
W warszawskim klubie Stixx pojawili się między innymi Tomek Drabik z QuazTV, Tomek Popielarczyk z Antyweb, Graba, Michał Górecki, Artur Kurasiński, Dorczenzo czy Andrzej Tucholski. W pomieszczeniu ustawionych było 7 stanowisk z różnymi prezentacjami. Każdy z testujących mógł podejść w wyznaczone miejsce i zagrać w uruchomione już demo. Obsługa PlayStation pomagała w założeniu sprzętu oraz wdrożeniu do gry. Na koniec testujący zostali zapytani o wrażenia.
How to Share With Just FriendsHow to share with just friends.
Posted by Facebook on Friday, December 5, 2014
Źródło: https://www.facebook.com/PlayStationPolska/videos/1110095389057951/
Zarówno na blogerach jak i youtuberach sprzęt wywarł bardzo dobre wrażenie. Wszyscy zwracali uwagę przede wszystkim na to, że wrażenia z gry są niesamowicie realistyczne. Każdy z twórców świetnie się bawił i wszyscy bez wyjątku polecają nowe PSVR. Opinie influencerów są coraz bardziej cenione, szczególnie wśród ich stałych odbiorców, dlatego dla firmy Sony zaproszenie ich do testów było strzałem w dziesiątkę.
Zalety sprzętu
W każdej przedstawionej wypowiedzi pojawiły się te same cechy, na które uwagę zwrócili zarówno piszący jak i nagrywający wideo twórcy. Każdy z nich zwrócił uwagę na wygodę okularów. W trakcie grania przestają być wyczuwalne na głowie. Ci, którzy noszą dodatkowo swoje szkłą korekcyjne, pochwalili też możliwość dostosowania sprzętu do oprawek.
Każdy z blogerów czy youtuberów, który miał okazję wcześniej używać sprzętu VR, twierdzi też, że było to jego najlepsze dotychczas doświadczenie z podobnym urządzeniem. Tomek Popielarczyk z Antyweb podkreślił, że stosunek ceny do jakości jest najlepszy na rynku.
Jednym z testujących był Michał Górecki, który szczególną uwagę zwrócił na grę Bound - polską produkcję zwracającą uwagę przede wszystkim swoją grafiką i możliwością gry z perspektywy osoby trzeciej. Jedną z podawanych zalet okularów VR było też to, że można ich używać w pozycji siedzącej, nie trzeba poruszać się w trakcie rozgrywki. Jeden z blogerów zauważył, że dzięki temu można ich używać nawet w niewielkiej przestrzeni.
Źródło: https://www.facebook.com/michal.gorecki
Nie zabrakło wątpliwości
Podstawowym pytaniem padającym z ust osób testujących było pytanie o gry - czy będą one powszechnie dostępne w przystępnej cenie oraz dobrej jakości. Większość zauważyła, że przedstawione zostały jedynie wersje demonstracyjne, natomiast stworzenie całych fabularnych opowieści może być dla Sony już trudniejsze. Quaz w materiale podsumowującym testy twierdzi wręcz, że producentowi nie opłaci się produkcja wysokiej jakości gier. Przypuszcza on, że w związku z tym, że sprzęt trudno przetestować przed zakupem i poznać wszystkie jego możliwości, może się on słabo sprzedawać. Jego wrażenia z testów możemy zobaczyć na filmie.
A jak będzie w rzeczywistości? Czy dzięki temu, że Sony zaprasza do testów osoby kreujące w Internecie trendy i opinie, sprzedaż produktu będzie zgodna z oczekiwaniami marki? Na razie wydawać by się mogło, że wszystko idzie zgodnie z planami marki. Zainteresowanie przedsprzedażą jest ogromne, a klienci zaczynają mieć wątpliwości, czy przez to, że jest tak wielu chętnych, rzeczywiście dostaną sprzęt w dniu premiery. Dodatkowo bardzo entuzjastyczne opinie najbardziej topowych twórców internetu zdają się tej sprzedaży pomagać.
Źródło: https://www.facebook.com/akurasinski?fref=ts
Źródło: https://www.facebook.com/Antyweb/?fref=ts