Znajdź nas!
Aktualności

Instagram story - kilka trików, dzięki którym twoje relacje będą jeszcze ciekawsze

2022-10-13

Logo Instagrama na pomarańczowym tle ułożone z różnych bibelotów
Instagram może pochwalić się 500 milionami aktywnych użytkowników dziennie, co czyni go najlepszą platformą do reklamy. Poznaj najlepsze tricki sprzedażowe.

Z artykułu dowiesz się między innymi:

  • Co to jest Instagram story?
  • Jak obejrzeć relację bez użycia aplikacji za pomocą story viewera?
  • Jak dodawać na Instagram muzykę?
  • Jak dodawać zdjęcia do story?

Budowanie społeczności na Instagramie to integralna część kampanii marketingowych współczesnych marek, które za reklamę na portalu płacą niejednokrotnie krocie. Osiągnięcie dużych zysków z promowania produktów wymaga jednak od twórcy sporego wysiłku i dokładnego poznania platformy. W realizacji tego celu pomagają sztuczki i triki stosowane przez największe osobowości Instagrama. Czy znasz je wszystkie?

Instagram story – co to za format?

Instagram story czy też stories, relacja lub po prostu story to format treści, których publikowanie umożliwia Instagram. Jest to forma, która zamykała się kiedyś w maksymalnie 15 sekundach, obecnie rozszerzono czas jej trwania do 60 sekund. Może obejmować napisy, zdjęcia, filmy i muzykę. Ich cechą charakterystyczną jest krótkotrwałość. Każde story znika po 24 godzinach od dodania, chyba że zostaną wyróżnione przez autora. W takim przypadku będą one na profilu do chwili ich usunięcia.

Instastory pozwala na reklamowanie produktów w sieci, wyrażanie swoich poglądów oraz prezentowania różnego rodzaju treści. Przez wzgląd na duży nacisk na wizualną stronę tej formy przekazu, jest ona często wykorzystywana przez rozmaite marki w celu promocji firmy i budowaniu określonego wizerunku marki. Treści reklamowe pojawiają się zarówno na kontach firmowych, jak i na kontach indywidualnych twórców. Instagram umożliwia więc zarobek za pomocą relacji na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest reklamowanie produktów, a drugim zlecanie reklamy i czerpanie zysków ze sprzedaży.

Jak udostępnić czyjąś relację na Instagramie

Ciekawe relacje udostępnione przez innych użytkowników są często powielane na innych portalach oraz kontach. Jak udostępnić czyjeś story? Najprościej jest udostępnić relację, w której jest się oznaczonym. W takim przypadku wystarczy kliknąć „Dodaj do swojej relacji”. Jeśli użytkownik nie oznaczył Cię w poście, niestety nie będziesz mógł jednak tego zrobić. Co w takiej sytuacji?

Masz dwa wyjścia. Pierwsze zakłada poproszenie danego instagramera o oznaczenie. Taka sytuacja często nie jest jednak możliwa. Drugą opcją jest zrobienie screenshota relacji. W takim przypadku należy oczywiście oznaczyć autora.

Instagram story viewer, czyli czy da się obejrzeć relację bez aplikacji?

Oglądanie relacji na Instagramie zwykle wymaga założenia konta na portalu. Niestety oficjalnie niezarejestrowani użytkownicy nie mogą korzystać z funkcjonalności. Czy tak jest w rzeczywistości? Oczywiście, że nie, jednak tylko nieoficjalnie.

Przeglądanie relacji bez logowania i instalowania aplikacji umożliwia tak zwany Instagram story viewer. Takie oprogramowanie zapewnia anonimowość, a także pozwala na przeglądanie zablokowanych story. Wiele tego typu aplikacji ma jeszcze więcej przydatnych funkcji, które pozwalają na aktywne śledzenie użytkowników bez ich wiedzy, jednak jest to temat na osobny artykuł.

Jak dodać muzykę na Instagramie i inne multimedialne triki

Od jakiegoś czasu pracownicy Instagrama testowali dodawanie muzyki do relacji w wielu krajach. Od roku funkcja ta dostępna jest także w Polsce. Jak dodać muzykę na Instagramie? To naprawdę proste! Wystarczy kliknąć „Naklejki” podczas tworzenia relacji, a następnie wybrać muzykę. Mogą to być utwory wcześniej zapisane, ale również takie, które wystąpiły w innych relacjach. Instagram umożliwia przeglądanie utworów w posegregowanych katalogach, przez co dobranie właściwego jest dziecinnie proste.

Wykonując takie story, warto zastosować pewien manewr, który pozwoli na lepsze indeksowanie. Chodzi mianowicie o dodawanie do filmów i zdjęć tagu alt, czyli tekstu alternatywnego. Pozwoli on w dużo większym stopniu określić tematykę relacji, a co za tym idzie wyświetlić ją większej liczby zainteresowanych odbiorców. Poniżej więcej tricków.

Nazwa

Efekt

Jak wykonać

Dodawanie unikatowej czcionki

Większa oryginalność relacji.

Stwórz czcionkę za pomocą strony Lingojam

Udostępnianie ontentu innych twórców

Pokazanie marki w innym świetle.

Wejdź w relacje innego twórcy i kliknij „Udostępnij”

Stosuj filtry

Pokazanie marki z określonej perspektywy

Wybierz odpowiedni filr do zdjęcia i udostępnij je w relacji

Poznaj dodatkowe aplikacje

Lepsza kontrola nad treściami i komentarzami fallowersów

Znajdź interesujące narzędzia, na przykład VSCO, Planoly czy Instasize

Jak dodać zdjęcie do story – Instagram jako narzędzie promocji marek

Oczywiste jest, że działania promocyjne w sieci są obecnie koniecznością. Bez szeroko zakrojonych działań marketingowych obejmujących popularne portale społecznościowe i strony internetowe ciężko jest zbudować rozpoznawalność marki i zaufanie do niej. Jednym z najlepszych miejsc do promocji jest niewątpliwie Instagram, skupiający młodych odbiorców, którzy budują swoje postrzeganie świata na podstawie treści na nim udostępnione.

Promowanie marki za pomocą tego portalu społecznościowego opiera się o wrażenia estetyczne, które mają budzić w użytkowniku pozytywne skojarzenia, a tym samym budować pożądany wizerunek marki. Ambasadorami danej firmy mogą być jej regularni pracownicy, ale również influencerzy, którzy swoim autorytetem pomogą zbudować pozytywny wizerunek i wiarygodność. Taka strategia jest niezwykle skuteczna i pozwala w krótkim czasie wygenerować spore zyski. Skala sukcesu zależy od wielu czynników, między innymi od odpowiedniego dobrania osób do reklamy oraz rodzaju przekazu w niej zawartego. Jak zaprojektować dobre story?

Jak zrobić skuteczne story na Instagram?

Jak wcześniej wspominaliśmy, na Instagramie najważniejsze są efekty wizualne. Podczas projektowania story należy uwzględnić więc kolorystykę prezentowanych treści i dopasować ją do wizerunku firmy. Na przykład reklama firmy ogrodniczej będzie zwykle prezentować się lepiej, kiedy treści reklamy zaprezentowane są na tle naturalnych kolorów z wykorzystaniem motywów roślinnych. Taka spójność wzbudza zaufanie do marki i pozwala na lepsze odczytanie reklamy. Podsumowując, umiejętne posługiwanie się gradientem, cieniowaniem, czy kolorową czcionką z pewnością bardziej zainteresuje odbiorcę niż szaro-bura reklama, którą bezmyślnie przeskroluje.

Inną istotną kwestią jest typ przekazywanych treści. Powinny być one charakterystyczne dla danej marki. Mogą to być zdjęcia z dnia codziennego firmy, które w dużym stopniu uwiarygadniają sprzedawane produkty i nadają im większej wartości. Poza treściami zapoznającymi użytkowników z polityką firmy i jej życiem wewnętrznym nie można również zapominać o reklamie produktów. Warto umieszczać je w naturalnym otoczeniu lub umiejętnie posługiwać się żartem, aby wzbudzić pozytywne emocje.

Jak dodać zdjęcie do story Instagram?

Zdjęcie do story można dodać w prosty sposób wystarczy wybrać „+” w Twoja relacja i wybrać interesujące zdjęcie. Dużo ciekawsza jest możliwość dodawania wielu zdjęć do jednej relacji lub wielu zdjęć na jednym slajdzie. Jak to zrobić?

Jak umieścić wiele zdjęć w relacji?

  1. Kliknij + w Twoja relacja.
  2. Kliknij „Wiele ujęć”.
  3. „Wybierz wiele” i dodaj zdjęcia.
  4. Dodaj inne elementy relacji i gotowe!

Jak umieścić wiele ujęć w relacji na jednym slajdzie?

  1. Kliknij + w Twoja relacja.
  2. Kliknij Layout podczas tworzenia .
  3. Wybierz układ i dodaj zdjęcia.
  4. Gotowe!

FAQ

Czym jest Instagram story viewer?

Instagram story viewer to narzędzie pozwalające oglądać relacje anonimowo i bez konieczności zakładania konta. Program daje również możliwość oglądania usuniętych materiałów z publicznych kont na IG.

Jak dodać muzykę na Instagramie?

Dodawanie muzyki na Instagramie jest banalnie proste. Wystarczy kliknąć „Naklejki” podczas tworzenia relacji i wybrać dany dźwięk.

Jak dodać zdjęcie do story?

Zdjęcia można dodać do relacji podczas jej tworzenia. Wystarczy kliknąć + w Twoja relacja. W opcjach po kliknięciu tego przycisku można również zmienić layout oraz dodać wiele zdjęć do jednej relacji.

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43