Znajdź nas!
Aktualności

Jak wybrać monitor reklamowy?

2025-02-27

Jak wybrać monitor reklamowy?
Wybór monitora reklamowego ma ogromny wpływ na jakość i efektywność przekazu reklamowego. Wybierając monitor reklamowy warto zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii technicznych i użytkowych.

W tym artykule podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wyborze monitora reklamowego, aby zapewnić najlepszą widoczność i efektywność wyświetlanych treści.

Zobacz również: Monitory reklamowe Alltrim

Pixel Pitch

Parametr pixel pitch określa odległość między pikselami na ekranie. Ma to bezpośredni wpływ na jakość wyświetlanego obrazu. Jest to odległość mierzona w milimetrach między środkami kolejnych diod LED, z których składa się ekran. Im mniejsza wartość pixel pitch, tym bardziej szczegółowy obraz.

Przykładowe wartości pixel pitch i możliwości zastosowania

Mały pixel pitch, na poziomie około 2 mm, sprawdzą się podczas wyświetlania treści reklamowych w miejscach gdzie odbiorca jest dość blisko ekranu. Z kolei monitory reklamowe o większym pixel pitch, na poziomie 4 mm lub więcej, sprawdzą się na większej odległości jak np. centra handlowe.

Czy więcej pikseli to lepsza jakość obrazu?

Wysoka rozdzielczość monitora umożliwia wyświetlania bardziej szczegółowych treści. Warto jednak wiedzieć, że samo zwiększenie rozdzielczości nie gwarantuje wyższej jakości obrazu.

Aby zapewnić wysoką jakość obrazku konieczne jest jednoczesne zachowanie odpowiedniego pixel pitch oraz odległości oglądania.

Jak dobrać rozdzielczość?

Rozdzielczość Full HD (1080p) - idealna dla mniejszych ekranów i przestrzeni, gdzie odległość oglądania nie jest zbyt duża.

Rozdzielczość 4K (Ultra HD) - rekomendowana dla większych ekranów, pozwala zachować wyraźny obraz na większych przestrzeniach.

Jasność

Jasność monitora jest kluczowym czynnikiem wpływającym na widoczność treści. W przypadku zewnętrznych monitorów reklamowych, gdzie światło słoneczne może zakłócać widoczność, najlepiej sprawdzają się monitory o wysokiej jasności. Monitory o jasności powyżej 2500 cd/m2 zapewniają doskonałą widoczność nawet w pełnym słońcu.

Jak dobrać jasność?

  • Wewnętrzne ekrany reklamowe - zalecana jasność na poziomie 500 cd/m2 lub wyższa.
  • Monitory reklamowe zewnętrzne - zalecana jasność powyżej 2500 cd/m2.

Powłoki ekranu

Rodzaj użytej powłoki ekranu, ma duże znaczenie w kwestii widoczności. Warto na to zwrócić uwagę w szczególności jeżeli ekran znajdować ma się pomieszczeniu z intensywnym światłem lub przy bezpośrednim nasłonecznieniu.

Powłoki antyrefleksyjna (AR) lub antyodblaskowa (AG) znacznie poprawiają kontrast i komfort oglądania wyświetlanych treści.

Typy powłok

  • Powłoka Antyglare (AG) - rozprasza światło, zmniejsza odblaski, sprawdza się w warunkach z kilkoma źródłami światła.
  • Powłoka Antyrefleksyjna (AR) – zmniejsza odbicia światła, poprawia kontrast obrazu.
  • Powłoki hybrydowe - łączą cechy obydwóch powyższych powłok, umożliwiają wykorzystanie monitora w różnych warunkach oświetleniowych.

Wybór rozmiaru monitora

Wielkość monitora reklamowego wpływa na efektywność przekazu. Treść wyświetlana na zbyt małym monitorze, może nie być widoczna z większej odległości, z kolei zbyt duży ekran może przytłaczać odbiorcę. W obydwóch przypadkach, skuteczność przekazu reklamowego będzie znacznie mniejsza.

Wielkość monitora reklamowego dobierać należy do wielkości przestrzeni i przewidywanej odległości od odbiorcy. Rozdzielczość monitora powinna być proporcjonalna do jego rozmiaru, aby zapewnić wysoką jakość obrazu.

Sugerowany dobór wielkości

  • Monitory od 40 do 50 cali – doskonałe do wnętrz, gdzie odległość oglądania nie przekracza kilku metrów.
  • Monitory powyżej 70 cali – wskazane przy większych odległościach od odbiorcy, głównie na zewnątrz.

Oprogramowanie - zarządzanie wyświetlanymi treściami

Dobór odpowiedniego oprogramowania do zarządzania treściami (CMS) ma ogromne znacznie jeżeli chodzi o łatwość obsługi monitora. Umożliwia on sprawne wyświetlanie treści i zarządzanie materiałami reklamowymi. Dobry system zarządzania treściami powinien umożliwiać integrację z zewnętrznymi źródłami danych, pozwalać na zdalne zarządzanie ekranem oraz posiadać funkcje kolejkowania i zadeptania materiałów reklamowych.

Przykładowe funkcje CMS

  • Wykorzystywanie szablonów - umożliwia szybkie tworzenie treści oraz dostosowanie podstawowej grafiki.
  • Zdalne zarządzanie - pozwala na zamianę treści na wielu ekranach jednocześnie.

Koszt i efektywność

Wybór monitora reklamowego powinien uwzględniać nie tylko cenę samego zakupu, ale również koszty eksploatacji, jak zużycie energii, serwis czy ewentualne naprawy. Ekrany o lepszych parametrach, mimo większych kosztów zakupu, w dłuższej perspektywie są trwalsze i wymagają rzadszych napraw.

Strategie oszczędnościowe

  • Monitory odnawiane - stanowić mogą alternatywę dla monitorów nowych, przy zachowaniu wysokiej jakości.
  • Optymalizacja kosztów energii - wybór ekranów energooszczędnych pozwala znacznie obniżyć koszty użytkowania, szczególnie przy długotrwałym działaniu.

Artykuł partnera.

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43