Neurocopywriting - twórz teksty, które wpłyną na decyzje konsumentów
Neurocopywriting: definicja i jego znaczenie w marketingu
Najprościej mówiąc, neurocopywriting to sztuka tworzenia treści w taki sposób, aby trafiała ona prosto do mózgu odbiorcy. W efekcie komunikat zwraca na siebie uwagę wśród gąszczu innych, zapada w pamięć i przekonuje do siebie. A od tego już tylko krok do skorzystania z oferty. Brzmi zachęcająco, prawda?
Swoją skuteczność neurocopywriting zawdzięcza bazowaniu na wiedzy z zakresu psychologii, neuromarketingu czy user experience (UX). Dzięki temu jego stosowanie zazwyczaj szybko przynosi oczekiwane rezultaty.
Neurocopywriting – czy warto go stosować
Dlaczego wykorzystywanie neurocopywritingu jest dziś tak istotne? Oto kilka powodów:
- w dobie powszechnego przebodźcowania zdolność człowieka do koncentracji cały czas spada,
- w niemal każdej branży jest liczna konkurencja, która zabiega o uwagę odbiorcy,
- w internecie większość treści skanuje się wzrokiem, a nie czyta,
- konsumenci nie zwracają już uwagi na „zwykłe” treści.
W cyfrowej rzeczywistości masz dosłownie ułamek sekundy na przykucie uwagi swojego potencjalnego klienta. Nie jest to zatem łatwe zadanie. Dlatego warto sięgnąć po przebadane metody neurocopywritingu.
Neurocopywriting – przykłady użycia
Założenie neurocopywritingu wydaje się proste – trafić swoim komunikatem do mózgu klienta i przekonać go do skorzystania z oferty. Jak to jednak osiągnąć?
Środków jest wiele i ich nauka zajmie trochę czasu. Co jednak możesz wdrożyć już teraz bez większej bazy teoretycznej?
Spraw, aby Twój tekst był przejrzysty i łatwy w skanowaniu wzrokiem. W tym celu:
- dziel tekst na krótkie akapity,
- stosuj wypunktowania,
- pogrubiaj kluczowe fragmenty,
- stosuj łatwe do zrozumienia nagłówki,
- podpisuj ilustracje.
Dzięki wprowadzeniu tych wskazówek odbiorca o wiele łatwiej znajdzie informacje, które go interesują. W końcu z pewnością też nie lubisz tracić czasu na przebijanie się przez ścianę tekstu.
Kolejna rada? Pobudzaj ciekawość! Ośrodek odpowiadający za to uczucie mieści się blisko miejsca, które odpowiada w mózgu za fizyczny ból. Żeby poczuć się lepiej, konsument chce zatem wypełnić tę lukę informacyjną.
Neurocopywriting – jak się go nauczyć
Internet może być świetnym źródłem wiedzy, natomiast w tym przypadku najlepszą drogą będzie skorzystanie z książki o neurocopywritingu. W ten sposób zyskasz kompleksową wiedzę na ten temat – otrzymasz gotowy poradnik, jak na wiele sposobów zwiększyć swoją sprzedaż. Zyskasz też pewność, że pozyskujesz wiedzę ze sprawdzonego źródła – od ekspertów i wieloletnich praktyków w branży.
Jedną z takich wartościowych pozycji jest „Neurocopywriting” autorstwa Joanny i Jarosława Burdek. Autorzy na ponad 400 stronach dzielą się skutecznymi praktykami na dotarcie do umysłu konsumentów. Książka jest również nasycona ciekawostkami na temat działania ludzkiego mózgu, co pomaga zapamiętać zamieszczone wskazówki.
Artykuł gościnny.