Jak przygotować się do eventu branżowego?
Eventy branżowe to coś, na co czeka zdecydowana większość przedsiębiorców. W końcu zaledwie kilka razy w ciągu roku zdarza się możliwość do bezpośredniego wyeksponowania swojej oferty i zachęcenia potencjalnych klientów do zapoznania się z nią, a być może nawet do skorzystania z niej.
Dlatego też przygotowania do eventu branżowego powinny być zawsze dopięte na ostatni guzik. O czym mowa? Oczywiście o odpowiednim stanowisku - atrakcyjnym, wzbogaconym o akcesoria firmowe, banery i inne materiały reklamowe, które pozwolą na szybką identyfikację marki. Do tego typu wydarzeń warto także oddelegować najlepszych pracowników sprzedażowych - tych, którzy łatwo nawiązują kontakt z klientem i w sprawny sposób mogą zainteresować ofertą. W przygotowaniach do eventu branżowego nie może także zabraknąć gadżetów firmowych. I tutaj pojawia się pytanie - jakie gadżety będą najlepsze? Przekonajmy się.
Które gadżety będą najlepsze dla naszych klientów?
Na jakie gadżety firmowe klienci reagują najlepiej? Z powodzeniem możemy wymienić kilka podstawowych kategorii prezentów, które dadzą nam naprawdę świetny efekt. Przede wszystkim gadżety praktyczne, które goście naszego stanowiska na targach będą mogli w przyszłości wykorzystać. Uniwersalna torba materiałowa z nazwą naszej firmy z pewnością będzie nie raz towarzyszyła podczas zakupów. Kubek termiczny z własnym nadrukiem świetnie sprawdzi się podczas szybkiego wyjścia z domu z własną kawą, a powerbank uratuje przed utratą kontaktu z bliskimi z powodu wyładowanego telefonu.
Nie zapominajmy, że eventy branżowe to miejsce, w którym siłą rzeczy pojawia się wiele osób nastawionych jedynie na gratisy. To osoby, które prawdopodobnie nie będą zainteresowane naszą ofertą, a jedynie tym, co mamy do sprezentowania. Dlatego też długopisy, smycze, a nawet darmowa kawa sprawi, że i oni będą mieli on nas lepsze zdanie, co być może przełoży się na zainteresowanie ofertą.
Koszt gadżetów - zadbaj, by inwestycja się zwróciła
Czy inwestycja w gadżety firmowe zawsze musi być kosztowna? To oczywiście zależy od potencjału imprezy, od naszej oferty i od budżetu, jaki możemy poświęcić na ten cel. Wiele firm stara się iść jak najmniejszym kosztem i zamawia najtańsze gadżety, które są niskiej jakości i które prawdopodobnie jeszcze tego samego dnia wylądują w koszu. Z drugiej strony nie warto postawić większości budżetu na drogie gadżety z logo, które podarujemy każdemu, nawet przypadkowemu przechodniowi.
Dobrą praktyką jest dywersyfikować typy oferowanych gadżetów i na bieżąco podejmować decyzje, czy dana osoba, która zatrzymała się, by posłuchać o naszej firmie, jest faktycznie zainteresowany ofertą. Dla takich osób powinniśmy mieć przygotowany gadżet atrakcyjny i wartościowy, który zmotywuje do sfinalizowania transakcji. Z takim podejściem wszystkie targi i wydarzenia branżowe wzbogacą portfolio klientów o kolejne pozycje.
Artykuł partnera.