Znajdź nas!
Aktualności

Praca jako influencer — zarobki, szanse i zagrożenia

2024-04-02

praca jako influencer
Rozwój technologiczny oznacza dynamiczne zmiany w większości obszarów życia. Powstają również nowe zawody, dostosowane do potrzeb współczesnego świata oraz funkcjonujących w nim konsumentów. Do profesji, które pojawiły się w ostatnich latach, zaliczyć można influencerów. Niewykluczone, że mają oni tylu zwolenników, co przeciwników. Pewne jest jedno: topowi influencerzy stają się ważnymi postaciami i zarabiają pieniądze, o których większość społeczeństwa morze tylko pomarzyć. Na czym dokładnie polega to zajęcie? Co zrobić, żeby zostać influencerem? Czy jakieś firmy zatrudniają influencerów na etacie?

Kim jest influencer?

Influencer to osoba, która wpływa na zachowanie i decyzje innych poprzez swój styl bycia oraz prezentowane treści. Obszarem działalności influencerów jest internet, zwłaszcza media społecznościowe lub portale branżowe. Publikując zdjęcia i filmy, influencer zdobywa grono wielbicieli – tzw. followersów. Im jest ich więcej, tym bardziej staje się atrakcyjny dla marek, które poszukują nowych sposobów reklamy i docierania zwłaszcza do młodych ludzi. Influencer z dużymi zasięgami może więc liczyć na wynagrodzenie od firm zlecających mu promocję swoich produktów i usług.

Już nazwa tego zawodu wskazuje na główną cechę influencera – jest to wywieranie wpływu. W zależności od poziomu moralności influencer może więc zrobić wiele dobrego (np. zachęcać do zdrowego stylu życia czy do charytatywności), ale i przeciwnie – powszechne jest przyciąganie uwagi najmłodszych odbiorców poprzez publikowanie treści niskiej jakości, a nawet balansujących na granicy prawa.

Jak zostać influencerem?

Zostanie influencerem to marzenie coraz większej liczby młodych ludzi. Przyciąga ich beztroski styl życia oraz wysokie zarobki. Jak zostać influencerem na Instagramie, Tik-Toku czy YouTube? Liczy się przede wszystkim charyzma i łatwość nawiązywania kontaktów. Aby rozwinąć te umiejętności, dobrze jest najpierw zdobyć doświadczenie w pracy w obszarze mediów, rozrywki czy show-biznesu.

Na GoWork.pl znajdziesz setki ogłoszeń dotyczących pracy stacjonarnej i zdalnej, która przybliży cię do kariery influencera. Skoncentruj się zwłaszcza na ofertach publikowanych przez lokalne redakcje czy agencje reklamowe i marketingowe.

Influencer praca – gdzie jej szukać?

W specyficznym zawodzie influencera próżno szukać pracy na etacie. Kluczowe jest budowanie marki osobistej, a temu najlepiej sprzyja własna działalność gospodarcza. Jednocześnie warto się wyspecjalizować, aby już na początku docierać do konkretnej grupy odbiorców i mieć ich zaufanie.

Jeśli zatem interesujesz się jakąś dziedziną – np. kulinariami, kinematografią czy politologią – najlepszym sposobem na stworzenie popularnego kanału jest zdobycie gruntownego wykształcenia a następnie solidnej praktyki w zawodzie. Idź do pracy w wybranej profesji (jeśli jesteś ze Śląska, najświeższych ofert szukaj codziennie na https://www.gowork.pl/praca/katowice;l). Dopiero później pomyśl o karierze influencera – gdy naprawdę będziesz miał coś mądrego do powiedzenia i coś wartościowego do sprzedania.

Ile zarabiają influencerzy?

Choć zarobki na Instagramie przywracać mogą o zawrót głowy, to pamiętaj, że spośród kilkuset tysięcy polskich influencerów posiadających co najmniej 1000 followersów, zaledwie garstka może żyć w luksusie wyłącznie dzięki działalności w internecie.

Niemniej jednak zarobki w branży są naprawdę kuszące – mogą stanowić dodatkowy dochód, a najlepsi influencerzy nie mają problemu, aby się z nich utrzymać.

Materiał sponsorowany. 

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43