Znajdź nas!
Porady dla influencerów

Debiutujesz? Zobacz jak zaistnieć w sieci

2017-02-07

Debiutujesz? Zobacz jak zaistnieć w sieci
Jakie piosenki lubimy? Takie, które już raz słyszeliśmy. Jakie zdjęcia podobają się najbardziej? Te, na których sami jesteśmy. A posty? Jakie budzą nasze największe zaangażowanie? Oczywiście te, które pozwalają promować naszego bloga. Co mam na myśli?

 

Topowi twórcy internetu nie boją się konkurencji. Blogerzy piszą poradniki o swojej branży, robią filmy instruktażowe lub udzielają wyczerpujących wywiadów na temat sposobu pracy. Dlaczego to takie popularne? Okazuje się, że najbardziej poszukiwanymi informacjami na temat blogosfery nie są autorskie treści rozpoznawalnych twórców, ale ich wskazówki na temat „Jak blogować?"

Blog - porady dla debiutanta

Napisanie pierwszego tekstu na bloga było dla was męczarnią? Pamiętajcie – największe bóle dopiero przed wami. Wyobraźmy sobie, że macie wyjątkowo zaangażowanych znajomych, rodzinę, przyjaciół, którzy w dniu waszego debiutu przeczytali każdy artykuł oraz obejrzeli wszystkie filmy, jakie znaleźli na waszym blogu. Pozostaje pytanie, co dalej? Niecierpliwi i bogatsi twórcy omijają algorytmy stosowane w mediach społecznościowych i od razu decydują się na płatną reklamę. Czy jest inne wyjście? Pomijam techniczne kwestie pozycjonowania tekstów na blogu. Dziś chcemy się skupić na linkowaniu swoich treści, a właściwie - komentowaniu postów u innych autorów. Istnieje kilka wirtualnych grup wsparcia, które pomogą poprawić wyniki w statystykach debiutanta.

Jak poszerzać swoje zasięgi?

W mediach społecznościowych istnieją liczne grupy czytelników, którzy wytwarzają sztuczny szum wokół swoich nowych publikacji. Zasady są proste. Administrator grupy, choćby pod nazwą „Grupa wzajemnej promocji dla blogerów” (5790 członków) lub „Promujemy blogi, strony” (7017), wrzuca post zachęcający do chwalenia się twórczością. Zazwyczaj określa zakres tematyczny, np. blogi dla matek z dziećmi, poświęcone kulturze lub motoryzacji. Jaka z tego korzyść? Zasady członkostwa w grupie wymuszają bycie aktywnym i stałe reagowanie na komentarze, często z linkami do stron lub publicznych profili naszej działalności. Prośba dotyczy zazwyczaj dwóch autorskich „reakcji”, czyli komentarzy, polubień lub udostępnień cudzego posta. Grupy działają błyskawicznie. Po godzinie od zachęty moderatora, liczba aktywności liczona jest w setkach.


Źródło: https://www.facebook.com/groups/789948287779129/

Akcja pt. #NiedzielaDzielenia

Podobny mechanizm pobudzania aktywności stosuje bloger Andrzej Tucholski. Jak na psychologa biznesu przystało, Tucholski łączy przyjemne z pożytecznym. Z jeden strony daje szansę młodym twórcom, z drugiej zaś - poszerza swoje zasięgi, skutecznie zachęcając społeczność do wpisywania komentarzy pod jego postem.

Wyczuwam, że pora wytrzaskać piękną, wspólną, dorodną i godną uwagi #NiedzielaDzielenia - kto jest ze mną? 1....

Opublikowany przez Andrzej Tucholski na 5 luty 2017

 

- Twórcy mogą wrzucić tam link do swojej ostatniej publikacji, z której są wyjątkowo dumni. Mogą się też tagować, oznaczać lub – o zgrozo! – dobrze o samych sobie pisać. Warunkiem publikacji jest kliknięcie i zostawienie komentarzy pod dwójką innych wrzutek - tłumaczy Andrzej Tucholski. Efekt? Dziesiątki komentarzy i duży ruch jak na niedzielne południe. Co warto podkreślić, pomysłodawca akcji także bierze czynny udział w komentowaniu czyichś postów. A wiadomo, komentarz od topowego blogera to już początek szybkiej kariery w świecie twórców internetowych. Powodzenia w niedzielę!

Autor: Bartosz Walat

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Komentarze
basia 2020-03-28, 20:40
Trafiłam na Was zupełnym przypadkiem i chciałam dać znać, że skorzystam z paru rzeczy. Fajnie Was poznać! Dzięki!
ilovemikrozachwyt.pl
emigratka 2020-03-03, 19:27
Moim zdaniem najlepiej sprawdza się komentowanie wpisów innych blogerów - najlepiej szukać tych, co zajmują się podobną tematyką :)
emigratka.com
--Zablokowano-- 2019-09-24, 01:07
Komentarz został zablokowany przez redakcję.
Erra Mood 2019-03-16, 20:01
Ja jak na razie sprawdzam działanie grup na Facebooku, działa to różnie, ale też przynosi skutki
erramood.blogspot.com
Grzegorz 2018-08-09, 14:31
Arek, nawet jeśli masz rację i liczą się linki, istnieje szansa na to, że ktoś po przeczytaniu naszej treści będzie chciał ja udostępnić i obdaruje nas linkiem.
grzegorzminior.pl
Dagna z bloga o biznesie dla kobiet 2017-09-19, 13:43
U mnie jak dotąd sprawdzały się link party w grupach i na fanpage'ach. Sama organizuję na swoim, jednak ciągle szukam nowych miejsc do promocji, bo mam wrażenie, że w grupach przewijają się cały czas te same osoby.
szczesliwawbiznesie.pl
Arek 2017-07-24, 19:07
Karol Michalik 2017-02-07, 21:12
Ja zapraszam do udziału w projekcie "temat tygodnia" na moim blogu jest więcej informacji.
karolmichalik.eu
Radek Salak 2017-02-07, 12:49
Potwierdzam, że skorzystanie z grup na Facebooku bardzo dobrze wpłynęło na odpowiedzialność serwisu. Najważniejsze, że zyskałem kilku stałych czytelników. Polecam z tej metody promocji.
moneygrabbing.co.uk
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja Influencer.PL zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43