Znajdź nas!
Aktualności

Kampanie teaserowe - sztuka budowania napięcia i zainteresowania

2024-03-14

Kampanie teaserowe
W dzisiejszym świecie, aby trafić do klienta, nie wystarczą wyłącznie tradycyjne metody marketingu polegające w głównej mierze na udostępnianiu na szeroką skalę informacji o ofercie danej marki. Aby skutecznie zareklamować produkt wiele firm decyduje się na stworzenie kampanii marketingowej, która rzeczywiście zaangażuje odbiorców. Faktyczne przyciągnięcie uwagi oddziałującej długofalowo na konsumenta, jest bardzo trudne, jednak nie niemożliwe. Z pomocą przychodzi tutaj kampania teaserowa, która pozwala wzbudzić niemałe zainteresowanie daną marką, a jednocześnie bawi i dostarcza wiele rozrywki.

Czym są kampanie teaserowe?

Kampanie teaserowe (też: kampanie pre-launch) to zabieg marketingowy, który ma na celu wzbudzenie zainteresowania usługą lub produktem poprzez utrzymywanie odbiorców reklamy w sferze tajemnic i niedopowiedzeń. Najczęściej konsumentom podsuwane są wyłącznie fragmenty i sugestie, co pozostawia w ich informacyjnym niedosycie. Realizowane w ten sposób działania mają na celu wywołanie sporego rozgłosu wokół określonej rzeczy. Zarówno planowaniem, jak i późniejszą realizacją kampanii teaserowej zajmuje się wyspecjalizowana do tego agencja digital marketingu (marketingu cyfrowego). Dobrze zorganizowana akcja pre-launch niewątpliwie wzbudza niemałe zainteresowanie, a nawet podekscytowanie. Najczęstszymi nośnikami, na których jest ona przeprowadzana to m.in. zagadkowe billboardy lub enigmatyczne zdjęcia, filmiki oraz hashtagi wstawiane na media społecznościowe.

Jak rozkręcić efektywną kampanię teaserową? Strategie kampanii pre-launch

Aby kampania teaserowa okazała się sukcesem, należy opracować szczegółową koncepcję działania i potrzebnych środków oraz metod do jej realizacji. Skutecznych strategii pozwalających osiągnąć satysfakcjonujące wyniki jest kilka. Oto niektóre z nich:

Stopniowe odsłanianie informacji - napięcie wokół produktu powinno być budowane sukcesywnie. Należy ujawniać tylko jedną wskazówkę naraz, aby wzmocnić oddziaływanie na odbiorców i zachęcić ich do większego zaangażowania. Zabieg ten jest również stosowany w dobrego rodzaju kryminałach.

Użycie narracji i storytellingu - budowanie od początku angażującej narracji pozwoli wciągnąć w wir historii potencjalnych klientów danej marki. Dobrze poprowadzona opowieść z nutką tajemnicy wzbudzi duże zainteresowanie. Istotne jest to, aby odbiorca mógł wczuć się w przekaz reklamy.

Interakcja z odbiorcami - znaczącym elementem budującym ciekawość wśród adresatów kampanii teaserowej są konkursy i interaktywne zabawy, np. w rozwiązywanie zagadek. Poprzez rzeczywisty kontakt z odbiorcami można zbudować ich silne zaangażowanie w to, co jeszcze firma dla nich szykuje.

Wykorzystanie emocji i efektu zaskoczenia - im więcej emocji wzbudza kampania pre-launch, tym lepiej. Wiadomo, że najłatwiej zaangażować uwagę ludzi daną kwestią poprzez wywieranie na nich silnych wrażeń. Jeśli doda się do tego również elementy zaskoczenia, to odbiorcy z pewnością zaczną czynnie śledzić poczynania danej marki, czekając na kolejne niespodzianki.

Współpraca z influencerami - współdziałanie z influencerami zdecydowanie przyczyni się do wzrostu zaangażowania odbiorców, zwłaszcza z tej młodszej grupy wiekowej. Autorytet idola uczestniczącego w kampanii teaserowej na pewno wpłynie długofalowo na utrzymanie uwagi danym produktem czy usługą.

Efekty kampanii teaserowej

Dobrze zaplanowana kampanii pre-launch pozwoli osiągnąć wymierne efekty. Największym rezultatem takiego działania marketingowego będzie wygenerowanie ogromnego zainteresowania daną usługą lub rzeczą. Poza tym firma będzie mogła wykreować pożądany wizerunek swojej marki i zwiększyć jej świadomość. A przede wszystkim niekwestionowaną korzyścią kampanii teaserowej jest spektakularne wprowadzenie nowego produktu na rynek.

Dlatego, aby udało się uzyskać “owocne plony” z takiej kampanii warto zwrócić się o pomoc do profesjonalnej agencji digital marketingu, która zaplanuje całą strategię akcji promocyjnej i później zajmie się jej realizacją “od a do z”. Jeśli jesteś zainteresowany ujrzeniem widocznych rezultatów kampanii teaserowej, to zajrzyj na stronę mondaydigital.pl.

Artykuł partnera.
 

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43