I nie koniecznie mamy tu na myśli reklamę w radiu czy na billboardzie, które w dzisiejszych czasach nie są wystarczająco skuteczne. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, szczególnie gdy prowadzisz biznes w internecie, będzie marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM), w którego realizacji pomoże Ci agencja SEM. Kiedy i w jakim celu dokładnie warto zaczerpnąć jej pomocy? Tego dowiesz się niżej.
SEM - co to jest?
Search Engine Marketing, w skrócie SEM, po polsku określany jest jako marketing w wyszukiwarkach internetowych. Określa się w ten sposób ogół działań promocyjnych w internecie, których celem jest uzyskanie jak najwyższych pozycji danej strony www w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. SEM obejmuje promocję witryn internetowych zarówno w płatnych, jak i bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Co ważne, dzieli się na działania SEO (Search Engine Optimization) i PPC (Pay Per Click), jednak popularniejsze jest podejście, w którym SEM określa się wyłącznie jako działania w ramach płatnych kampanii.
Współpraca z agencją SEM - kiedy i kto powinien się na nią zdecydować?
Agencja SEM pomoże Ci zarówno w odpowiednim pozycjonowaniu Twojej witryny internetowej, jak i stworzeniu efektywnych płatnych kampanii. Na współpracę z agencją SEM powinien się więc zdecydować każdy, kto chce zwiększyć ruch organiczny na prowadzonej przez siebie witrynie www, niezależnie od tego, czy jesteś dopiero rozpoczynającym swoją działalność przedsiębiorcą, czy posiadasz dość rozpoznawalną już markę. Z pomocą agencji SEM możliwe będzie przeprowadzenie odpowiednio dobranych działań SEO, które pozwolą na optymalizację strony m.in. pod kątem podwyższenia jej pozycji w wyszukiwarce, ale i ze względu na UX, czyli doświadczenie korzystającego z niej użytkownika.
Co więcej, agencja SEM pomoże Ci w przeprowadzeniu płatnych kampanii reklamowych (PPC), w formie kampanii Google Ads, odpowiednio dopasowanych do branży, w jakiej działasz. Poprzez współpracę z doświadczonymi specjalistami zyskasz szansę na promocję swojej firmy tam, gdzie informacji mogą poszukiwać Twoi potencjalni klienci. I co ważne — płacisz za taką reklamę dopiero w momencie, w którym użytkownik w nią kliknie, by przenieść się na Twoją witrynę.
Na skorzystanie z prowadzonych przez agencję SEM kampanii Google Ads powinni się zdecydować szczególnie Ci, którzy startują z nową witryną czy sklepem internetowym, ale nie tylko. Takie działania przyniosą wartościowy ruch także stronom typu One page czy Landing page oraz pozwolą na testowanie start-upów. Będą też nieocenionym wsparciem przy akcjach specjalnych (np. wyprzedaże świąteczne), przy realizacji krótkookresowych celów oraz jako działania umacniające pozycję nad konkurencją.
Jakie dokładnie korzyści przynoszą kampanie Google Ads?
Skupienie się na kampaniach Google Ads pozwoli Ci na szybki i mierzalny sukces na tle konkurencji. Na efekty nie będziesz bowiem musiał długo czekać, w przeciwieństwie do działań SEO, które wymagają czasu. Kampanie Google Ads to gwarancja emisji reklamy (o ile jest ona oczywiście zgodna z regulaminem Google), a także możliwość różnicowania jej przekazu ze względu na profil. Co ważne pod kątem Twojego zaangażowania, kampania Google Ads nie będzie wymagała od Ciebie ingerencji w strukturę witryny, a precyzyjne kierowanie reklam pozwoli na pozyskanie nowych klientów.
Współpraca z agencją SEM pozwoli Ci na zwiększenie ruchu w witrynie, a tym samym pozyskanie potencjalnych klientów i zwiększenie sprzedaży proponowanych produktów czy usług. Zwiększysz również swoje zasięgi i świadomość marki, co zaowocuje w przyszłości. Jeśli więc chcesz to wszystko osiągnąć — nie czekaj. Rozpocznij owocną współpracę i ciesz się efektami!
Artykuł zewnętrzny.