Znajdź nas!
Porady dla influencerów

Dywersyfikacja usług online, czyli jak zarabiać na Instagramie więcej i szybciej?

2024-04-18

jak-zarabiac-na-instagramie-dywersyfikowac-produkty-i-sprzedawac-wiecej
Instagram to jedna z najpotężniejszych platforma do zarabiania online na świecie.

Jej popularność rośnie z dnia na dzień, a nowi użytkownicy zakładają konta już nie dla podzielenia się zdjęciami z wakacji, ale zbudowania marki osobistej i stworzenia rentownego biznesu online. Dopiero zaczynasz, a może działasz na social mediach i chcesz sprzedawać więcej? To dobry moment, abyś poznał nowe możliwości zarabiania na Instagramie.

Co sprzedawać na Instagramie?

Chcesz się dowiedzieć, jak zarabiać na Instagramie? Pamiętaj, że zarabianie na Instagramie to w dalszym ciągu praca, jeśli zamierzasz rzucić swoje dotychczasowe zatrudnienie i wpaść w wir social mediowego szaleństwa z nadzieją na szybki zarobek online, to możesz się przeliczyć. Optymalizacja profilu na Instagramie, stworzenie strategii contentowej, budowanie zaangażowanej społeczności, a w efekcie ruszenie ze sprzedażą usług i produktów cyfrowych, to nie lada wyzwanie, które wymaga przemyślanego planu i czasu. Osoby, które czytają ten artykuł i mają to już za sobą z pewnością uśmiechają się do ekranu komputera lub telefonu :) to co możemy przejść do konkretów?

Na Instagramie można zarabiać na różne sposoby, zwłaszcza gdy masz spore zaangażowanie swoich obserwujących. Oto najczęstsze sposoby na zarabianie na Instagramie:

  1. Współpraca z markami - firmy płacą influencerom za promowanie ich produktów lub usług na Instagramie. Możesz otrzymywać darmowe produkty lub wynagrodzenie finansowe za publikowanie postów, relacji lub rolek związanych z produktami danej marki.
  2. Reklamy - możesz zarabiać na Instagramie poprzez udział w programach reklamowych, takich jak Instagram Ads. Możesz także zarabiać na swoim profilu, umieszczając reklamy sponsorowane w swoich postach lub Insta Stories.
  3. Sprzedaż własnych usług i produktów cyfrowych - jeśli masz własną ofertę produktów, możesz promować i sprzedawać je za pośrednictwem Instagrama. Możesz także użyć Instagrama do budowania społeczności wokół Twojej marki i zachęcania do zakupów np. poradnikowych ebooków, płatnych webinarów, kursów online (video) oraz innych produktów cyfrowych.
  4. Konsultacje lub szkolenia online - jeśli jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, możesz oferować płatne konsultacje lub szkolenia dla swoich obserwujących. Możesz promować te usługi na Instagramie i umożliwić swoim followersom rezerwowanie spotkań przez platformę naffy, która integruje się ze wszystkimi kanałami sprzedażowymi.
  5. Afiliacja - możesz również promować produkty innych firm za pomocą unikalnych linków afiliacyjnych. Gdy ktoś dokona zakupu za pośrednictwem Twojego linku afiliacyjnego, otrzymasz prowizję od każdej sprzedaży.
  6. Tworzenie treści premium - możesz tworzyć ekskluzywną zawartość dla swoich obserwujących np. na YouTube lub naffy.io i oferować ją za opłatą. Może to być dostęp do wyłącznych zdjęć, filmów, poradników lub innych materiałów.

Pamiętaj, że kluczem do sukcesu i zarabiania na Instagramie jest regularne dostarczanie wartościowej treści i budowanie zaangażowanej społeczności, która pozostanie z Tobą na dłużej. Liczniejsze grono obserwujących nie zawsze zapewnia większe szanse na zarobienie pieniędzy na Instagramie. Pamiętaj, że twórcy cyfrowi z mniejszą, ale zaangażowaną grupą docelową sprzedają więcej, bo lepiej trafiają do swoich followersów. Według statystyk konta do 4 000 obserwujących zarabiają najwięcej na sprzedaży usług i produktów cyfrowych.

Usprawnienie procesu sprzedaży na Instagramie

Jeśli prowadzisz konto na Instagramie w danej specjalizacji lub branży, a Twoi obserwujący chętnie odwiedzają Twój profil w celu uzyskania ciekawych informacji, angażują się w dyskusje pod postami i reagują na Twoje relacje, to znak, że czas przygotować lead magnet, który pozwoli Ci sprawdzić zainteresowanie Twoimi produktami cyfrowymi, a przy okazji zbudować bazę danych potencjalnych klientów.

Kolejnym krokiem jest podtrzymanie tematyki, jaką podzieliłeś się ze swoimi obserwującymi w pobranym przez nich darmowym materiale. Po jakimś czasie możesz spróbować napisać bardziej szczegółowy ebook w formie poradnika, który uzupełni wiedzę, której nie poruszyłeś w lead magnecie. Zadbaj o solidne wykonanie dokumentu, aby klienci byli zadowoleni z jakości pliku i wartości merytorycznej, jakie oferujesz.

Pamiętaj, że Instagram pozwala łączyć się z innymi twórcami i wspólnie tworzyć wartościowy content dla odbiorców. Zaproponuj wspólny live, który udostępnicie swoim obserwującym za darmo. Szczegółowo omówcie tematykę, aby satysfakcjonowała grupę docelową. Tego typu zabiegi są idealnym rozwiązaniem dla osób uczestniczących w live do zdobycia bezpłatnej wiedzy, a dla Ciebie okazją na dotarcie do szerszej grupy followersów, budowania zasięgów i możliwości promowania swoich płatnych usług i produktów online.

Na bieżąco aktualizuj proponowaną ofertę, w tym celu nie musisz budować własnej strony internetowej z funkcją e-sklepu, możesz skorzystać np. z platformy naffy, w której przedstawisz swoje usługi i produkty cyfrowe. Potencjalni klienci nie opuszczą Twojego profilu i w wygodny sposób dokonają szybkiego zakupu bezpośrednio na Instagramie. Integracja narzędzia z platformami mediów społecznościowych pozwala na wykorzystanie automatyzacji i bezobsługową sprzedaż online.

Nie czekaj dłużej i już dziś wykorzystaj potencjał kanału sprzedażowego, jakim jest Instagram. Dywersyfikuj swoje produkty, rozszerzaj ofertę i dziel się wiedzą ze swoją grupą docelową. Psst… pamiętaj również o regularnym analizowaniu danych i statystyk, które uzyskujesz od platformy. Postaraj się być na bieżąco z najnowszymi aktualizacjami aplikacji i dostosowywać do nich swoje konto i tworzony content.

Sprawdź również ranking influencerów przygotowany przez nasz serwis.

Artykuł przygotowany przy współpracy z partnerem strony.

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43