Jakie korzyści ze zniszczenia produktu posiadającego równowartość przyzwoitej, miesięcznej wypłaty czerpią autorzy tego rodzaju „eksperymentów”? Odpowiedź na to pytanie jest niezwykle prosta - ogromna liczba wyświetleń i związane z nimi wynagrodzenie. Tak też jest w przypadku nowych trendów na YouTube – rozgrzanego ostrza noża czy też prasy hydraulicznej.
Moda, która pojawiła się znikąd
Nikt nie jest w stanie powiedzieć kto rozpoczął modę na niszczenie różnych przedmiotów za pomocą urządzeń, które raczej nie powinny opuszczać zacisza warsztatów.
Filmy destrukcyjne wzbudzają ogromne zainteresowanie. Nie każdy z nas jest w stanie postawić w swojej kuchni cztery palniki gazowe i rozgrzać jeden z noży kuchennych do temperatury tysiąca stopni, by później przekroić nim puszkę Coca-Coli. Takie możliwości posiada właściciel kanału MrGear, którego filmy z nagrzanym do czerwoności przyborem kuchennym biją rekordy serwisu YouTube.
Jego najbardziej popularny film w ciągu miesiąca osiągnął liczbę wejść sięgająca 66 milionów wyświetleń. Co ciekawe, twórca ma na swoim koncie kilka wielomilionowych filmów, co zwraca uwagę na rozwój kategorii naukowej w serwisie YT.
Chcesz zobaczyć, jak pod wpływem rozgrzanego ostrza zachowa się smarfon, buty sportowe, mydło czy też kostka sera żółtego?
Prasa hydrauliczna siłą nie do zatrzymania
Eksperyment z nożem to nie jedyny, który w ostatnim czasie zyskał ogromne zainteresowanie internautów. Kto by przypuszczał, że maszyna której początki sięgają roku 1795, może opanować jeden z najbardziej popularnych serwisów internetowych i to ponad 200 lat po swoim powstaniu? Prasa hydrauliczna, bo o niej właśnie mowa, jest wykorzystywana głównie w warsztatach technicznych, gdzie istnieje potrzeba użycia dużej siły nacisku na kawałek metalu, czy też inny surowiec. Co stanie się, gdy wykorzystamy ją do zgniecenia piłki tenisowej, kuli do kręgli czy też zwykłej kanapki Big Mac?
Finał tego eksperymentu jest niezwykle prosty do przewidzenia, jednak mimo to, ludzie z ciekawością śledzą zmagania prasy z kolejnymi przeciwnikami.
Prekursorem i leaderem w gnieceniu wszelakich przedmiotów jest kanał Hydraulic Press Channel, który posiada aż 1,6 miliona subskrybentów.
Destrukcyjne filmy biją rekordy popularności na Youtubie, pamiętajcie jednak, że to co opłaca się youtuberowi, niekoniecznie musi opłacać się nam, więc nie próbujcie tego w domu!
Autor: Krystian Mowel