Influencer jest osobą, która w swojej branży uchodzi za specjalistę, posiada przygotowanie merytoryczne w dziedzinie, którą się zajmuje i swoje doświadczenia prezentuje w mediach społecznościowych. Influencer może zarabiać na polecaniu produktów oraz na osobistej promocji, przekazywanej na co dzień.
Influencer - jak rozwijać się w tej profesji?
Rozwój powinien dotyczyć przede wszystkim zajęcia, w którym się specjalizujesz i które chcesz prezentować w mediach społecznościowych. Praca influencera jest bardzo złożona i zależna od wielu czynników. Aby ją rozwijać przede wszystkim musisz udoskonalać to, co robisz. Jeśli chcesz rozwinąć się w jakiejś dyscyplinie sportowej, trenuj regularnie i zwiększaj swoje osiągi. Twoje sukcesy staną się doskonałą podstawą dla rozwoju konta influencera. Dlaczego wspominamy właśnie o sporcie? Najpopularniejszy i najlepiej opłacany influencer na świecie jest właśnie sportowcem. Pomysł na promowanie się to jedno, ale żeby osiągnąć sukces musisz włożyć w to sporo wysiłku, pracy i zaangażowania.
Praca w branży IT - czy jest tam miejsce dla influencerów?
Rozwój w branży IT jest bardzo przyszłościowy. Dziś większość dziedzin życia przeniosła się do sieci, by w wirtualnym świecie organizować to, co realne. Jeśli Twój pomysł na promowanie wiąże się z zawodem influencera, masz duże szanse na powodzenie w branży IT, gdzie wciąż poszukuje się specjalistów. Szeroka i zróżnicowana baza ofert pracy dla branży IT pozwoli Ci stanąć przed szansą zarabiania większych niż w innych branżach pieniędzy oraz pozwoli uzyskać dużą swobodę działania w codziennej pracy. Zajęcie influencera nie jest jednak łatwe. Musisz zdawać sobie sprawę z wielu aspektów tej profesji. Przede wszystkim jest dedykowane dla osób systematycznych, pracowitych, potrafiących budować swoją markę od zera. A to wymaga cierpliwości i wiary w swój sukces. Czy wiesz, że ogromne znaczenie ma nawet godzina dodawania postów? Musisz być na bieżąco aktywny/a w sieci.
Jak zostać influencerem?
Bycie influencerem nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Jeśli zauważasz, że gwiazdy otrzymują kilku-kilkunastotysięczne wynagrodzenie za wrzucenie jednego zdjęcia na Instagram musisz wiedzieć, że droga do takich zarobków jest kręta, jednak możliwa do przejścia. Najważniejszy będzie pomysł na to, co chcesz prezentować. Następnie musisz założyć konto biznesowe w Instagramie. Konieczne będzie regularne zamieszczanie postów ze zdjęciami, rolek, filmików, opatrzonych hashtagami. Dzięki nim zwiększą się zasięgi Twoich działań. Musisz zdobyć grono obserwujących, followersów oraz takich, którzy chcą wchodzić w dyskusję. Odpowiadaj im, bierz udział w rozmowach, angażuj do aktywności i polecania Twojego profilu.
Aby zacząć zarabiać musisz mieć grono stałych obserwatorów. Nie musisz mieć miliona obserwujących, równie dobrze zarobisz pieniądze jako mikro i nanoinfluencer. Warto wiedzieć, ze zanim zaczniesz osiągać dochód w postaci pieniędzy, będziesz brał/a udział w transakcjach barterowych, gdzie wynagrodzeniem będzie produkt lub zestaw produktów, zniżka na zakupy, bon podarunkowy itp.
Ile można zarobić jaki influencer?
Aby zarabiać jako influencer trzeba się wyróżniać, publikować regularnie, o właściwych porach i być obecnym na swoim profilu w reakcjach z obserwatorami. Ważne jest zaangażowanie, ale i profesjonalizm. Aby zarobić kilka tysięcy złotych za zdjęcie trzeba tworzyć markę, którą ludzie obserwują, podziwiają, naśladują. Od Ciebie zależy, jak to poprowadzisz. Im więcej komentarzy, polubień i innych interakcji pod postem, tym większa szansa na wyższe zarobki w przyszłości. W branży influencerów stawki są zależne od efektów. Zarabiaj wartościowe przedmioty lub gotówkę i zauważ, że na początku musisz połączyć pracę jako influancer w dotychczas wykonywanym zajęciem. Bez tego będzie trudno o płynną drogę do sukcesu. Wracając do sportu, najwięcej jako influencer zarabia Ch. Ronaldo, który za jeden post otrzymuje nawet 1,5 miliona dolarów.