Olfaktoria
Wśród blogerek kojarzących się z luksusem prym wiedzie Olfaktoria. Blogerka skupia się na perfumach i tematyce lifestylowej, a w ostatnich miesiącach regularnie zaczęła nagrywać vlogi, w których pokazuje kulisy swojego życia prywatnego i zawodowego. Kolekcja luksusowych torebek, kosmetyki z najwyższej półki, zabiegi medycyny estetycznej – to część jej codziennego życia, które z dnia na dzień śledzi coraz więcej osób. Dorota jest postacią kontrowersyjną, która ma swoich zagorzałych wielbicieli, ale i hejterów – jak sama przyznaje: nie jest jak zupa pomidorowa i nie każdy musi ją lubić. Mimo tego, że jej kanał skierowany jest do kobiet nieco starszych i zamożnych, ogląda ją bardzo wiele nastolatek, dla których stała się wzorem: zarówno w osiąganiu sukcesu, nieco bezczelnej pewności siebie, jak i bezkompromisowości. Warto nadmienić, że to właśnie Dorota, jako jedna z pierwszych blogerek urodowych zwróciła uwagę na współprace barterowe i wykorzystywanie influencerek przez marki. Na Snapchacie pokazuje, jak twardo negocjuje warunki współprac blogowych i jakie propozycje dostaje jako blogerka. Nie da się ukryć, że niektóre negatywnie zaskakują.
Dorota wzbudza skrajne emocje, bo łamie stereotypy i mówi otwarcie o sprawach, na których temat często się milczy m.in. o pieniądzach. Olfaktoriaa pokazuje, ile kosztowały jej zakupy i otwarcie wspomina, dlaczego pieniądze są dla niej ważne – ten fakt wywołuje wiele poruszenia na jej kanale – zarówno tego pozytywnego, jak i negatywnego. Komentowany jest jej styl życia, a także poglądy dotyczące związków i mężczyzn, o których nagrała kiedyś film.
Ten szybko stał się viralem i zapewnił jej prawie 800 000 odsłon, przy subskrypcjach na poziomie kilkudziesięciu tysięcy.
Dorota często nie oszczędza także samej blogosfery. Wielokrotnie w swoich vlogach wspominała o innych popularnych influencerkach, które także w swoich garderobach i kosmetyczkach mają luksusowe produkty, jednak ich nie pokazują ze względu na fanów i swój wykreowany wizerunek w Internecie. Możemy tylko się domyślać, jak jest naprawdę.
Gosia Boy
Gosia Boy to blogerka, która wcześniej pracowała jako redaktor naczelna portali modowych i lifestylowych. Dużą popularność przyniósł jej videoblog Small Talk, w którym rozmawia z polskimi i międzynarodowymi gwiazdami — od Anji Rubik, po Kelly Osbourne. Jej blog to zdjęcia stylizacji, ale także wpisy o modzie i urodzie, które zostały dwukrotnie docenione przez plebiscyt Modne Kreacje: ,,Portalem Modowym Roku”. Gosia pokazuje dodatki, które nigdy nie wychodzą z mody, największe trendy z wybiegów, a także kosmetyki, które, choć drogie są świetną inwestycją dla naszej skóry. Na blogu współpracowała z takimi luksusowymi markami jak: Dior, Louis Vuitton, Estée Lauder, Chloé, czy Laura Mercier.
Szusz
Szusz, czyli Weronika Jagodzińska, to popularna youtuberka prowadząca kanał lifestylowy. Szusz nagrywa vlogi, pokazuje swoje stylizacje, opowiada o babskich sprawach, urządza mieszkanie, a także przeprowadza testy popularnych kosmetyków. Ma kanale ma specjalną sekcję nazwaną ,,znana metka”, gdzie pokazuje swoje droższe zakupy:
Szusz w swoich vlogach mówi, że daleko jej do ,,glam life”, bo zakupy lub robić w Biedronce i często kupuje także tanie rzeczy. Może dlatego miesięcznie ogląda ją nawet 3 miliony osób, bo znajdą u niej coś dla siebie zarówno ci, którzy lubią luksusowe dodatki, jak i ci, którzy wybierają tańsze rozwiązania.
Fashionelka
To blogerka, która nie boi się pokazać kolekcji luksusowych torebek, czy zdjęć z kolejnych wojaży.
Fashionelka, choć niezwykle często jest na świeczniku loży szyderców blogosfery, czyli Niemodnych Polek, nie wzbudza tyle kontrowersji, co Olfaktoria. Jej lifestylowy blog to opisy zagranicznych podróży, relacje z urządzania mieszkania, stylizacje z markowymi ubraniami czy posty dotyczące zdrowego stylu życia. Fashionelka jest jedną z tych najbardziej rozpoznawalnych blogerek lifestylowych i może poszczyć się stałą obecnością w rankingach Jasona Hunta.
Annaaaanna
Anna to nieco mniejsza blogerka lifestylowa, w której stylizacjach możemy znaleźć droższe marki takie jak Tommy Hilfiger, czy Michael Kors wymieszane z tymi na każdą kieszeń.
Źródło: http://annaaaanna.blogspot.com/2016/10/autumn-slow-life.html
Z pewnością u Anny zajdą coś dla siebie młode dziewczyny, które dopiero zaczynają interesować się markowymi ubraniami i budowaniem własnej klasycznej garderoby.
Luksus – czym jest dla Was?
Co łączy wszystkie powyższe influencerki – z pewnością zamiłowanie do pięknych i drogich rzeczy, które pokazują na swoich blogach. Jesteśmy ciekawi, co myślicie o ,,blogach z metką”. Śledzicie, czy wprost przeciwnie? Jeśli tak, to jakie influencerki? Dajcie znać!
Autorka: Martyna Chmielewska