CyberMarian wcina płatki, czyli jak marketerzy wykorzystują zasięgi YouTuberów
CyberMarian zamienia się w zombie
Motywem przewodnim najnowszej kampanii płatków śniadaniowych Nestle Lion i Cini Minis z udziałem m.in. CyberMariana jest „Zombie”, ale rozumiane nieco inaczej. - Każdy z rana potrzebuje czegoś do schrupania, czegoś, co pozwoli w pełni energii rozpocząć dzień. Dlatego rano wielu z nas przypomina zombie, które pożąda czegoś pysznego, czegoś, co doda mu siły na cały dzień. Takie są właśnie płatki marki Nestle, które dzięki zawartości pełnego ziarna i cennych składników odżywczych potrafią zaspokoić nawet głód zombie - tłumaczy naszej redakcji pomysł na kampanię Jarosław Szczepanowski z działu public relations Nestle.
Źródło: https://www.facebook.com/CiniMinisPoland
Influencerzy tworzą świetny content
Kampania oprócz reklamy w telewizji i na poziomie sklepów jest widoczna także w mediach społecznościach i oprócz CyberMariana wspierana jest przez Agnieszkę Grzelak. - Ta dwójka stanowi świetny duet w naszej kampanii. Są zabawni, zwariowani, odważni, a do tego publikują świetny content. Dlatego też doskonale wczuli się w klimat naszej kampanii „Zombie” - mówi nasz rozmówca. Marka w ramach współpracy z CyberMarianem przygotowała filmik konkursowy, natomiast Agnieszka Grzelak zaglądała za kulisy i nagrała materiał wideo z wykonania zombie make-upu. Wszystkie materiały udostępniane są na fanpage’ach produktów oraz na kanałach YouTuberów.
Jak tłumaczą dalej w Nestle, dla marki najważniejsza jest formuła dialogu z potencjalnym klientem poprzez dotarcie do niego kanałami z których korzysta na co dzień. - Ważne jest dla nas, aby nawiązywać dialog z naszymi konsumentami. Jesteśmy dla nich i dbamy o nich. Aby móc mówić tym samym językiem, staramy się docierać do nich kanałami, w których spędzają najwięcej czasu. Stąd coraz większy nacisk kładziemy właśnie na obecność w Internecie oraz współpracę z blogerami czy YouTuberami. Na pewno jeszcze nie raz przygotujemy wspólną akcję - dodaje Jarosław Szczepanowski z Nestle.
Źródło: https://www.youtube.com/user/AgnieszkaGrzelakPriv/
Marki doceniają influencer marketing
Na coraz większe zainteresowanie influencer marketingu zwraca uwagę CyberMarian. Influencer w rozmowie z naszym portalem zdradza, że w jego przypadku ostatnie tygodnie to okres bardzo wytężonej prace, a jego kalendarz wypełniony jest po brzegi spotkaniami, produkcjami, podróżami i montażem. - I tak do końca września. Totalny brak czasu świadczy o tym, że to zainteresowanie jest ogromne - mówi nam YouTuber, który brał w tym roku udział w kampaniach m.in. Mirindy, piwa Łomża i obecnie w kampanii Nestle. - Marketerzy zauważyli nasze (youtuberów) zasięgi i dość szybko policzyli jaki jest koszt dotarcia do określonej grupy docelowej. Do tej pory wydawali miliony na produkcję spotów TV. My takich kwot nie mamy. Za to nasze produkcje takie miliony mają, ale… wyświetleń. Zatem rachunek jest prosty. Pozostaje tylko odpowiednio dobrać kanał i twórcę do grupy do której chce się dotrzeć - wyjaśnia rosnące zainteresowanie influencer marketingiem CyberMarian.
Źródło: https://www.youtube.com/channel/UCWbfjC-8nj44FKIILe0TE0w
Blogerki-przyjaciółki w reklamie Nescafe
Rosnący trend i coraz większe zapotrzebowanie na współpracę influencerów z markami potwierdzają w MEC Global. Agencja mediowa odpowiedzialna jest za realizację kampanii CyberMariana na rzecz Nestle, a w ostatnich dniach współtworzyła również kampanię marki Nescafe Sensazione Creme. W reklamie udział wzięły Charlize, Fashionelka i autorka bloga Smakowity Kąsek. Blogerki opowiadają historię swojej znajomości, zachęcając inne przyjaciółki by opowiedziały własne, niepowtarzalne historie. Najciekawsza z nich zostanie nagrodzona przez markę profesjonalną sesją zdjęciową. Powstałe podczas sesji materiały zostaną wykorzystane w drugiej odsłonie kampanii reklamowej. Trzy 45-sekundowe spoty z udziałem Influencerek emitowane są na fanpage’u marki na Facebooku, platformach Ipla i TVN Player, w serwisie Youtube oraz w kanałach własnych blogerek.
Autor: Bartłomiej Kawalec