Znajdź nas!
Porady dla influencerów

Od czego zacząć sprzedaż e-commerce?

2023-02-17

sprzedaż e-commerce
Rynek e-commerce to od kilku lat jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin biznesu. Chcesz założyć swój sklep internetowy, ale nie wiesz, jak to zrobić? Przeczytaj, jak rozpocząć sprzedaż w e-commerce i jakie narzędzia pomogą Ci w osiągnięciu sukcesu!

Sprzedaż e-commerce – porady na start

Rozpoczęcie sprzedaży e-commerce wymaga dopełnienia kilku formalności związanych z kwestiami prawnymi, a także marketingiem. Zanim zaczniesz prowadzić własny biznes w tej branży, wykonaj 4 podstawowe kroki:

  1. Ustal formę prawną dla swojej działalności – możesz prowadzić jednoosobową działalność gospodarczą lub spółkę. Jeśli wygenerujesz niskie dochody, możesz też prowadzić działalność nierejestrowaną, choć to zamyka drogę do dalszego rozwoju.
  2. Wybierz odpowiednią platformę sprzedażową – możesz uruchomić własny sklep internetowy, ale koszty związane z jego promocją i pozyskiwaniem klientów mogą być początkowo naprawdę wysokie. Ciekawym rozwiązaniem jest sprzedaż wielokanałowa lub platformy marketplace, jak np. współpraca z Amazon FBA.
  3. Określ, jaki asortyment chcesz oferować klientom – dokładna analiza rynku pomoże Ci dopasować produkty do potrzeb klientów, zmaksymalizować zyski oraz ustalić, jaka forma sprzedaży będzie najefektywniejsza.
  4. Wypromuj swój biznes e-commerce – to podstawa, jeśli chcesz osiągnąć sukces i przyciągnąć uwagę szerokiego grona konsumentów. 

Nawet jeśli dopiero zaczynasz sprzedaż e-commerce, musisz myśleć o możliwościach rozwoju swojej firmy. W tym celu warto poznać możliwe ścieżki rozszerzenia działalności sklepu internetowego. Więcej na ten temat przeczytasz na: https://taxology.co/pl/blog/jakie-firmy-moga-pomoc-w-rozwoju-e-commerce.

Prowadzenie sprzedaży e-commerce a prawo

Prawo w Polsce nakłada na firmy e-commerce obowiązek odprowadzania podatku VAT (dla określonych grup towarów), jasnego określenia profilu działalności firmy oraz korzystania z kasy fiskalnej, choć w tylko w przypadku sprzedaży niektórych produktów i obsługi klientów w siedzibie firmy. 

Więcej o optymalizacji podatku VAT przeczytasz na stronie: https://taxology.co/pl/.

Sprzedaż e-commerce a kanały sprzedażowe

Tuż po zarejestrowaniu firmy warto wybrać dodatkowe kanały sprzedaży e-commerce, które nie tylko realnie wpłyną na zwiększenie zysków, ale także poprawią renomę marki w sieci. Najpopularniejsze platformy umożliwiające rozwinięcie sieci sprzedaży krajowej i międzynarodowej, to: eBay, Amazon, Facebook Marketplace, Allegro (tylko w Polsce).

Dodatkowe kanały sprzedażowe pomogą Ci utrzymać płynność finansową, a także przełożą się na efekty pozycjonowania strony sklepu internetowego, który zamierzasz prowadzić poza obszarem zewnętrznych platform sprzedażowych.

Marketing i sprzedaż e-commerce, czyli promowanie biznesu

Aby sprzedaż e-commerce utrzymywała się na optymalnym poziomie, musisz zainwestować w sprawdzone działania marketingowe. Dobrym pomysłem jest współpraca z agencją lub specjalistą SEO, który zajmie się pozycjonowaniem sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. To ważne, szczególnie jeśli opierasz sprzedaż e-commerce na ruchu organicznym. Pozyskasz w ten sposób nowych klientów i stworzysz wiarygodną markę.

Materiał sponsorowany.

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43