Znajdź nas!
Aktualności

Battlefield z dubbingiem YouTuberów nie wszystkim przypadł do gustu

2016-08-03

Electronic Arts Polska zaprosił do nagrania dubbingu Battlefield trzech polskich YouTuberów. Rojo, Izak i Rock w trakcie pracy nad ścieżką dźwiękową gry dali z siebie wszystko i doskonale się bawili. Pomysł nie przypadł jednak do gustu wszystkim fanom popularnej serii. Na głosy krytyki postanowił odpowiedzieć Patryk Rojewski. YouTuber zaznacza, że udział gamerów w dubbingu jest niewielki i stanowić będzie raczej smaczek dla fanów gry. W sieci dostępny jest już materiał z efektami ich pracy.

Informację o wzięciu udziału w nagraniach dubbingu gry Battlefield 1 wypuścił kilka dni tematu na swoim facebookowym koncie Rojo. - Moi drodzy, najwyższa pora zrzucić zasłonę tajemnicy. Trio Rock & Rojo & Izak będzie odpowiedzialne za polski dubbing trybu wieloosobowego gry Battlefield 1! Jesteśmy już po ostatecznych nagraniach, które w ocenie ekspertów wypadły świetnie. Bardzo nas to cieszy, bo daliśmy z siebie absolutnie wszystko. Maksymalne wczucie i emocjonalne zaangażowanie. Nie było to specjalnie trudne, bo siedzimy w tego typu grach na co dzień plus moje wydawanie komend na PZR-ach również dało swoje. Każdy ma inny głos, ale na swój sposób tak samo przekonujący - pisał Patryk Rojewski, który przekonywał, że o efekt końcowy gracze mogę być spokojni.


Źródło: https://www.youtube.com/user/ROJOV13


Electronic Arts zadowolony ze współpracy z YouTuberami

Nieco więcej szczegółów na temat współpracy z YouTuberami przy nagraniach ścieżki dźwiękowej zdradził Michał Hinc z Electronic Arts Polska. Okazuje się, że popularni gamerzy wzięli udział jedynie w nagraniach niewielkiej części wieloosobowego trybu gry. - Rock, Rojo i Izak spisali się znakomicie, a efekty ich pracy każdy już wkrótce będzie mógł samodzielnie ocenić na materiale wideo, który udostępnimy. Na razie powiem tylko, że zarówno reżyser dźwięku jak i operator byli zaskoczeni ich profesjonalizmem, umiejętnościami wokalnymi i sprawnością z jaką została zrealizowana sesja nagraniowa - mówi przedstawiciel wydawcy gry, której premiera zaplanowana została pod koniec października.


Źródło: https://www.youtube.com/user/ROJOV13


Wydawca gry szykuje kolejne niespodzianki

Jak słyszymy dalej, YouTuberzy nagrali głosy trzech z dwunastu żołnierzy, których usłyszymy tylko w trybie wieloosobowym. Nagrywane frazy były już wcześniej przygotowane, więc nie było pola do kreatywności. - Mimo to jestem przekonany, że ich udział w polskim dubbingu będzie stanowił dodatkowy „smaczek” dla wszystkich graczy. Chciałbym jednocześnie poinformować, że za dubbing trybu dla pojedynczego gracza jest odpowiedzialna inna ekipa - wyjaśnia Michał Hinc. Również w tym przypadku Electronic Arts Polska szykujemy niespodziankę w obsadzie w postaci gwiazd dużego formatu. Szczegóły mają zostać wkrótce podane przez producenta w jego kanałach społecznościowych.


Źródło: https://www.youtube.com/user/ROJOV13


Rojo odpowiada na krytykę graczy

Ale pomysł zaproszenia YouTuberów do współpracy przy pracach nad polską ścieżką dźwiękową gry nie przypadł do gustu wszystkim fanom serii Battlefield. Do głosów krytyki postanowił odnieść się Rojo, który wyjaśniał, że YouTuberzy nagrali łącznie ok. 220 kwestii z 7,5 tys. kwestii, czyli ich udział w dubbingu Battlefield wyniesie ok. 3 proc. - Jest to więc bardziej smaczek dla fanów niż dubbing totalny, w finalnej wersji wątpię by każdy odnotował, że to my gdyby nie poszła oficjalna informacja - mówi Patryk Rojewski, który dodał, że gdyby nagrania wypadły źle, to z pewnością wydawca gry zamknąłby temat. - Ekspertom, reżyserom i profesjonalistom na miejscu, nasza praca cholernie się spodobała. Odzywki/komendy były nam podane na kartkach, odgórnie ustalone, w grze nie uświadczycie więc żadnych prywatnych hasełek - tłumaczył Rojo, który dodawał, że całe życie rywalizuje w tego typu grach i zarabia na pracy z mikrofonem, więc doskonale wie jak ma brzmieć okrzyk czy wydany rozkaz.


Źródło: https://www.youtube.com/user/ROJOV13


- Największym wyzwaniem dla mnie było oddać charakter konkretnej komendy, żeby nie narazić się na śmieszność. Mieliśmy świadomość obaw wielu osób, które dowiedzą się o naszym projekcie, dlatego tym bardziej zaangażowaliśmy się w temat, by wyszedł jak najlepiej. Kochamy i szanujemy Battlefielda, tak samo jak Wy - mówił Rojo, któremu wtórował Rock. - Bardzo mi zależało na tym, żeby to zostało zrobione dobrze. To jest jednak Battlefield, chciałbym żeby ten Battlefield świetnie brzmiał - przekonywał Remigiusz „Rock” Maciaszek. Równocześnie próbkę umiejętności YouTuberów zaprezentowało Electroni Arts Polska, które wypuściło nagranie prezentujące efekty współpracy z gamerami.


Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=sUtXxE7g9BA

 

Autor: Bartłomiej Kawalec
 

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43