Znajdź nas!
Aktualności

Tworzenie logo firmy - 10 kluczowych kroków do wykreowania marki, która przyciągnie uwagę!

2023-10-30

Jak stworzyć świetne logo dla firmy
Co zrobić, żeby klienci łatwo rozpoznawali Twoją markę? Stwórz logo firmy, którego nie sposób pomylić z żadnym innym. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć logo firmy i w jaki sposób nawiązać silniejszy kontakt z klientami poprzez skuteczne strategie brandingu.

Jak zaprojektować logo firmy?

Logo firmy jest wielowymiarowe i pełni różne funkcje. Musi wyrażać charakter Twojej firmy, wyróżniać Cię od konkurencji i być łatwo rozpoznawalnym.

Logo to więc nie tylko grafika. To fundamentalny element Twojej marki, który buduje pierwsze wrażenie wśród klientów.

Tworzenie logo firmy wymaga zrozumienia takich aspektów jak: kolor, typografia, kształt i proporcje. Warto zwrócić się o pomoc do profesjonalistów, którzy mają doświadczenie w tworzeniu dochodowych marek.

Proces projektowy można podzielić na 10 kroków.

Krok 1. Strategia

Najważniejsze jest strategiczne podejście. Na tym etapie poznajesz grupę docelową firmy i jej konkurencję.

Klienci potrzebują czuć, że Twoja marka jest w stanie im pomóc w rozwiązaniu problemów lub zaspokajaniu pragnień. Musisz zrozumieć ich potrzeby. Tylko tak będziesz w stanie przekonać ich do swojej firmy.

Krok 2. Wybór rodzaju logo

Oto trzy kluczowe rodzaje logo, które znajdziesz w biznesie: symbol, typografia, kombinacje. Które z nich wybrać?

Symbole są najłatwiejsze do rozpoznania. Mogą one obejmować ikony, abstrakcje, glify, czy inicjały. Jednak pamiętaj, tylko nieliczne, już znane firmy mogą sobie pozwolić na wykorzystanie samego symbolu.

Dlatego zazwyczaj firmy łączą symbol z typografią. Najczęstszy sposób prezentacji marki to połączenie typografii z symbolem (kombinacje).

Czy wiesz, że kształt liter może wywoływać emocje? Dlatego tak często firmy decydują się na stworzenie logotypu opartego na typografii. Pomyśl chociażby o Google czy Zarze.

Krok 3. Wstępne szkice

Na etapie szkiców nie skupiaj się na detalach, tylko na ogólnym "look&feel". Twoje logo ma przede wszystkim przyciągać uwagę. Dlatego to, co przyciąga oko klienta już w pierwszych sekundach, jest kluczowe.

Krok 4. Analiza

Ze szkiców wyłaniają się ciekawe koncepcje, ale nie wszystkie są na tyle dobre, aby poświęcić czas na ich dopracowywanie. Wybierz kilka najlepszych i je udoskonalaj, przechodząc do warstwy szczegółów.

Krok 5. Szlifowanie

Tu dokładasz wszelkich starań, aby nadać finalnym projektom cechy nieśmiertelności. Dążysz do spełnienia oczekiwań docelowych klientów, wykorzystując do tego zasady geometryczne i siatki proporcji. Nie bój się próbować różnych wariantów.
 

Krok 6. Proporcje

Jest taki trik, który sprawia, że logo wygląda świeżo, mimo upływu czasu – złote proporcje. Dzięki nim Twoje logo będzie wyglądało naturalnie i przyjemnie dla oka.

Mózg jest zaprogramowany do preferowania tych proporcji. Im bardziej coś się do nich zbliża, tym wydaje się piękniejsze.

Jak osiągnąć idealne proporcje w logo? Stosując tzw. siatkę (gridding), która pomaga utrzymać rytm i wychwycić drobne nieprawidłowości. Dzięki temu, Twój projekt stanie się przyjemnie harmonijny.

Krok 7. Typografia

Wybierając czcionkę do logo, warto mieć na uwadze, że stanie się ona wizualnym nośnikiem firmowych wartości. Dobrze dobrany styl pisma tworzy dla klientów wizję tego, czego mogą oczekiwać od firmy.

Nie przesadzaj jednak z ilością różnych fontów w jednym projekcie. Skuteczne logo zazwyczaj stosuje jedną czcionkę, ewentualnie dwie, ale ściśle do siebie pasujące.

Zawsze stawiaj czytelność na pierwszym miejscu. Kreatywność jest oczywiście ważna, ale zawsze musi iść w parze z jasnością przekazu.

Krok 8. Kolory

Największe marki na świecie wybierają kolory świadomie. Niektóre wykorzystują tylko jedną barwę, inne – dwie. Więcej to zazwyczaj już zbyt dużo!

Kolory odgrywają większą rolę w marketingu niż myślisz. Nie tylko odcień, ale również jasność i nasycenie koloru wpływają na emocje.

Każdemu kolorowi towarzyszą pewne skojarzenia: od spontaniczności przy ciepłych barwach do refleksji przy chłodnych.

Kolory mogą podkreślić cechy osobowości marki, które chcesz prezentować klientom. Ważne dla nowych firm jest, aby wybrać takie barwy, które pozwolą im się wyróżnić na tle konkurencji.

To, jaki kolor wybierzesz, powinno wynikać z kontekstu. Kolory są postrzegane różnie w zależności od sytuacji. Czerń może budzić przyjemne odczucia, kiedy patrzysz na piękną sukienkę w tym kolorze, ale niepokój, gdy spoglądasz do ciemnej jaskini.

Krok 9. Wersja wektorowa

Logo w wektorze gwarantuje, że nie stracisz jakości, nawet gdy zdecydujesz się na powiększanie znaku (np. na potrzeby zewnętrznej reklamy billboardowej).

Duży format jest też lepszy do testowania. Łatwiej zauważyć drobne detale wymagające poprawy.

Kolor na tym etapie jest bez znaczenia, skupiaj się na formie. Chcesz zauważyć najdrobniejsze szczegóły kształtu logotypu.

Z drugiej strony logo musi być rozpoznawalne, nawet gdy jest małe. Dlatego potrzebujesz również wersji responsywnych swojego znaku firmowego.

Krok 10. Księga znaku

Profesjonalny wykonawca dostarczy Ci także księgę znaku. Znajdziesz w niej dokładne wytyczne co do posługiwania się logotypem w praktyce i responsywne wersje znaku.

Niezależnie od tego, czy tworzysz nową markę czy odświeżasz istniejącą, pamiętaj, że dobre logo to jedno z najsilniejszych narzędzi marketingowych, które możesz mieć. Powodzenia!

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43