
Nagrody przyznawane przez Grand Video Awards są uhonorowaniem najbardziej nowatorskich autorów materiałów wideo, promocja najlepszej twórczości w polskim Internecie oraz budowanie przestrzeni do spotkania przedstawicieli największych marek z twórcami wideo. Do zeszłorocznej edycji GVA zgłoszono 764 filmy, z których jury do konkursu głównego zakwalifikowało 713 prac.
Foto: Archiwum Press
Jak przekonywali pomysłodawcy, każdy materiał nadawał się na nominację, a być może na nagrodę główną, a prawdziwie trudne zadanie miało konkursowe jury. - W tej samej kategorii były filmy kręcone przez profesjonalistów z dużym budżetem i zapleczem ludzkim oraz filmiki robione przez 1-2 osoby i kręcone sprzętem za kilkaset złotych. Nie było widać różnicy - mówi o poziomie pierwszej edycji Andrzej Garapich z Polskiego Badania Internetu. Zwycięzców I edycji można zobaczyć tutaj.
Foto: Archiwum Press
Wkrótce nazwiska składu jury GVA
Zgłoszenia do II edycji konkursu będą przyjmowane do soboty 17 września br. za pośrednictwem specjalnego formularza dostępnego na stronie internetowej www.grandvideoawards.pl. Dzięki współpracy z Audio Network uczestnicy konkursu będą mogli uzyskać bezpłatny dostęp do biblioteki muzycznej na potrzeby przygotowania materiałów konkursowych. Przesłane materiały wideo oceni jury, w skład którego wejdą specjaliści od mediów społecznościowych, fachowcy z dziedziny produkcji telewizyjnej, filmowej i internetowej, eksperci z agencji reklamowych, dyrektorzy zarządzający największych marek oraz uznani twórcy wideo w sieci. Jak poinformowali nas organizatorzy, w najbliższych dniach poznamy nazwiska osób, które zasiądą w tegorocznym jury II edycji GVA. Do finałowej gali dojdzie 27 października w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie.
Nagrody GVA w kilkunastu kategoriach
Wideo na konkurs można zgłaszać w dziesięciu kategoriach: vlog (wideoblog, pamiętnik, dziennik w formie wideo), gaming (recenzje gier, letsplaye), wideotutorial (tutoriale porady, DIY), lifestyle (styl życia, celebrity, fashion, beauty), wideo popularnonaukowe (np. naukowe, historyczne, edukacyjne), hobby (sport, podróże, pasje), entertainment (sondy uliczne, pranki, rozrywka), comedy (satyra, stand-up, humor), publicystyka, wideorozmowa oraz branded content (treści z komunikatem marki). W trakcie uroczystej gali zostanie przyznana również nagroda za „debiut roku”, w której triumfować może twórca, który utworzył swój kanał w okresie między 1 września 2015 a 15 września 2016 roku. Wyróżnienie za „osobowość roku” otrzyma osoba o niekwestionowanych dokonaniach, wyznaczająca trendy i ciesząca się wpływem na innych twórców wideo. Ponadto przyznana zostanie „nagroda widzów”, którą otrzyma materiał wideo z największą liczbę głosów w głosowaniu przeprowadzonym na stronie www.grandvideoawards.pl. W pierwszej edycji GVA swoją widownie do oddawania głosów najmocniej zaangażował jeden z najpopularniejszych performerów w kraju Sylwester Wardęga.
Foto: Archiwum Press
Na najlepszych czeka wizyta w YouTube Space
Jak informują organizatorzy, zwycięzcy GVA zostaną zaproszeni przez YouTube do Berlina na dwudniową wizytę w „YouTube Space”. To wyjątkowa przestrzeń dla społeczności twórców wideo, w którym mogą uczyć się od najlepszych ekspertów branży, mają szansę poznawać inne gwiazdy YouTube i współpracować ze sobą. Laureaci będą mieli zagwarantowany również bezpłatny dostęp do najnowszego sprzętu audio-wideo oraz służącego do edycji. Dzięki temu będą mogli tworzyć jeszcze ciekawsze jakościowe materiały na swoje kanały. Więcej informacji oraz regulamin konkursu znajdują się na Grandvideoawards.pl.
Autor. Bartłomiej Kawalec