Znajdź nas!
Porady dla influencerów

Pierwsze kroki w blogowaniu - rozmowa z Katarzyną Iwanoską

2016-11-02

Finanse od kuchni
Blog Finanse od kuchni szybko przyciągnął liczne grono czytelników. Autorka bloga Katarzyna Iwanoska regularnie wypowiada się w roli eksperta w programach śniadaniowych, a ostatnio u boku Małgorzaty Rozenek uczyła zarządzania domowymi finansami. Pytacie — jak ona to robi? Znamy odpowiedzi!

 

Przygotuj grunt

Na początek najważniejsze było rozeznanie i zdefiniowanie jak ten blog powinien wyglądać, co chcę, aby mówił do czytelnika, jaką wartość ma mu dawać oraz kto jest moim docelowym czytelnikiem.

Katarzyna przyznaje, że nim założyła bloga, poświęciła czas na badanie rynku. Czytała książki o marketingu internetowym, uczestniczyła w kursach online: między innymi Urszuli Phelep, czy Ariadny Wiczling. Później  jasno określiła, jak będzie wyglądał jej blog, jaka tematyka będzie się na nim pojawiać, co jej wpisy dadzą czytelnikom oraz do kogo będą skierowane jej treści. Takie założenia pozwoliły na stworzenie bloga, który miał jasno ustalony cel. Efekt? Świadome działania od samego początku pisania i konsekwentna budowa marki osobistej… A także 1000 fanów raptem po 2 tygodniach działalności.

Wow! ponad 5000 polubień . Wspaniały weekend, wspaniały prezent.... a to dopiero 5 miesięcy istnienia...

Opublikowany przez Finanse od kuchni - Kasia Iwanoska na 15 październik 2016

Daj się zauważyć

Połączenie wartościowych treści z promowaniem bloga pozwala na osiągnięcie sukcesu i szybkie zdobycie  zaangażowanego grona czytelników. Nie będzie to jednak możliwe, gdy nie odrobimy lekcji o docelowych czytelnikach. Świadomość do kogo i po co piszemy, pozwala na stworzenie wartościowego contentu, który będzie przydatny dla odbiorców. W innym przypadku działania promocyjne nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.

 

Bloga promowałam wśród znajomych, na grupach na Facebooku, na Twitterze, Linkedin, Instagramie, na swoim fanpage na Facebooku. Z czasem przekonałam się również, że płatna reklama, nawet na małych budżetach, dobrze „ztargetowana” może przynosić rezultaty. Podstawą jej efektywności jest jednak zawsze dobra treść, którą promujemy. Potem stacje telewizyjne (TVN style, TVP2, TVN) znalazły mnie właśnie przez mojego bloga.   

 

Autentyczność – to przyciąga!

Marka osobista to moje doświadczenie zawodowe, wiedza, kompetencje i „twarz”. Siedemnaście lat w finansach, z czego spora część na wysokich stanowiskach menadżerskich i eksperckich, aktywna praca jako biznes coach, mentor i trener -  tylko pomaga w wiarygodności i budowaniu wizerunku. […] Prywatnie jestem kobietą jakich wiele: łączę pracę z prowadzeniem domu, opieką i wychowaniem dziecka, realizowaniem swoich pasji, dbaniem o relacje z rodziną, bliskimi mi osobami, przyjaciółmi, znajomymi. Także normalna ze mnie „babka”, która lubi siebie, to co robi i chce dalej się rozwijać, robić nowe rzeczy, lubię humor i dużo się śmiać – i to jest ta ludzka część.

Nie da się ukryć, że uwielbiamy blogi, których autor jest wyrazisty. Na markę osobistą blogera składa się nie tylko jego wiedza, ale także osobowość. Tworząc bloga i kreując swój wizerunek, warto pamiętać o pokazywaniu ludzkiej twarzy. Bądź sobą – to się lubi i ceni.

 

Ucz się od najlepszych

Okazuje się, ze świat Internetu jest pełen mądrych, pomocnych, życzliwych ludzi, którzy zapytani o konkrety chętnie dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem, historiami, motywują, dodają energii i humoru w chwilach zwątpienia. Także niby „wirtual”, a na „człowieku stoi”. 

Gdzie uczyć się o działaniach w sieci, jeśli nie z Internetu właśnie? Katarzyna przyznaje, że wielu najważniejszych rad udzielili jej tacy blogerzy jak: Marcin Iwuć z Finanse Bardzo Osobiste, czy Michał Szafrański. Co więcej, uczestniczyła także w kursach dotyczących marketingu internetowego oraz prowadzenia biznesu online. To wszystko pozwoliło osobie, która nie ma dużego doświadczenia i wiedzy dotyczącej blogowania i mediów społecznościowych na start. I to jaki — z hukiem!

 

Blog to biznes

Przy zakładaniu bloga zaczynamy stosować reguły jak przy rozkręcaniu własnego biznesu. Dobre badanie rynku, jasno zdefiniowany cel biznesowy, zdefiniowanie, na czym tak właściwie ja będę zarabiać, nadanie priorytetów działania i dobranie odpowiednich środków, narzędzi, sposobów promocji. Wszystko jak w biznesie zależy od tego, kto jest moim klientem, jaki problem ma ten mój klient, jakim mówi językiem i jaki ja mam „eliksir” na rozwiązanie jego problemu.

Źródło: http://finanseodkuchni.pl/

Jeśli chcemy, by nasz blog z czasem przynosił dochody – począwszy od płatnych współprac, a skończywszy na własnych produktach i dochodzie pasywnym – powinniśmy potraktować go w kategoriach biznesowych. Posiadanie planu blogowania pozwala na osiągnięcie lepszych rezultatów. Nie należy zapominać, także o korzystaniu z tak istotnych narzędzi, jak Google Analytics, który podpowie nam, które konkretne działania przynoszą najlepsze rezultaty. Regularne pisanie postów i obecność w social mediach pozwala na budowanie swojej marki osobistej, jak i popularności.

O ile ,,tu i teraz” jest ważne, to wybiegajmy w myślach dalej. Jak planujemy przyszłość naszego bloga? Zapytana o to Katarzyna odpowiada:

Planuje podcast, video, niebawem pewnie świąteczne wyzwanie oszczędnościowe. Z czasem będą pewnie i webinary oraz własne produkty typu – szkolenia… czyli przeniesienie czegoś, co robię od lat w „realu” w świat wirtualny.  

Zarabianie na blogowaniu to coś, o czym marzy większość początkujących blogerów. Dzięki konkretnym działaniom jest to jak najbardziej możliwie i to w dość krótkim czasie. Historie sukcesów innych blogów zawsze mają kilka cech wspólnych: postawienie na cel, systematyczność w dodawaniu dobrej jakości wpisów, a także obecność w social media. To trzy filary, na których budujemy swoją pozycję w świecie blogosfery.

Dla tych, którzy są jeszcze niezdecydowani, słowo od autorki Finansów od Kuchni, na koniec: Szukać wiedzy, pytać ludzi, którzy robią to dobrze… i co najważniejsze nie bać się zacząć. Doświadczenie najlepiej jest zdobywać „w  akcji”. Gotowi do działania?

Autor: Martyna Chmielewska

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43