Znajdź nas!
Aktualności

Influencerzy generowani przez AI - czy taka jest przyszłość branży?

2023-02-02

Influencerzy generowani przez AI
W ostatnim czasie influencer oraz AI, są odmieniane przez różne przypadki. Nic w tym dziwnego, pierwsza grupa dość szeroko angażuje się w wiele rzeczy i coraz częściej narzuca różnego rodzaju trendy. W przypadku AI, mamy do czynienia z sytuacją, kiedy programiści starają się pokazać, że komputery, już niedługo, będą w stanie zastąpić człowieka w wielu sprawach. Czy to samo dotyczy influencerów?

Zacznijmy od podstaw

Aby móc zrozumieć w pełni sens zadanego pytania, warto zacząć od podstaw i zrozumienia kim jest influencer oraz czym dokładnie jest AI.

Kim jest influencer?

Mówiąc językiem potocznym influencer to osobowość internetowa, twórca, lub po prostu osoba aktywna w sieci, która cieszy się dużą popularnością wśród odbiorów, którzy te treści konsumują. Obecnie, niektórzy influencerzy mają tak duże zasięgi, że niektóre firmy zabiegają o współpracę z nimi i prezentację swoich produktów na ich kanale. Influencer marketing, stał się dla wielu światowych firm podstawowym elementem strategii marketingowej.

W sieci już pojawiają się oferty pracy dla influencerów. Warto je przeglądać, bo co jakiś czas może się trafić coś odpowiedniego.

Czy jest AI?

Powyższe litery są skrótem od słów Artificial Intelligence, które oznaczają sztuczną inteligencję. Sam skrót ma oznaczać rodzaj inteligencji, która jest wykazywana przez urządzenia sztuczne. Obecnie, większość ludzi związanych z branżą IT, twierdzą dość jednoznacznie, że prawdziwa AI nie istnieje, jeszcze. Pomimo tego wiele programów da się napisać w taki sposób, aby same potrafiły robić pewne rzeczy, np.: malować obraz. Choć bardzo często używa się wtedy określenia AI, to tak naprawdę nie jest to w 100% zgodne z rzeczywistością.

Generator grafiki AI

Generatory grafiki wykorzystujące mechanizmy AI, są już na porządku dziennym. Na rynku są programy, które na prośbę odbiorcy, np.: kot je mysz, stworzą grafikę, która ma wypowiedziane słowa odzwierciedlać. Oczywiście efekt nie zawsze jest olśniewająca, jednak są przypadki, zakończona praca budzi prawdziwy podziw.

Grafika generowana przez AI, staje się coraz powszechniejsza, jednak patrząc na rozwój współczesnej technologii to dopiero początek. Obecnie wpisanie w wyszukiwarkę hasła: „generator twarzy”, staje się coraz popularniejsze, a swojego czasu było dość głośno o tzw. deep fake, czyli technologii, która pozwoli nałożyć twarz kogoś znanego, na twarz innej osoby.

Warto również wspomnieć, że pytanie: czy sztuczna inteligencja zastąpi artystów, staje się powoli nie mieć sensu. Już teraz wielu muzyków oraz artystów innej maści, korzysta z AI, jako narzędzia, które ma im pomóc w osiągnięciu zadawalających ich efektów. Czy już za chwilę, ludzie będą kupować bilet na koncert komputera, a nie człowieka? Obecnie, tego typu pytanie pozostaje jeszcze otwarte.

Influencerka stworzona przez AI

Wydaje się, że we współczesnym świecie influencer oraz AI pasują do siebie bardzo mocno. Może już wkrótce, AI zeskanuje sieć, aby sprawdzić co zaczyna być na topie, albo wybierze grupę docelową, do której ma być oferowany konkretny produkt. Następnie pod postacią znanej osoby (deep fake), użyje wszystkich chwytów psychologicznych, aby nakręcić koniunkturę na sprzedaż promowanego produktu. Taki scenariusz wydaje się obecnie coraz bardziej realny, choć warto zaznaczyć, że w tej chwili nigdzie nie mówi się głośno o tego typu rozwiązaniu.

Obecnie komputer potrafi podmienić twarz, jednak w dalszym ciągu ma problem, aby taka postać wyrażała realne emocje. Może właśnie na tym polega przewaga człowieka, że jego emocji i uczuć nie da się łatwo zastąpić?

Co ciekawe, pierwsze próby stworzenia przez AI influencerki już się odbyły, oczywiście z udziałem człowieka. Rozie, bo tak się nazywa, została stworzona w Korei Południowej i obecnie obserwuje ją w social mediach ponad 150 tys. osób. Rozie ma również podpisanych ponad 100 kontraktów reklamowych, które powinny pozwolić na zarobienie jej ponad 3 mln złotych "na czysto". Sami Koreańczycy są bardzo dumni ze swojej wirtualnej influencerki i szacują, że wartość rynku internetowych osobowości stworzonych przez AI, w ciągu kilku lat, przekroczy 100 mld dolarów. 

Pytanie, czy tego typu kierunek jest słuszny, w dalszym ciągu pozostaje otwarte, choć patrząc pod względem finansowym, firma która będzie się chciała w ten sposób reklamować, w momencie upowszechnienia takiej technologii, nie będzie musiała maszynie nic płacić.

Współczesny świat oglądany w internecie bywa bardzo różny. Można w nim znaleźć wartościowe treści oraz takie, które są kompletnie zbędne. Influencerzy stali się niejako odpowiedzią człowieka na coraz większą ilość mediów społecznościowych w ich życiu. W świecie technologii taką odpowiedzią jest AI, czyli brak ingerencji człowieka. Warto jednak zadać pytanie, czy obrany kierunek w obu przypadkach jest słuszny, czy to może tylko chwile trend o którym za kilka lat, nie będzie w ogóle słychać?

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43