Znajdź nas!
Porady dla influencerów

Narzędzia marketingu internetowego - 6 najciekawszych

2023-10-02

Narzędzia stosowane do prowadzenia i wspierania marketingu internetowego cały czas są udoskonalane. Każdego roku pojawiają się nowe programy i aplikacje, dzięki którym prowadzenie działań reklamowych i budujących markę staje się bardziej praktyczne i intuicyjne. Jakie aplikacje są najciekawsze pod tym względem, jeśli weźmiemy pod uwagę aktualną sytuację? Które programy wyróżniają się swoją innowacyjnością? Wyróżniamy kilka znakomitych narzędzi stosowany przy prowadzeniu marketingu internetowego.

Aplikacje, które pomagają budować przekaz wizualny

Wśród nich prym niewątpliwie wiedzie Canva, czyli niezwykle ciekawe narzędzie pozwalające na projektowanie postów, plakatów, wpisów, grafik i wielu innych komunikatów skierowanych do określonej grupy docelowej. Canva jest narzędziem darmowym w swojej podstawowej wersji. Dodatkowe funkcjonalności wymagają nabycia dodatkowego pakietu. Dzięki aplikacji można przygotowywać wysokiej jakości grafiki, logo i projektować własne posty. Jest ono podstawowym orężem wykorzystywanym w budowaniu kampanii reklamowych wielu popularnych marek. Dzięki nieskomplikowanej formie i intuicyjnemu menu z Canvy mogą korzystać także osoby, które nie mają zbyt wiele doświadczenia w pracy grafika komputerowego. Innym pomysłem na tworzenie popularnych grafik są narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję, takie jak Midjourney. Pozwalają one na generowanie niezwykle realistycznych i ciekawych obrazów wykreowanych przez AI. 

Narzędzia do reklamy w wyszukiwarce i mediach społecznościowych

Firma Google od wielu lat wiedzie prym, jeśli chodzi o usługi internetowe. Twórca największej na świecie przeglądarki udostępnia również szereg narzędzi, w tym niezwykle przydatnych pod kątem marketingu. Jednym z nich jest Google Ads, czyli usługa znana wcześniej jako Google Adwords. Jest to jedna z najpopularniejszych form reklamy internetowej, która umożliwia przedsiębiorstwom promowanie swoich produktów, usług lub treści na stronie wyników wyszukiwania Google. To jednak nie wszystko. Możliwe jest również reklamowanie się na stronach nienależących do Google, ale współpracujących z firmą w ramach partnerstwa. Tym samym reklamujący się może dotrzeć do niezwykle szerokiego grona odbiorców, którzy na co dzień korzystają z tej popularnej wyszukiwarki. Innym sposobem na reklamę za pośrednictwem narzędzi internetowych jest Facebook Ads. W ogromnym skrócie jest to usługa, która działa podobnie do Google Ads. Z tą różnicą, iż funkcjonuje ona w ramach tej popularnej sieci społecznościowej.

Zaprogramuj swój sukces w social mediach

Narzędzia marketingu internetowego mogą także pomagać w tworzeniu harmonogramów, zarządzaniu treściami czy planowaniem kolejnych wpisów. Taką rolę spełnia m.in. aplikacja Hootsuite, którą wspomagają się m.in. popularni użytkownicy Instagrama. Influencerzy muszą nieustannie kontaktować się z potencjalnymi firmami, które są gotowe wydać sporo gotówki, aby przekonać osobę do m.in. wzięcia udziału w kampanii. Do tego celu przydaje się narzędzie MailChimp, które służy do realizowania działań marketingowych, w tym to organizowania kampanii mailowych. Rzecz jasna, z MailChimp korzystają nie tylko osoby mające rozgłos, ale także firmy - w tym również niewielkie, które szukają skutecznego sposobu na wdrożenie innowacyjnej kampanii marketingowej. Wyróżniliśmy 6 przykładowych narzędzi, dzięki którym prowadzenie marketingu internetowego staje się prostsze. Co jakiś czas opracowywane są nowe aplikacje i programy, mocno wspierające twórców, przedsiębiorców i influencerów. Można podejrzewać, że w najbliższym czasie najbardziej dominującymi trendami będą te, które są związane z rozwojem sztucznej inteligencji. Reasumując, wśród wybranych, najciekawszych narzędzi wyróżniamy:

  • Canva,
  • Midjourney,
  • Google Ads,
  • Facebook Ads,
  • Hootsuite,
  • MailChamp.

Działania marketingowe, oprócz bazowania na ciekawych pomysłach, powinny korzystać z nowoczesnych narzędzi. Nie tylko ułatwia to pracę, ale również sprawia, że staje się ona bardziej kreatywna i efektywna.

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43