Znajdź nas!
Wywiady - aleja sław

Fashionable - stylowe blogowanie

2016-06-27

Ania i Jakub Zając - Fashionable
Najmodniejsze małżeństwo polskiej blogosfery opowiada o miłości do Instagrama i zmianach w polskiej blogosferze.

Stylowi, ambitni i zakochani – w tym roku są jak Rose Quartz i Serenity polskiej blogosfery – najmodniejsi. Ania i Jakub Zając, autorzy bloga Fashionable.com.pl poruszają tematy z zakresu mody, urody, podróży, gotowania, designu, czyli najprościej mówiąc lifestylu. Poza blogiem małżeństwo jest aktywne w mediach społecznościowych, przede wszystkim na Instagramie. Współpracowali ze znanymi markami takimi jak Asus, Tefal, W.Kruk, Apart, Promod, Dove, czy Zalando. Dorota Wellman, wręczając im statuetkę za Bloga Roku 2015 w kategorii Styl Życia podkreśliła, że Fashionable.com.pl to dobrze napisany, świetnie sfotografowany i bardzo różnorodny blog”. Ania i Jakub opowiadają o zmianach w polskiej blogosferze, relacjach z fanami i idealnych reklamodawcach.


 

P: Wasz blog porusza różne tematy i zaliczany jest do blogosfery lifestylowej. Jakie wady i zalety ma taka różnorodność?

A i J: Widzimy przede wszystkim wiele zalet. Prowadzimy bloga razem - małżeńsko i mamy szerokie zainteresowania, którymi z przyjemnością dzielimy się na blogu. Dzięki temu naszą stronę odwiedza różnorodne i szerokie grono czytelników. Nasz blog zmienia się razem z nami, dojrzewa, a "lifestyle" ułatwia nam wdrożenie nowych tematów. Dzięki kilku kategoriom blog jest spójny i możemy poruszyć na nim każdy temat, który nas zainteresuje.

P: Swojego bloga prowadzicie od 2012 roku. Jak Waszym zdaniem w tym czasie zmieniła się blogosfera?

A i J: Przede wszystkim zauważyliśmy, że zostali najwytrwalsi i Ci, którzy ciężko pracują i mają na siebie jakiś pomysł. Wiele blogów, które sami czytaliśmy zniknęło z sieci, wciąż jednak powstają nowe. Blogerzy wyszli też poza swoje strony internetowe i bardzo aktywnie prowadzą kanały social media. Przez te lata dużego znaczenia nabrał Instagram, który jest bardzo aktywnym kanałem. Jako organizatorzy największego festiwalu dla twórców internetowych w Polsce - See Bloggers, z przyjemnością przyglądamy się jak blogosfera się profesjonalizuje. Blogerzy bardzo świadomie prowadzą swoje strony. Mają na siebie konkretny pomysł i dbają o rozwój bloga. Strony wyglądają znacznie lepiej wizualnie. Przez te lata nastała też znacznie większa świadomość wpływu blogów na szeroko pojęte poglądy, dlatego blogosfera zaczęła zarabiać.

Źródło: http://fashionable.com.pl/

P: A jak zmienił się w tym czasie Wasz blog?

A i J: Nasz blog przede wszystkim z typowo modowego, stał się lifestylowym. Kilka razy zmienialiśmy w tym czasie szatę graficzną. Znacznie poszerzyło się grono naszych odbiorców. Zdobyliśmy dwa wyróżnienia specjalne w konkursie Blog Roku, a w tym roku otrzymaliśmy tytuł Blog Roku 2015 w kategorii Styl Życia. Znaleźliśmy się także w rankingu 30 najbardziej wpływowych blogerów w Polsce według Jasona Hunta. Na blogu bardzo rozwinęła się kategoria podróżnicza, ślubna, domowa i modowa. Przeprowadziliśmy na blogu wiele ciekawych kampanii z bardzo popularnymi markami takimi jak Asus, Tefal, W.Kruk, Apart, Promod, Dove, Zalando, Łowicz czy MasterCard. Blog poszerzył także obszar działalności o organizację eventu dla ludzi Internetu "See Bloggers".

P: Spojrzenie męskie i spojrzenie kobiece – tak można określić Waszego bloga. W jaki sposób wspólne blogowanie łączy, a jak dzieli?

A i J: Ponieważ oboje pracujemy na blogu, blogowanie nas tylko łączy. Spędzamy ze sobą niemal 24 godziny na dobę. Bardzo często wyjeżdżamy i nasze podróże opisujemy na blogu. Dzięki temu, że robimy to razem, świetnie się rozumiemy. Spędzamy bardzo dużo czasu przy naszych komputerach, ale najważniejsze, że jesteśmy obok siebie. Dzielimy się obowiązkami i każdy ma swój zakres działań.

P: W tym roku otrzymaliście tytuł bloga roku w swojej kategorii, czego gratulujemy. Jak taka nagroda wpływa na działalność blogera?

A i J: Jest to bardzo prestiżowa nagroda, która jest ukoronowaniem wszystkich naszych działań i tysięcy godzin spędzonych przed komputerami. Dzięki Blogowi Roku zyskaliśmy też wielu nowych czytelników. Ten konkurs daje ogromną motywację do działania, a wygrana stwarza nowe możliwości współpracy. Czujemy się niemal ambasadorami tego konkursu i z przyjemnością śledzimy go od kilku lat.

Źródło: http://fashionable.com.pl/

P: Oprócz bloga aktywnie działacie także w social media. Macie swój ulubiony kanał? Jeśli tak, dlaczego?

A i J: Obecnie jest to zdecydowanie Instagram. Ten kanał intensywnie się u nas rozwija, a nasi odbiorcy są bardzo aktywni - nie tylko lajkują, ale także komentują i "rozmawiają" z nami. Instagram jest kanałem bardzo czytelnym i szybko się z niego korzysta - to z pewnością przekonuje odbiorców do korzystania właśnie z niego.

Źródło: https://www.instagram.com/fashionablecompl/

P: Współpracujecie z różnymi markami. Jaki Waszym zdaniem jest idealny reklamodawca?

A i J: Idealny reklamodawca to taki, który potrafi nam zaufać. Uwierzy w to, że jeśli powierza nam do promocji swój produkt, to my zgodziliśmy się na to, ponieważ naprawdę produkt nam się podoba i zrobimy to naturalnie i po swojemu, tak, żeby nasz czytelnik też wiedział, że to jest takie w 100% nasze. Idealny reklamodawca nie narzuca, pozwala na kreatywność i indywidualne podejście do tematu.

P: Wasze wpisy na blogu są chętnie komentowane przez czytelników. Czy macie fanów, których kojarzycie i są z Wami od dawna? Czy poznaliście ich także w realu?

A i J: Zdecydowanie tak. Wielu czytelników jest z nami niemal od początku i to jest absolutnie niesamowite. Bardzo często czytelnicy z komentarzy, przechodzą do pisania maili i mamy dość częsty kontakt. Z radością przeżywamy śluby czytelniczek i często uczestniczymy wirtualnie w przygotowaniach.  Z kilkoma osobami spotkaliśmy się w realu, sporo osób dzięki nam założyło blogi, zainspirowało się naszymi działaniami.

Źródło: http://fashionable.com.pl/

P: Niedawno zaczęły się wakacje... Czy dla Was istnieje coś takiego jak wakacje od blogowania?

A i J: Właściwie uświadomiliśmy sobie ostatnio, że tak naprawdę od kilku lat nie mieliśmy ani jednego dnia urlopu. Codziennie choć raz logujemy się na blogu, czy skrzynce mailowej i oczywiście kanałach social media.. A nawet jeśli jesteśmy poza zasięgiem sieci, na przykład podczas jakiejś podróży, robimy zdjęcia na bloga. Wakacje od bloga nie istnieją, ponieważ szanujemy naszych czytelników, a blog poniekąd staje się portalem, który musi być prowadzony regularnie.

Rozmawiała Patrycja Górecka

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43