Znajdź nas!
Social media

Jak osiągnąć sukces na Snapchacie? SexMasterka radzi

2016-11-21

Snapchat staje się coraz popularniejszy. Powoli przekonują się do niego także reklamodawcy. Jak zaistnieć na Snapchacie? Mamy kilka podpowiedzi od królowej polskiego Snapchata- SexMasterki.

 

 

Snapchat i jego użytkownicy

Wystarczył rok, aby Snapchat stał się niezwykle popularny w Polsce. Medium określane mianem niszowego w 2015 roku, obecnie jest coraz bardziej doceniane zarówno przez influencerów, jak i reklamodawców.

Według statystyk1 od końca 2015 do początku 2016 roku liczba polskich użytkowników Snapchata wzrosła z 900 tysięcy do 1,2 mln. Co więcej, nadal dominującymi grupami na Snapchacie są osoby w wieku 13-24 lat,  jednak liczba starszych użytkowników cały czas rośnie — w przedziale wiekowym od 25 do 34 wzrosła prawie dwukrotnie! Te statystyki pokazują jak dynamicznym kanałem społecznościowym jest Snapchat — bo to, że nie jest już tylko dla nastolatków jest pewne.

W pierwszej piątce topowych polskich influencerów na Snapchacie znajdują się: Sex Masterka, littlemooonster96, DEYNN, maffashion i Majewski Trenuje. Najpopularniejszy kanał ma maksymalną liczbę widzów przekraczającą dwieście tysięcy. To robi wrażenie!

Ranking polskich użytkowników Snapchata || hash.fm/ranking/top100snapchat

 

 

Po co ten Snapchat?

Snapchat to doskonała platforma do komunikacji z innymi. Pozwala na spontaniczność, a także ciągłe bycie w kontakcie, tu i teraz. W świecie filtrów Instagrama, czy perfekcyjnej obróbki filmów na Youtube, Snapchat to  powiew świeżości. Formuła wymiany informacji: filmików i zdjęć, jest na tyle wygodna, że w każdej chwili jesteśmy w stanie pokazać co nieco ze swojego życia. Snapchat, choć początkowo był stworzony do bardziej intymnych celów, dziś wykorzystywany jest z powodzeniem przez influencerów, osoby publiczne oraz reklamodawców.

Aniela Bogusz, czyli SexMasterka zwraca uwagę na początki Snapchata oraz treści, jakie są na nim najpopularniejsze:

,,Snapchat w zamyśle jego twórców miał być aplikacją bardzo intymną, związaną z sextingiem. Miał być odpowiedzią na coraz większe zapotrzebowanie ludzi na wirtualne zabawy z przypadkowymi partnerami. W toku zdobywania coraz większej popularności jego charakter zmienił się na bardziej lifestylowy, rozrywkowy. Mimo wszystko, nadal najbardziej chodliwymi tematami są te intymne, które poszły w stronę całkowitej prywaty. Ludzie uwielbiają wchodzić innym w życie, podglądając ich, niektóre snapy wyglądają jak serial i właśnie one są najciekawsze na Snapchacie dla widzów”.

Jesteśmy ciekawi, jak żyją osoby, które nas inspirują. Snapchat daje pewną możliwość kontrolowanego podglądania. Bo i tak zobaczymy, tyle ile mamy zobaczyć. Sami influencerzy zachęcają nas do odwiedzania Snapchata kusząc treściami, których nie zobaczymy u nich na Facebooku, czy Instagramie. Nie da się ukryć – to działa!

 

 

Snapchat a budowanie wizerunku

Snapchat to doskonałe miejsce do budowania wizerunku. Warto umieszczać tam treści pasujące do tematyki naszego bloga, nie zapominając o ciekawostkach za kulis – czyli naszego życia prywatnego. Zapytaliśmy SexMasterkę, jaka tematyka jest najbardziej popularna na Snapchacie oraz jakie cele przyświecają jej w prowadzeniu Snapchata.

,,Jak już wspomniałam najbardziej chodliwymi snapami jest prywata. Ale to, czy pokażemy tam swoją prawdziwą prywatę, czy wykreowane życie ku ucieszy widzów to już nasza sprawa :) Jeśli chodzi o mój Snapchat pokazuje chyba wszystko, od edukacji, przez rozrywkę do akcji charytatywnych. W końcu pokazuję on życie SexMasterki, która jest postacią wszechstronną”.

Nikogo nie powinno zdziwić, że najpopularniejszymi treściami na Snapchacie są urywki z życia influencera. SexMasterka potwierdza, że takie treści spotykają się na jej kanale z największym zainteresowaniem ze strony widzów.

,,Oczywiście barwne życie SexMasterki, która prowadzi na bardzo wysokim poziomie. Jest trochę szalona i zboczona. Widzowie lubią ją, ponieważ jest bezpruderyjna. Flirtuje z nimi. Myślę, że jej sukces spowodowany jest tym, że SexMasterka ma bardzo dobry kontakt z widzami, oglądając ją widz ma wrażenie, że prowadzi z nim snapa, jest to bardzo intymne. Zaciera się efekt wirtualnej granicy”.

 

 

Pozyskiwanie fanów na Snapchacie

Pozyskiwanie fanów na Snapchacie opiera się na dostarczaniu ciekawego contentu i budowaniu relacji. Bez tego nie osiągniemy sukcesu snapując. Można jednak sobie pomóc w zdobywaniu popularności na Snapchacie, wykorzystując jego mechanizmy działania. Podstawowym i pierwszym krokiem jest zadbanie o naszą nazwę – im łatwiejsza do zapamiętania, tym lepiej. Jeśli korzystamy z mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, to nie zapomnijmy poinformować innych o naszym koncie na Snapchacie.

Cele, jakie będą przyświecały Snapchatowi warto dostosować  do tematyki bloga oraz naszej osobowości. Ci, którzy będą chcieli wiedzieć więcej z pewnością pojawią się na Snapchacie, by móc być z Tobą w kontakcie. Obserwowanie na Snapchacie powinno wiązać się z dodatkową korzyścią – unikalnymi treściami, dodatkowymi informacjami, czy ciekawostkami z życia. By podsycić ciekawość możemy raz na jakiś czas umieścić na blogu/vlogu i kanałach społecznościowych screen ze Snapchata – najlepiej z typowymi dla Snapchata filtrami, czy ciekawym podpisem. Warto także podpatrywać influencerów – jak często pojawiają się u nich nowe stories, co pokazują, o czym mówią, jak angażują innych, bo to znacząco ułatwi nam początki korzystania ze Snapchata.

Gdy zaprosimy już do znajomych wszystkie znane nam osoby – poprzez książeczkę teleadresową oraz wyszukiwanie po nazwie użytkownika, możemy wyszukać i dodać osoby będące w pobliżu. Wystarczy, że wejdziesz w ,,Ustawienia” -> ,,Dodaj znajomych” -> ,,Dodaj osoby w pobliżu”  na swoim Snapchacie i już! Pojawią się użytkownicy, których możesz dodać do znajomych. Nie zapomnij także udostępnić publicznie swojej nazwy użytkownika – dzięki temu będziesz mógł nawiązywać nowe kontakty – wystarczy wejść w ,,Dodaj znajomych”, a potem ,,Udostępnij nazwę użytkownika”.

Regularność, kreatywność i spontaniczność jest niezwykle ważna. Snapchat to jedyny kanał społecznościowy, który tak wiernie naśladuje naszą codzienną komunikację i jej specyfikę. Warto dać mu szansę, a potem polubić, bo efekty mogą być zaskakujące!

 

 

 

A Ty... masz już Snapchata?

Prowadzenie Snapchata to dzielenie się z innymi swoim życiem. Topowi influencerzy zamieszczają filmy z wyjazdów, z wyjścia do sklepu, pokazują swoje mieszkania, czy mówią o tym, co ich danego dnia zaintrygowało, czy zainteresowało. Liczysz się ty i to, czy treści, które umieszczasz interesują twoich odbiorców. Snapchat może spełniać funkcję edukacyjną, lifestylową, a nawet charytatywną, bo to od nas zależy jak go wykorzystamy. 

Idealnym podsumowaniem i radą dla tych, którzy dopiero zaczynają niech będą słowa królowej polskiego Snapchata: ,,Pokaż swoje życie, bądź sobą lub wykreuj postać i nadaj jej cechy, dzięki którym ludzie Cię pokochają”.

 

 

 

Autor: Martyna Chmielewska


 1https://napoleoncat.com/blog/snapchat-w-polsce-styczen-2016/

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43