Styl warszawiaków kreują szafiarki
Odpowiednio 10., 33. i 35. miejsca zajęły Maffashion, Macademian Girl i Jessica Mercedes . Trzy najlepiej prosperujące w blogosferze modowej marki wyprzedziły m.in. mistrza olimpijskiego Tomasza Majewskiego i wziętego aktora Marcina Dorocińskiego. Są najbogatsze, mają najwięcej czytelników i autentyczny wpływ na to, co noszą Polki. Ich wartość reklamowa szacowana jest w dziesiątkach milionów. W przypadku Macademian Girl są to złotówki, w przypadku Maffashion już dolary. Przez firmę Press Service zajmującą się monitoringiem mediów w Polsce, blog Tamary został wyceniony na wartość reklamową 39 229 961 zł – pisze Naszemiasto.pl. Po czym dodaje – Julia Kuczyńska staje na czele najbardziej wpływowych blogerów na świecie. Jej ekwiwalent reklamowy wyceniono na 64,8 milionów dolarów. Za wszystkimi dziewczynami stoją także profile społecznościowe cieszące się gigantyczną popularnością i masowa popularność pozwalająca na brylowanie w telewizji i na czerwonych dywanach.
Dwie blogerki decydują o powodzeniu stołecznych restauracji
Dziewczyny z gastronomicznego bloga WarsawFoodie – Marta Glinka (blog Restaurantica) i Joanna Mróz (Froblog.pl) – być może nie mają jeszcze takiego fejmu jak szafiarki, ale nie przeszkodziło im to, żeby wskoczyć na silną 39. pozycję w zestawieniu. W dodatku wyprzedziły w nim szefa kuchni restauracji Senses, która dostała od Michelin jedną gwiazdkę. Autorzy rankingu tak opisują ich największe atuty: Ponad 47 tysięcy fanów na Facebooku i świetnie prosperująca strona internetowa, na której znajdziecie wszelkie rekomendacje – do których restauracji warto chodzić w Warszawie, gdzie być i co jeść. Śmiało można więc stwierdzić, że dwie przebojowe blogerki dzięki swoim wpisom często rozsądzają o sukcesie lub porażce recenzowanych lokali. Kreują również kulinarne trendy stolicy i mają wpływ na to jak odżywiają się jej mieszkańcy.
Youtuberzy prawie jak celebryci
24. i 50. przypadły influencerom, którzy swoją działalnością skupiają wokół siebie najwięcej uwagi. Są najbardziej medialni i mocno w mieście zauważalni. Dziennikarze portalu wyżej sklasyfikowali Abstrachujów. Przede wszystkim ze względu na smykałkę do pozyskiwania lukratywnych kontraktów i prowadzenie kilku działalności. Abstrachuje.tv to dzisiaj świetnie prosperująca grupa osób o dużych kontraktach reklamowych, a także inwestycjach m.in. w Warszawie. Chłopaki inwestują w śródmiejski klub BAL, mieli także restaurację w centrum miasta – chwali youtuberów Naszemiasto.pl. Warto też wspomnieć o własnej linii ubrań i wyspie w Złotych Tarasach. Poza tym pomagają innym youtuberom w rozwijaniu ich kariery – wyliczają autorzy rankingu dodając imponującą liczbę subskrybentów kanału – ponad 2,5 mln. Niżej sklasyfikowany SA Wardęga ma prawie 3,5 mln subskrybentów i może pochwalić się jednym z najpopularniejszych filmów w Internecie – Mutant Giant Spider Dog. Jest najchętniej oglądanym polskim youtuberem. Nm.pl podkreśla, że wiele z jego produkcji powstało właśnie w Warszawie. Wardęga mieszka w stolicy i tutaj zdecydował się rozwijać swój biznes – dumnie przypomina czytelnikom portal.
Warszawska gimbaza ma idoli na YT
W rankingu pięćdziesięciu najbardziej wpływowych ludzi w Warszawie silną reprezentację mają autorzy kierujący swoją twórczość głównie do młodzieży. Odpowiednio 18. i 36. lokatę zajęli Blowek i Cyber Marian. Kariera pierwszego z nich rozwija się w zawrotnym tempie. Ulubieniec nastolatków staje się także jednym z najbardziej wpływowych warszawiaków – zauważa portal. Uwadze serwisu nie umknął również fakt, że Karol Gązwa wziął udział w dużej kampanii reklamowej operatora komórkowego i zaczął być traktowany przez reklamodawców jak łakomy kąsek. O jego stale powiększającym się obszarze wpływu świadczy fakt, że zostawił za plecami m.in. działającego medialnie i społecznie Filipa Chajzera, właścicieli federacji KSW oraz znaną na arenie międzynarodowej modelkę Joannę Krupę. Ten drugi odgrywa ważną rolę w kontekście tego, kim inspirują się młodzi warszawiacy. Kształtujący świadomość polskich nastolatków Cyber Marian to z pewnością jeden z najbardziej wpływowych youtuberów w środowisku – podkreśla Naszemiasto.pl. Docenia również to, że twórca pilnie strzeże prawdziwej tożsamości a jednocześnie jego zaangażowanie często wykracza poza Internet – Autor fikcyjnej postaci chroni swoją prywatność, a prawdziwą twarz pokazuje jedynie zaufanym. Nie przeszkadza mu to jednak udzielać się w wielu akcjach charytatywnych oraz kontraktach reklamowych. Dla Warszawy najważniejsze jest jednak to, że wychował się na tamtejszej starówce.
Autor: Michał Baniowski