Akcja marketingowa IKEA będzie służyć promocji nowego katalogu marki. Do wzięcia w niej udziału zostali zaproszeni między innymi Marysia Górecka, Red Lipstick Monster, Crazy Nauka czy Nishka. Poza nimi markę promować będzie jeszcze kilkudziesięciu blogerów i vlogerów z całej Polski.
Kto przygotuje kampanię?
Odpowiedzialność za kampanię IKEA powierzyła agencji Hash.fm. Kampania będzie składała się z trzech elementów. Pierwszym z nich jest autorskie oprogramowanie agencji, które będzie aktywnie przeszukiwać internet w poszukiwaniu liderów opinii wśród naszych influencerów. Drugi to założenie specjalnej skrzynki mailowej dla blogerów i youtuberów, na którą będą mogli pisać o swoich pomysłach na współpracę z marką. Trzecim z nich jest bieżące reagowanie na to, co o Ikei mówi się w mediach.
Dlaczego influencer marketing?
Marka jest świadoma ogromnego wpływu jaki influencerzy wywierają na swoich czytelnikach i widzach. Marketingowcy IKEA zauważyli, że z roku na rok opiniotwórczość internetowych twórców rośnie. Ludzie czytając blogi czy oglądając filmy na YouTube chcą wiedzieć jakich produktów używa osoba po drugiej stronie ekranu, z jakich usług korzysta, jakim żyje życiem. I chcą być podobni. Marka wzięła to pod uwagę planując swoją tegoroczną kampanię.
Przy doborze blogerów i vlogerów duże znaczenie miały zasięgi ich stron, ale także sposób komunikacji ze swoimi odbiorcami. Dla IKEA ważnym jest, aby współpracujący z marką twórcy mieli jak największy wpływ na swoich czytelników. Kilku influencerów, jak chociażby Nishka czy Red Lipstick Monster uczestniczyło już wcześniej w kampaniach reklamowych Ikei.
To nie pierwszy raz
IKEA dała się już poznać jako wielbiciel influencer marketingu. Na przestrzeni ostatnich kilku lat mogliśmy zobaczyć kilka dobrych, a czasem nawet intrygujących kampanii z blogerami. Marka zaczynając od życia codziennego polskich twórców internetu, jak chociażby urządzanie pokoju dziecięcego czy opisywanie sposobów wykorzystania produktów w swoim domu, weszła nawet w tak intymne wydarzenie jak ślub. Przyjrzeliśmy się kilku dotychczasowym kampaniom.
Pluszaki dla edukacji
Już w 2014 roku Marysia i Kuba, autorzy bloga parentingowego oczekujac.pl, zostali zaproszeni wraz z córką Gabrysią do udziału w akcji Pluszaki dla Edukacji. Akcja miała za zadanie zebrać jak największą ilość środków na naukę dla dzieci, których rodziców na to nie stać. Ogłoszono konkurs, w którym dzieci na specjalnych warsztatach miały narysować swojego wymarzonego pluszaka. Maskotki pojawiły się później w sklepach w limitowanej edycji i posłużyły zebraniu środków na akcję pomocową.
Źródło: http://oczekujac.pl/2014/11/pluszaki-edukacji-kup-maskotke-pomoz.html
Dzień z życia blogera
Jan Favre z bloga Stay Fly wziął udział w akcji, w której dzielił się swoją codziennością, jednocześnie pokazując jak wykorzystuje w niej produkty IKEA. Jednym z najbardziej lubianych wpisów stał się ten o typowym dniu z życia blogera. Jan opisuje w nim czynności jakie wykonuje od pobudki do zaśnięcia. W tle pojawia się łóżko z Ikei oraz akcja, w której każdy, biorąc udział w dniach otwartych, mógł otrzymać katalog marki ze swoim zdjęciem na okładce.
Źródło: http://stayfly.pl/2014/08/typowy-dzien-z-zycia-blogera/
Kontrowersyjne blogogody
Wiele dyskusji w internecie wywołał ślub Jakuba Prószyńskiego z Dorotą Nowacką, którego sponsorem była IKEA. Para zdecydowała się na sponsorowane przez markę przyjęcie weselne, które odbyło się w restauracji IKEA. Wszystkie przygotowania jak i sam ślub oraz podróż poślubna opisywane były na blogu. Wydarzenie było szeroko komentowane. Internet zastanawiał się czy aby nie jest to zbyt dalekie posunięcie.
Źródło: http://pijarukoksu.pl/blogogody/
Co tym razem pokaże nam IKEA i współpracujący z nią influencerzy? Z roku na rok kampanie są coraz ciekawsze, a marka korzystając z pomysłów twórców internetowych zyskuje coraz większą popularność. Ze względu na długi czas trwania kampanii oraz tak dużą liczbę blogerów i vlogerów, którzy wezmą w niej udział, możemy spodziewać się różnorodności i świeżych pomysłów.
Autor: Anna Kubik