Jak wykreować Pawełka na superbohatera? Case study współpracy Wedla i Suchara Codziennego
Założenia kampanii
Suchar Codzienny to najbardziej znane miejsce w sieci oferujące codzienną dawkę humoru. Jego odbiorcami są głównie młodzi ludzie w przedziale wiekowym 18-24 lat. Co istotne – w social mediach Suchara Codziennego obserwuje ponad milion osób!
Współpraca Suchara Codziennego z Wedlem obejmowała promocję batona Pawełek. Promowany Pawełek miał zyskać buntowniczy charakter, a przy okazji kojarzyć się z dziecięcą radością. Wybór do takiej kampanii Suchara Codziennego wydaje się strzałem w dziesiątkę - nie tylko ze względu na specyfikę profilu, ale także młody wiek odbiorców.
Kampania Pawełka skupiała się na stworzeniu określonego wizerunku batonika. Zabawnego, wyluzowanego i szalonego. Stąd nikogo nie powinien dziwić motyw przewodni kampanii – spędzenie zwariowanego dnia w pijalni czekolady Wedla, co więcej bez żadnych zasad i ponoszenia konsekwencji swoich czynów.
Na potrzeby kampanii powstał film, w który przedstawia marzenia nie jednego czekoladoholika – rozpustę w pijalni czekolady. To on stał się główną częścią pięciodniowej promocji.
Przebieg współpracy
Kampania Pawełka to nie tylko Facebook, ale także Instagram i Snapchat. Treści zostały dostosowane do specyfiki każdego z kanałów społecznościowych, tym samym budząc większe zaangażowanie. Podczas pierwszego dnia promocji na Instagram Stories pojawiły się grafiki o czekoladzie, a na Snapchacie suchar o Pawełku.
Drugi dzień to publikacja filmiku z pijalni Wedla, który pojawia się na Facebooku oraz na Instagramie. Co ciekawe, na Instagram Stories można zobaczyć także kulisy powstawania filmu.
Ta osoba, która namawia cię do złego, a później zawsze ucieka pierwsza! #pawełek #wedel #sucharcodzienny Wielkie podziękowania za realizację wideo dla Sonia Pałęga i Hubert Napierała z SuperHeroes Productions
Opublikowany przez Suchar codzienny na 24 październik 2016
W tym samym czasie na Snapchacie została zainaugurowana gra.
Trzeci dzień promocji Pawełka to skupienie się na głównie na przekazie graficznym: na Instagram Stories pojawiła się seria grafik o dwóch typach zachowań i ludzi, a na Snapchacie również były publikowane zdjęcia.
Grafika dwa typy ludzi Instagram Stories
Czwarty dzień promocji to działania we wszystkich wymienionych kanałach social media: począwszy od Facebooka, poprzez Instagram, a skończywszy na Snapchacie. Na Instagramie pojawiła się czekoladowa Jenga wraz z prośbą o oznaczanie osób, z którymi z przyjemnością w taką grę byśmy zagrali. Zdjęcie spotkało się z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem – polubiło je ponad 35 tysięcy osób!
3Jenga na Instagramie | Źródło: https://www.instagram.com/p/BL_eX9Bg9u-/
Tego samego dnia na Facebooku pojawił się post, który szybko zrobił zawrotną karierę. Nic dziwnego, skoro idealnie wpisuje się w specyfikę Suchara codziennego, a do tego wykorzystuje popularność podobnych memów z absurdalnymi porównaniami.
Typowy Paweł i Pawełek ||https://www.facebook.com/sucharcodzienny
Na Snapchacie ukazały się zabawne zdjęcia z Pawełkiem w roli głównej:
Pawełek na Snapchacie || Źródło: https://cdn-images-1.medium.com/max/1200/1*CTN6p8XlaH6R7ky1uRVSxg.jpeg
Ostatniego, czyli piątego dnia trwania promocji Pawełka na Snapchacie pojawił się suchar z batonem i batoną na Snapchacie (zdjęcie główne).
Efekty
Suchar codzienny przez pięć dni trwania promocji załączył 12 postów/zdjęć/filmów związanych z Pawełkiem. Łącznie te treści miały odbiór na poziomie 1 800 000 obejrzeń, jednak to nie wszystko – wzbudzały one duże zaangażowanie, były komentowane i udostępnianie dalej. Co więcej, idealnie wpisywały się w specyfikę Suchara Codziennego – śmieszne grafiki, oryginalne filmiki, czy zabawne zdjęcia to content, do którego jest przyzwyczajona osoba odwiedzająca stronę z sucharami. Treści tym samym nie tylko angażowały, ale i bawiły.
Największym zasięgiem cieszyło się zdjęcie z czekoladowej Jengi na Instagramie wraz z zachętą do oznaczania innych użytkowników – aż 538 tysięcy wyświetleń. Na drugim miejscu plasuje się mem Typowy Paweł vs Pawełek. W przeciągu doby ta grafika dotarła do 500 tysięcy odbiorców, zebrała prawie 3 tysiące lajków oraz była żywo komentowana (550 komentarzy) i udostępniana (600 razy), nie tylko przez Pawłów. Zarówno zdjęcie na Instagramie, jak i post na Facebooku to przykład internetowego viralu – docierającego do dużej grupy osób i zbudzającego naprawdę wielkie zaangażowanie.
Z pewnością współpraca Suchara Codziennego z Pawełkiem miała na celu dotrzeć do młodszego odbiorcy, dlatego też prócz Facebooka i zdjęć na Instagramie wybrano Snapchata i Instagram Stories. Twórcy zwracają uwagę, że: ,, Mimo, iż treści dostępne są tam tylko przez 24h, to nie można lekceważyć tych platform. Ich atutem jest bardzo wysoki poziom zaangażowania użytkowników”.
Działania Suchara Codziennego we współpracy z Wedlem to dobrze przemyślana strategia. Skorzystanie z coraz popularniejszego Snapchata i Instagram Stories pozwoliło zmaksymalizować ilość odbiorców i zdobyć większe zaangażowanie. Pięć dni promocji i tylko 12 treści z Pawełkiem zobaczyło, aż 1 800 000 osób. To robi wrażenie!
Jak zaplanować dobrą promocję produktu oraz marki na miarę Wedla? Z pewnością wybrać takiego influencera, którego odbiorcami są osoby, do których chcemy dotrzeć. Treści promocyjne nie powinny odbiegać od specyfiki określonej strony. To daje przede wszystkim autentyczność działaniom oraz pewność, że content będzie się podobał innym tak samo, jak wszystkie suchary codziennie zamieszczane na stronie. Wydawałoby się, że receptą na dobrą kampanię jest nie tylko odpowiednia strategia, czy kreatywność, ale także zaufanie influencerowi – w końcu to on wie, co jego odbiorcy lubią najbardziej i ma świeże spojrzenie na markę oraz produkt.
Autor: Martyna Chmielewska