Znajdź nas!
Aktualności

Jak wybrać hosting dla małej i średniej firmy?

2025-12-03

hosting
Niecałe 68 proc. polskich firm ma własną stronę internetową, a 50 proc. przedsiębiorstw rozwija profile w mediach społecznościowych – podaje Główny Urząd Statystyczny. Niestety, zdarza się, że fanpage biznesowy w social mediach zostaje bezpowrotnie utracony wskutek cyberoszustwa lub omyłkowej blokady.

Z tego względu warto mieć co najmniej kilka źródeł klientów, w tym stronę WWW. Jej fundamentem jest hosting, czyli usługa zapewniająca dostęp do wirtualnego środowiska, w którym są przechowywane i udostępniane zasoby. Co warto wiedzieć o wyborze hostingu?

Jak hosting determinuje rozwój biznesu online?

Dzięki hostingowi przedsiębiorca może prowadzić sklep internetowy, przyjmować zamówienia na posiłki z dostawą do domu czy umożliwiać klientom rezerwację i opłacanie noclegów. Strona WWW stanowi źródło pozyskiwania klientów w każdej branży – zarówno na poziomie ogólnopolskiej sieci, jak i małego, rodzinnego biznesu.

Co ważne, hosting kształtuje pozytywne doświadczenia konsumentów, ponieważ wpływa na m.in. czas ładowania się zawartości strony internetowej, optymalizację pod kątem obecności w wynikach wyszukiwania Google’a czy bezpieczne przechowywanie informacji wprowadzonych przez użytkowników. Wszelkie przestoje w dostępności strony WWW i wycieki danych klientów mogą wpłynąć na negatywne postrzeganie marki na rynku.

Na co zwrócić uwagę, szukając hostingu dla małej lub średniej firmy?

Jak wybrać hosting, który wspiera firmę w pozyskiwaniu klientów online i zwiększaniu przychodów? Na samym początku warto precyzyjnie określić aktualne oczekiwania firmy oraz plany rozwoju na kolejne kilkanaście miesięcy. Jeżeli przedsiębiorca chce uruchomić własny sklep internetowy, musi oszacować, jak szybko poszerzy ofertę o nowe produkty. Im bogatszy i popularniejszy asortyment, tym większe ryzyko przeciążenia serwerów w okresach wyprzedaży. To oznacza zapotrzebowanie na wyższą przepustowość hostingu w porównaniu z jednoosobową działalnością gospodarczą, która sprzedaje wyłącznie własnoręcznie robione produkty w niewielkiej ilości.

Ponadto warto wziąć pod uwagę:

  • pamięć masową (przestrzeń dyskową) – zbyt mała może ograniczać skalowanie firmy,
  • zabezpieczenie danych – w tym dostępność dwuetapowej weryfikacji, szyfrowanych protokołów, bezpłatnych certyfikatów SSL,
  • plan tworzenia kopii zapasowych – awaria może skutkować utratą danych, a koszt ich odzyskania może sięgać tysięcy złotych,
  • możliwość tworzenia dowolnej liczby kont e-mail – szczególnie w organizacji planującej zwiększenie zatrudnienia,
  • dostępność kreatora stron WWW i autoinstalatorów – ułatwiają samodzielne wprowadzanie zmian w szablonach (bez posiadania zaawansowanej wiedzy technicznej),
  • model rozliczeń hostingu – stała opłata miesięczna bez ukrytych kosztów sprzyja łatwiejszemu planowaniu budżetu.

Wybór hostingu jest uzależniony od wielu czynników, których ocena często wykracza poza zakres wiedzy przedsiębiorcy. Z tego względu warto umówić się na konsultacje z co najmniej kilkoma dostawcami, a następnie porównać ich propozycje.

Artykuł partnera.

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43