Znajdź nas!
Aktualności

Musical.ly - o co chodzi z aplikacją, na której punkcie szaleją nastolatki?

2018-07-12

Krótkie nagrania opatrzone muzyką – czy tylko to sprawiło, że Musical.ly stało się popularne wśród nastolatków? Czy może za tym sukcesem stoi coś więcej?

 

 

Czym jest Musical.ly?

Musical.ly z pewnością można zaliczyć do ulubionych aplikacji nastolatków. To nic innego, jak platforma społecznościowa udostępniająca zaawansowane narzędzia do montażu filmów, która dostępna jest tylko na smartfony. Co więcej, Musical.ly zrzesza ponad 240 milionów użytkowników między innymi w Stanach Zjednoczonych oraz Europie. Co zdecydowało o tak ogromnej popularności Musical.ly?

 

Kto pokochał Musical.ly?

Z Musical.ly korzystają głównie młode osoby, od 13 do 21 roku życia. Chociaż oficjalnie aplikacja może być używana od 13 roku życia, to tak jak w przypadku wielu mediów społecznościowych — wiek nie jest w żaden sposób weryfikowany przy założeniu konta.

Musical.ly to przestrzeń, która stawia na zaangażowanie użytkowników. Ze względu na dość uniwersalne treści Musical.ly stoi ponad podziałami językowymi. Tym samym jest to globalna sieć, w której możliwe są interakcje ludzi z całego świata. Daje to ogromne możliwości błyskawicznego rozwoju, jak i zawierania ciekawych znajomości.

 

Ciekawe funkcje Musical.ly

Co więcej, Musical.ly jest wręcz doskonałym portalem dla tak zwanej generacji Z, czyli takiej, która ciągle eksploruje Internet, a także mocno stawia na indywidualność i wyrażanie swojego „ja” w sieci.

Na Musical.ly każdy użytkownik może korzystać z opcji face.ly, czyli narzędzia, które pozwala na modyfikację twarzy, a także nałożenie gotowych filtrów, jak na Snapchacie.

Ciekawą opcją jest także komunikator direct.ly poprzez którego autor musicala między innymi dostaje informację, że inny muser się nim zainspirował. Oczywiście direct.ly służy także do rozmów pomiędzy użytkownikami.

W 2016 roku Musical.ly wprowadziło narzędzie Live.ly służące do prowadzenia transmisji live. Ułatwiło ono muserom tworzenie live'ów, prowadzenie sesji Q&A, czy współprowadzenie transmisji live przez dwóch muserów. Live.ly umożliwia także monetyzację. W czasie transmisji widzowie mogą dać swoim idolom prezenty, które są do kupienia wewnątrz aplikacji.

 

Najważniejszy jest dźwięk

 Jak sama nazwa wskazuje, Musical.ly opiera się głównie na contencie dźwiękowym. Tym samym każdy post musi być opatrzony muzyką - do wyboru jest dźwięk z biblioteki bądź dźwięk własny.

Tak zwane musicale to krótkie filmiki video, które mają maksymalnie do 60 sekund. Nie da się jednak ukryć, że najpopularniejsze filmiki na Musical.ly mają zazwyczaj kilkanaście sekund. Materiały video można edytować w aplikacji, która jest łatwa w obsłudze, a jednocześnie zapewnia zaawansowane sposoby montażu.

Do dyspozycji użytkowników przygotowana jest biblioteka utworów i dźwięków. W jej bazie znajdują się nie tylko najnowsze przeboje, ale także muzyka klasyczna, znane dialogi filmowe, czy przeróżne efekty dźwiękowe. Oczywiście wszystkie powyższe dźwięki są przeznaczone do dalszej obróbki.

 

Co można stworzyć na Musical.ly?

Początkowo w dużej mierze Musical.ly opierało się na filmikach związanych z lip sync'em oraz tańcem. Teraz jednak twierdzenie, że portal służy tylko do publikacji takiej treści będzie znacząco mijało się z prawdą. Na Muscial.ly dalej można znaleźć playbacki do ulubionych utworów, jedna prócz tego niezwykłą popularnością cieszą się między innymi #transition, czyli łączenie ze sobą kilku nagrań z różnych kamer, krótkie vlogi, pokazywanie swojej twórczości na żywo, duety, czy talenty, takie jak wizaż, czy wszelkiego rodzaju sporty oraz aktywności fizyczne.

 

 

Aktualnie popularnymi hasztagami na Musical.ly są #pompkichallenge, #opener2018, #switchitup, #dajsiępoznać, #ilusionchallenge, #bosswalk, #teżtakmasz. Jak widać treści są naprawdę różnorodne!

Tym samym Musical.ly poniekąd udowadnia, że jest rozwiązaniem dla każdej kreatywnej osoby, która ma ciekawy pomysł na siebie.

 

Gwiazdy Musical.ly

W rankingu światowym na podium znajduje się LiaandLena z 29,6 milionami obserwujących, Baby Ariel -27,2 milionów oraz Loren Gray z 26,8 milionami. Dominującymi treściami są tutaj krótkie vlogi, taniec i lip sync.

Wśród polskiej czołówki możemy znaleźć Kingę Sawczuk z 3,6 miliona obserwatorów, Dominika Rupińskiego z 1,3 milionami obserwatorów oraz Lenę z 1,2 milionami followersów. Tutaj także dominuje lip-sync, taniec, ale także pranki, komedie, czy make-up.

 

 

Dlaczego łatwiej i szybciej zaistnieć na Musical.ly niż na YouTube?

Musical.ly składa się z krótkich i lekkich treści, które błyskawicznie poprawiają humor użytkowników, są łatwe i przyjemne w odbiorze. Społeczność jest zaangażowana i tym samym pojawia się tutaj bardzo dużo interakcji, które tylko motywują twórców do dalszych działań.  

O wiele łatwiej jest zaistnieć na Musical.ly – ba, nawet osoba, która dopiero zaczyna może zostać dostrzeżona przez osoby pracujące w aplikacji i zostać wyróżniona w jej głównym feedzie. A to natychmiastowo daje ogromną liczbę obserwatorów i możliwość szybkiego rozwoju.

 

Sprawdź Musical.ly

Warto zarejestrować na Musical.ly i sprawdzić, jakie możliwości wiążą się z tą aplikacją. To dobry pomysł dla każdego, kto jest spragniony nowych treści i możliwości rozwoju.

Dla nastolatków jest to przestrzeń wolna od rodziców – w przeciwieństwie do Facebooka, a dla marek miejsce, które zdecydowanie warto bliżej poznać.

 

Wasze wrażenia

Korzystacie z Muscial.ly? Jeśli tak, to dajcie znać, co szczególnie Wam podoba się w tej aplikacji? Kogo obserwujecie i jakie treści zamieszczacie na swoim profilu?

 

 

 

Źródło zdjęcia głównego: screen ze strony Musical.ly

Źródło zdjęć w tekście: screeny z aplikacji Musical.ly

Autorka: Martyna Chmielewska

 

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43