Dla ułatwienia osiągnięcia założonych celów marketingowych, na Instagramie pojawiła się możliwość przeprowadzania ankiet, które mogą skutecznie aktywizować obserwujących. Jeśli więc prowadzisz firmowy profil na Instagramie, poznaj 5 sposobów na to, jak możesz je wykorzystać!
Jak zrobić ankietę na Instagramie?
Zanim zaczniesz wykorzystywać różnorodne możliwości, jakie daje Ci aplikacja dowiedz się na początku jak zrobić ankietę na Instagramie. Okazuje się, że proces ten nie sprawi Ci większych problemów - nawet jeśli nie jesteś zaawansowanym użytkownikiem Instagrama. W pierwszej kolejności wybierz wideo, zdjęcie lub inną grafikę, która będzie tłem do Twojej ankiety na Instagramie. Następnie przejdź do opcji "Naklejki" i wybierz tę, która oznaczona jest jako "Ankieta". Panel pojawi się na wybranym przez Ciebie zdjęciu, a Ty możesz umieścić go w dowolnym miejscu na ekranie. Pamiętaj jednak, że ankieta na Instagramie nie może być banalna i oczywista. Postaraj się ją więc odpowiednio przygotować, by faktycznie wzbudziła zainteresowanie. Zastanów się także, jakie pytania do ankiety na Instagramie będą najlepsze i pomogą Ci zebrać niezbędne dane.
Poznaj 5 sposobów na to, by efektywnie wykorzystać ankiety na Instagramie!
Anonimowa ankieta na Instagramie jest dla Ciebie i Twojej marki jednym z najlepszych sposobów na aktywizowanie obserwujących. Jeśli tylko odpowiednio je wykorzystasz, wówczas możesz znacznie udoskonalić swoją strategię marketingową i szybciej osiągnąć zamierzone cele. Wobec tego jak wykorzystać ankietę wśród obserwujących na Instagramie?
1. Poznaj opinie swoich klientów
Ankieta wśród obserwujących może być dla Ciebie świetną okazją, by poznać opinie klientów odnośnie konkretnych produktów lub usług. W ten sposób nie tylko zachęcisz odbiorców do interakcji z marką, ale także poznasz ich zdanie!
2. Poznaj preferencje i upodobania potencjalnych klientów
Każda strategia marketingowa opiera się na określeniu grupy docelowej. Ankieta na Instagramie pomoże Ci poznać personę Twojego klienta. Możesz w niej zadawać pytania odnośnie preferencji i upodobań, które pomogą Ci jeszcze lepiej dopasować produkty i usługi do odbiorców.
3. Dowiedz się, jakie emocje wzbudza Twoja marka
Twoja marka z pewnością wzbudza pewne odczucia i emocje u odbiorców. Ty chcesz, by były one jak najbardziej pozytywne. Świetnym pomysłem będzie więc ankieta wśród obserwujących w której, zamiast odpowiedzi pojawią się emotikonki - wyrażają one więcej niż tysiąc słów.
4. Prowadź real time marketing!
Imienna lub anonimowa ankieta na Instagramie pomoże Ci prowadzić real time marketing. W ten sposób pokażesz swoim klientom, że trzymasz przysłowiową rękę na pulsie i reagujesz na bieżące zdarzenia.
5. Zaskakuj potencjalnych klientów!
Ankieta na Instagramie może również zachęcić odbiorców do wchodzenia w interakcję z Twoją marką. Zaskocz ich ciekawymi zagadkami i rebusami i obserwuj, jak buduje się Twój pozytywny wizerunek!
Pamiętaj również, że fajne pytania do ankiet na Instagramie to absolutna podstawa. Staraj się więc dokładnie przemyśleć i rozplanować ich wygląd. Ciekawym rozwiązaniem może być dla Ciebie darmowe narzędzie do ankiet, które pomoże Ci nie tylko z pytaniami, ale także i z jej estetyczną kreacją.
Dlaczego nie mogę zrobić ankiety na Instagramie?
Jeśli zdecydowałeś się na przeprowadzenie ankiety na Instagramie, to z pewnością chcesz nieco bliżej poznać swoich odbiorców. Jednocześnie, może okazać się, że ankieta nie będzie dostępna w Twojej aplikacji. Zastanawiasz się więc: dlaczego nie mam ankiety na Instagramie? Otóż powodów może być kilka. Jeśli nie masz "naklejki" z ankietą, być może Twoja aplikacja jest nieaktualna. Spróbuj pobrać jej najnowszą wersję i sprawdź, czy wszystkie funkcje wróciły. Jeśli jednak nie przyniosło to rezultatów, a Ty dalej zastanawiasz się dlaczego nie możesz zrobić ankiety na Instagramie, to pamiętaj, że może być to uzależnione od lokalizacji. Instagram przydziela funkcje według nieznanego nikomu klucza. Rozwiązaniem może być więc dla Ciebie kontakt z supportem.