Czym są kampanie teaserowe?
Kampanie teaserowe (też: kampanie pre-launch) to zabieg marketingowy, który ma na celu wzbudzenie zainteresowania usługą lub produktem poprzez utrzymywanie odbiorców reklamy w sferze tajemnic i niedopowiedzeń. Najczęściej konsumentom podsuwane są wyłącznie fragmenty i sugestie, co pozostawia w ich informacyjnym niedosycie. Realizowane w ten sposób działania mają na celu wywołanie sporego rozgłosu wokół określonej rzeczy. Zarówno planowaniem, jak i późniejszą realizacją kampanii teaserowej zajmuje się wyspecjalizowana do tego agencja digital marketingu (marketingu cyfrowego). Dobrze zorganizowana akcja pre-launch niewątpliwie wzbudza niemałe zainteresowanie, a nawet podekscytowanie. Najczęstszymi nośnikami, na których jest ona przeprowadzana to m.in. zagadkowe billboardy lub enigmatyczne zdjęcia, filmiki oraz hashtagi wstawiane na media społecznościowe.
Jak rozkręcić efektywną kampanię teaserową? Strategie kampanii pre-launch
Aby kampania teaserowa okazała się sukcesem, należy opracować szczegółową koncepcję działania i potrzebnych środków oraz metod do jej realizacji. Skutecznych strategii pozwalających osiągnąć satysfakcjonujące wyniki jest kilka. Oto niektóre z nich:
Stopniowe odsłanianie informacji - napięcie wokół produktu powinno być budowane sukcesywnie. Należy ujawniać tylko jedną wskazówkę naraz, aby wzmocnić oddziaływanie na odbiorców i zachęcić ich do większego zaangażowania. Zabieg ten jest również stosowany w dobrego rodzaju kryminałach.
Użycie narracji i storytellingu - budowanie od początku angażującej narracji pozwoli wciągnąć w wir historii potencjalnych klientów danej marki. Dobrze poprowadzona opowieść z nutką tajemnicy wzbudzi duże zainteresowanie. Istotne jest to, aby odbiorca mógł wczuć się w przekaz reklamy.
Interakcja z odbiorcami - znaczącym elementem budującym ciekawość wśród adresatów kampanii teaserowej są konkursy i interaktywne zabawy, np. w rozwiązywanie zagadek. Poprzez rzeczywisty kontakt z odbiorcami można zbudować ich silne zaangażowanie w to, co jeszcze firma dla nich szykuje.
Wykorzystanie emocji i efektu zaskoczenia - im więcej emocji wzbudza kampania pre-launch, tym lepiej. Wiadomo, że najłatwiej zaangażować uwagę ludzi daną kwestią poprzez wywieranie na nich silnych wrażeń. Jeśli doda się do tego również elementy zaskoczenia, to odbiorcy z pewnością zaczną czynnie śledzić poczynania danej marki, czekając na kolejne niespodzianki.
Współpraca z influencerami - współdziałanie z influencerami zdecydowanie przyczyni się do wzrostu zaangażowania odbiorców, zwłaszcza z tej młodszej grupy wiekowej. Autorytet idola uczestniczącego w kampanii teaserowej na pewno wpłynie długofalowo na utrzymanie uwagi danym produktem czy usługą.
Efekty kampanii teaserowej
Dobrze zaplanowana kampanii pre-launch pozwoli osiągnąć wymierne efekty. Największym rezultatem takiego działania marketingowego będzie wygenerowanie ogromnego zainteresowania daną usługą lub rzeczą. Poza tym firma będzie mogła wykreować pożądany wizerunek swojej marki i zwiększyć jej świadomość. A przede wszystkim niekwestionowaną korzyścią kampanii teaserowej jest spektakularne wprowadzenie nowego produktu na rynek.
Dlatego, aby udało się uzyskać “owocne plony” z takiej kampanii warto zwrócić się o pomoc do profesjonalnej agencji digital marketingu, która zaplanuje całą strategię akcji promocyjnej i później zajmie się jej realizacją “od a do z”. Jeśli jesteś zainteresowany ujrzeniem widocznych rezultatów kampanii teaserowej, to zajrzyj na stronę mondaydigital.pl.
Artykuł partnera.