Sprzedaż e-commerce – porady na start
Rozpoczęcie sprzedaży e-commerce wymaga dopełnienia kilku formalności związanych z kwestiami prawnymi, a także marketingiem. Zanim zaczniesz prowadzić własny biznes w tej branży, wykonaj 4 podstawowe kroki:
- Ustal formę prawną dla swojej działalności – możesz prowadzić jednoosobową działalność gospodarczą lub spółkę. Jeśli wygenerujesz niskie dochody, możesz też prowadzić działalność nierejestrowaną, choć to zamyka drogę do dalszego rozwoju.
- Wybierz odpowiednią platformę sprzedażową – możesz uruchomić własny sklep internetowy, ale koszty związane z jego promocją i pozyskiwaniem klientów mogą być początkowo naprawdę wysokie. Ciekawym rozwiązaniem jest sprzedaż wielokanałowa lub platformy marketplace, jak np. współpraca z Amazon FBA.
- Określ, jaki asortyment chcesz oferować klientom – dokładna analiza rynku pomoże Ci dopasować produkty do potrzeb klientów, zmaksymalizować zyski oraz ustalić, jaka forma sprzedaży będzie najefektywniejsza.
- Wypromuj swój biznes e-commerce – to podstawa, jeśli chcesz osiągnąć sukces i przyciągnąć uwagę szerokiego grona konsumentów.
Nawet jeśli dopiero zaczynasz sprzedaż e-commerce, musisz myśleć o możliwościach rozwoju swojej firmy. W tym celu warto poznać możliwe ścieżki rozszerzenia działalności sklepu internetowego. Więcej na ten temat przeczytasz na: https://taxology.co/pl/blog/jakie-firmy-moga-pomoc-w-rozwoju-e-commerce.
Prowadzenie sprzedaży e-commerce a prawo
Prawo w Polsce nakłada na firmy e-commerce obowiązek odprowadzania podatku VAT (dla określonych grup towarów), jasnego określenia profilu działalności firmy oraz korzystania z kasy fiskalnej, choć w tylko w przypadku sprzedaży niektórych produktów i obsługi klientów w siedzibie firmy.
Więcej o optymalizacji podatku VAT przeczytasz na stronie: https://taxology.co/pl/.
Sprzedaż e-commerce a kanały sprzedażowe
Tuż po zarejestrowaniu firmy warto wybrać dodatkowe kanały sprzedaży e-commerce, które nie tylko realnie wpłyną na zwiększenie zysków, ale także poprawią renomę marki w sieci. Najpopularniejsze platformy umożliwiające rozwinięcie sieci sprzedaży krajowej i międzynarodowej, to: eBay, Amazon, Facebook Marketplace, Allegro (tylko w Polsce).
Dodatkowe kanały sprzedażowe pomogą Ci utrzymać płynność finansową, a także przełożą się na efekty pozycjonowania strony sklepu internetowego, który zamierzasz prowadzić poza obszarem zewnętrznych platform sprzedażowych.
Marketing i sprzedaż e-commerce, czyli promowanie biznesu
Aby sprzedaż e-commerce utrzymywała się na optymalnym poziomie, musisz zainwestować w sprawdzone działania marketingowe. Dobrym pomysłem jest współpraca z agencją lub specjalistą SEO, który zajmie się pozycjonowaniem sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. To ważne, szczególnie jeśli opierasz sprzedaż e-commerce na ruchu organicznym. Pozyskasz w ten sposób nowych klientów i stworzysz wiarygodną markę.
Materiał sponsorowany.