klientów. Dlatego przed wydaniem pierwszych pieniędzy na reklamę warto rozważyć kilka kwestii, które być może już od samego początku zwiększą naszą szansę na wyższą efektywność działań.

Przede wszystkim cel promocji naszej marki. Z reguły jest nim zwiększenie sprzedaży, jednak do większej sprzedaży doprowadzają nas inne, mniej oczywiste kwestie - rozpoznawalność marki, duże zaufanie klienta do naszego biznesu, duży zasięg, czy wzmożony ruch na naszej stronie. Dlatego też istotne jest, by ustalić, co nas doprowadzi do większej sprzedaży.

Nie bez znaczenia jest także grupa docelowa, do której kierujemy naszą kampanię. Na początku targetowanie może przypominać błądzenie we mgle, jednak z czasem, analizując dotychczasowe wyniki, łatwiej nam będzie dobierać takie grupy klientów, które są szczególnie podatne na nasze kampanie.

Wzrost efektywności kampanii Facebook Ads - przydatne wskazówki

Pierwsze tygodnie, a być może nawet miesiące prowadzenia kampanii na Facebook może być sporym wyzwaniem, szczególnie wtedy, gdy nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia z tego typu aktywnościami. Warto więc od samego początku rozważyć wsparcie w postaci agencji marketingowej, która dzięki swojemu doświadczeniu, znajomości trendów i zaawansowanemu oprogramowaniu będzie w stanie od samego początku naprowadzić nasze starania na właściwy tor.

Pamiętajmy także o stałym monitorowaniu konkurencji, która być może zainspiruje nas do stworzenia kolejnej, atrakcyjnej i znacznie skuteczniejszej kreacji. Od czasu do czasu warto spojrzeć na inne firmy z naszej branży nieco mniej krytycznym wzrokiem i zainspirować się ich dobrymi pomysłami, które i nam przyniosą zamierzony efekt.

W tym wszystkim jednak nie możemy zapomnieć o budżecie. W końcu to o zwiększenie obrotów, a zarazem zysków nam chodzi. Jeśli więc po raz kolejny przepalamy cały budżet, warto na chwilę zatrzymać się i z nieco szerszej perspektywy spojrzeć na to, co możemy zrobić lepiej. Takie działania z pewnością pozwolą nam na optymalne wykorzystanie potężnego narzędzia, jakim jest Facebook Ads.

Artykuł sponsorowany.

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43