Znajdź nas!
Aktualności

Czy kurs angielskiego dla firm się opłaca?

2024-08-29

Czy kurs angielskiego dla firm się opłaca
W ofertach wielu szkół językowych możesz znaleźć angielski dla firm, który jest specyficznym rodzajem usługi. Personalizuje się ją stricte pod branżę oraz specyfikę przedsiębiorstwa. Program dopasowuje się do środowiska biznesowego, a zajęcia odbywają się w takim czasie, aby nie kolidował z grafikiem pracowników. Czy to się opłaca w praktyce? Jaki kurs wybrać, aby maksymalnie wykorzystać jego potencjał?

Kiedy angielski dla firm jest opłacalny?

Każda inwestycja w podnoszenie kwalifikacji i umiejętności pracowników powinna zwrócić się w praktyce. W przypadku kursu angielskiego dla firm można otworzyć wiele możliwości biznesowych. Wiedza wykorzystana podczas nauki przydaje się podczas wykonywania codziennych obowiązków zawodowych, niezależnie od stopnia stanowiska. Łatwiej też zorganizować zagraniczne wyjazdy, otworzyć oddziały za granicą czy zacząć współpracę ze specjalistami, klientami czy kontrahentami mówiącymi w innym języku. Czy zawsze jet to opłacalne?

Angielski dla firm jest dobrym pomysłem, jeśli:

  • dostosuje się go do konkretnej branży i słownictwa biznesowego,
  • organizowany jest w takich dniach i godzinach, które nie kolidują z obowiązkami zawodowymi oraz prywatnymi,
  • zajęcia prowadzone są przez doświadczonych lektorów,
  • wykorzystywane są nowoczesne metody nauczania i narzędzia,
  • kurs uwzględnia regularne monitorowanie postępów,
  • szkolenie jest częścią szerszej strategii rozwoju pracowników.

Korzystaj ze sprawdzonych szkół językowych takich jak Lincoln, które dopasowują ofertę do danej firmy, dbają o komfort pracy, mają duże doświadczenie w realizacji konkretnych programów oraz stawiają na sprawną komunikację.

Jakie korzyści może przynieść nauka angielskiego w firmie?

Pracownicy, którzy biegle posługują się angielskim, mogą efektywniej komunikować się z zagranicznymi klientami, partnerami biznesowymi czy dostawcami, co bezpośrednio wpływa na jakość współpracy i możliwość rozwoju firmy na rynkach międzynarodowych. To też dobry sposób na zwiększenie ich zaangażowania w rozwój osobisty i pracę. Mogą czuć się docenieni oraz zmotywowani do dalszego działania, co ma pozytywne konsekwencje. Przykłady? Mniejsza rotacja pracowników, budowanie silnego zespołu i wzajemna lojalność.

Warto również zwrócić uwagę na aspekt wizerunkowy. Firma, która inwestuje w rozwój kompetencji językowych swoich pracowników, jest postrzegana jako nowoczesna i dbająca o jakość swoich usług. To może przyciągnąć zarówno nowych klientów, jak i kandydatów do pracy. Angielski dla firm przynosi zatem szereg korzyści zarówno wewnątrz firmy, jak i w budowaniu silnej marki na rynku.

Jaki kurs angielskiego dla firm wybrać?

Angielski w firmie będzie skuteczny, jeśli dopasujesz go zarówno do celów biznesowych, jak i potrzeb pracowników. Zajęcia powinny być prowadzone w takiej atmosferze, żeby każdy uczestnik czuł się komfortowo, swobodnie i maksymalnie czerpał z nich wiedzę. Nie można też pomijać spraw organizacyjnych, czyli dopasować kurs angielskiego dla firm do terminarza. Lekcje nie mogą kolidować z obowiązkami zawodowymi, ale też zabierać zbyt dużej ilości wolnego czasu prywatnego.

Podczas wyboru kursu dla pracowników, zwróć uwagę na:

  • program nauki praktycznych umiejętności – powinien uwzględniać specyficzne zagadnienia takie jak negocjacje, dyskusje, rozmowy telefoniczne, prowadzenie prezentacji, korespondencja czy uczestniczenie w spotkaniach biznesowych,
  • lekcje konwersacyjne – pomagają w kontaktach telefonicznych, prowadzeniu rozmów towarzyskich, formułowaniu wypowiedzi na spotkaniach biznesowych czy przekonywaniu do swoich argumentów w trakcie negocjacji,
  • miejsce nauki – zajęcia mogą odbywać się w siedzibie firmy, w szkole językowej albo online. Upewnij się, jaka opcja jest preferowana przez pracowników,
  • godziny zajęć – lekcje mogą być organizowane w godzinach porannych przed rozpoczęciem pracy, w przerwach obiadowych lub po godzinach w zależności od preferencji pracowników,
  • ustalenie poziomu nauki – dzięki temu zajęcia będą skuteczniejsze. W szkołach Lincoln proponowane są testy dla pracowników, aby ustalić program i dostosować go do potrzeb,
  • zajęcia w grupie lub indywidualne – każda z tych opcji ma swoje plusy i minusy, co warto przedyskutować z uczestnikami,
  • doświadczenie i kwalifikacje lektorów – specjaliści będą w stanie efektywnie przekazywać wiedzę i dostosowywać metody nauczania do specyfiki firmy.

Dodatkowo kursy w szkole Lincoln mają dodatkową usługę, która polega na audycie języka angielskiego. Dowiesz się, jak sprawdzić, czy kandydat na dane stanowisko biegle się komunikuje. Dostaniesz też informację o sposobach na efektywne zaplanowanie nauki dla swoich pracowników.

Artykuł partnera.

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43