Znajdź nas!
Porady dla influencerów

Zasada trzech kolorów - na czym polega?

2023-10-16

Moda to bardzo szerokie pojęcie. Każde czasy przynoszą inne definicje tego, co jest modne, dlatego nietrudno jest pogubić się w panujących trendach. Warto zawsze kierować się w pierwszej kolejności własnym gustem, jednak można też czerpać inspiracje z aktualnej mody, nie popadając przy tym w przesadę. Jednym z dość znanych pojęć w opisywanym świecie jest zasada trzech kolorów. Na czym polega i w jaki sposób ją stosować?

Zasada trzech kolorów - założenia ogólne

Często powtarza się, że im mniej, tym lepiej. Zasada trzech kolorów to właśnie przykład zastosowania tego powiedzenia w świecie mody. Obecnie wiele ludzi doświadcza przebodźcowania, przemęczenia i stresu. Ograniczenie liczby kolorów w stylizacji w prosty sposób umożliwi wprowadzenie minimalizmu do swojej codzienności. Najczęściej zasada ta obowiązuje w przypadku eleganckich zestawień wybieranych do biura czy na bankiet. Jeśli jednak dobrze wyczuje się już zasady łączenia kolorów, można stosować ją również w bardziej casualowych outfitach. Według opisywanej zasady najważniejszy jest kolor główny, najbardziej wyrazisty, nadający charakter stylizacji. Kolor bazowy służy równoważeniu koloru głównego. Jest jeszcze kolor dodatkowy, czyli taki, który kontrastuje zarówno z kolorem głównym, jak i bazowym. Można to omówić na przykładzie połączenia, w których główny kolor stanowi fuksja. Może zostać zestawiona z bazowym kolorem białym oraz dodatkowym czarnym bądź szarym. Kluczowa zasada mówi o tym, że najmniej powinno być koloru dodatkowego. Najlepiej, by kolory ubrań stanowiących elementy outfitu miały taki sam lub zbliżony do siebie odcień. Akcesoria o barwie pudrowego różu zostaną więc sklasyfikowane jako elementy w kolorze dodatkowym, a nie głównym. 

Zasada trzech kolorów - jakie propozycje zestawień warto wykorzystać?

Na początek warto sięgać po bezpieczne zestawienia, by nauczyć się zasady trzech kolorów w praktyce. Dobrze sprawdza się m.in. połączenie koloru chabrowego i białego z dodatkiem czerni lub butelkowej zieleni z karmelem z dodatkiem bieli. Już po krótkim czasie nabiera się pewności co do łączenia konkretnych barw, co pozwala na odważniejsze bawienie się nimi. Biel czy czerń zostanie więc zastąpiona złotem, kolorem łososiowym bądź karmelowym. Warto wykorzystać dobrodziejstwa, jakie daje szeroka paleta kolorów. Jak łączyć główne elementy garderoby z akcesoriami wedle omawianej zasady? Kolor dodatkowy można świetnie wkomponować w stylizację dzięki torebkom listonoszkom, innym jasnym torebkom, białym apaszkom czy złotej biżuterii. Będą one stanowiły subtelne przełamanie monotonii, a przy tym nie wybiją się na pierwszy plan.

Dlaczego zasady łączenia kolorów warto stosować głównie w eleganckich stylizacjach?

Zasada trzech kolorów to idealny wybór dla osób poszukujących kompromisu między przesadą i kiczem a nudą. Eleganckie outfity w wyrazistych kolorach nie sprzyjają zachowaniu poważnego wyglądu. Jednocześnie zastosowanie w stylizacji wyłącznie dwóch kolorów sprzyja przesadzie w drugą stronę. Właśnie dlatego warto wprowadzić trzy kolory do formalnych zestawień. Te w wydaniu marynarskim bazują oczywiście na bieli i granacie, które warto przełamać jeszcze dodatkowym kolorem. Burgund i biel mogą z kolei zostać połączone z granatem kontrastującym z barwą główną oraz bazową. Warto pamiętać o dobrym guście, według którego nie powinno się mieszać zbyt wielu kolorów w eleganckich outfitach. Również dobieranie kolorów w stylizacjach casualowych wymaga jednak wyczucia. Właśnie dlatego uniwersalnym rozwiązaniem może być opisywana zasada trzech kolorów. Ułatwia zachowanie dobrego smaku i odpowiednich proporcji w taki sposób, by zadbać o swój profesjonalny wizerunek. Pomaga w kompletowaniu poszczególnych elementów garderoby. Kupując ubrania mające posłużyć do stworzenia zestawów wedle tej zasady, trzeba też kierować się swoim typem urody. Wtedy możliwe będzie stworzenie odpowiedniej kreacji zarówno do biura, jak i na ważną kolację czy też wyjście do teatru. 

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43