Wizytówka
Czcionka powstała przy współpracy z agencją brandingową Saffron (pracowała m.in. także dla Coca Coli) i nosi nazwę YouTube Sans. Zgodnie z założeniami posiada nowoczesny i przystępny design, nawiązuje do świata popkultury, jest efektowna i bardzo czytelna. Została zaprojektowana tak by przykuwać uwagę i zapewnić odbiorcy przeżycie, które utrwali mu się w pamięci, i do którego z przyjemnością będzie wracał. Bez wątpienia ma być wizytówką portalu przez długie lata.
Spójność
Upublicznienie YouTube Sans nieprzypadkowo nastąpiło niedługo po premierze YouTube TV. Oryginalny font ma być pomostem pomiędzy nowy projektem serwisu a jego dotychczasową działalnością. Docelowo będzie stosowany też we wszystkich przyszłych materiałach reklamowych serwisu, więc na pewno szybko do niego przywykniemy. Szczególnie, że prezentuje się na prawdę okazale. Czy to w wersji light, czy to w medium, bold lub extrabold.
Źródło: http://www.saffron-consultants.com/projects/youtube/
Lifting przycisku
Przy okazji tworzenia fontu udoskonaleniu poddano także słynny przycisk YouTube’a. Od teraz użytkownicy będą mogli używać go tak samo jak każdego innego znaku, co prawdopodobnie sprawi im dużą frajdę.
Źródło: http://www.itsnicethat.com/news/youtube-sans-typeface-by-saffron-190517
Źródło: http://www.saffron-consultants.com/projects/youtube/
Źródło: http://www.saffron-consultants.com/projects/youtube/
A jak Wam podoba się YouTube Sans?
Michał Baniowski
Źródło zdjęcia głównego: http://nordic.businessinsider.com/googles-youtube-space-london-2016-8/