Czym jest influencer marketing?
Influencer marketing to strategia marketingowa, która polega na współpracy z influencerami, czyli osobami, które mają znaczny wpływ na swoich obserwatorów w mediach społecznościowych lub na innych platformach online. Celem tej strategii jest promowanie produktów lub usług firmy poprzez autentyczne rekomendacje, lub przedstawienie produktu w kontekście życia codziennego influencera.
Kilka skutecznych strategii marketingowych na Instagramie to:
- Treści organiczne: wysokiej jakości zdjęcia, wideo, filmy, historie, relacje;
- Płatne treści: reklamy na Instagramie, w tym reklamy Stories, reklamy zakupowe;
- Narzędzia zakupowe: sklep, katalog produktów, zakupy na żywo, Instagram Checkout.
Na co zwrócić uwagę przed wyborem influencera do kampanii?
Influencer marketing, podobnie jak każda strategia marketingowa, opiera się na przemyślanym planowaniu. Musisz wiedzieć, co chcesz pokazać swoją kampanią poprzez influencer marketing i ocenić czy chcesz zużyć cały budżet na najlepszego influencera, czy może jednak postawić na współpracę z mikro influencerami.
Ponieważ przy współpracy z influencerami zazwyczaj płaci się za post, korzystne może być posiadanie wielu influencerów pracujących na różnych rynkach lub dla różnych grup docelowych, ale nadal związanych z marką, produktem lub usługą.
Innym sposobem na współpracę z influencerami jest zarejestrowanie się w sieci partnerskiej, jak Admitad, wtedy będziemy płacić głównie za wyniki sprzedażowe.
Jak szukać influencerów do współpracy?
Poszukiwania rozpocznij od Instagrama, pamiętając jednak o kilku rzeczach. Czy influencer ma doświadczenie z markami z tej samej branży? Jeśli pracują w pełnym wymiarze godzin, powinni być w stanie pokazać Ci portfolio zawierające ich pracę, abyś mógł przeanalizować ich dotychczasowe dokonania.
Posiadanie doświadczenia w podobnych usługach lub produktach jest również ważnym aspektem. Podobnie jak doświadczenie w tej samej branży, jeśli influencer pracował już z podobnym produktem, może pokazać Ci swoje portfolio i możesz przejść od tego.
Upewnij się, że mają prawdziwych odbiorców. Przejrzyj ich kanał i kliknij kilka postów, aby dowiedzieć się, czy pod ich postami nie widać komentarzy przypominających spam.
Jeśli influencer przejdzie weryfikację pomyślnie, skontaktuj się z nim bezpośrednio lub przez agenta. Pamiętaj, że nie musisz robić tego sam. Jeśli wybierzesz sieci afiliacyjne, jak Admitad, po zarejestrowaniu się, będziesz mieć dostęp do zweryfikowanych influencerów z unikalnymi odbiorcami w Twojej branży, którzy mogą od razu zacząć promować Twoje usługi lub produkty.
Monitoruj wyniki, dopasuj strategie
Podobnie jak w przypadku każdej strategii marketingowej, ważne jest, aby monitorować kampanie marketingu afiliacyjnego na Instagramie i wprowadzać zmiany w razie potrzeby. Obejmuje to śledzenie sprzedaży i prowizji, analizowanie wskaźników zaangażowania, konwersji oraz odpowiednie dostosowywanie treści i promocji.
Instagram to potężna platforma dla firm, które chcą dotrzeć do nowych klientów i nawiązać kontakt z obecnymi. Czasami silny profil nie wystarczy i warto sięgnąć po współpracę z influencerami. Inwestowanie w influencer marketing jest atrakcyjne głównie dlatego, że influencerzy mają silne relacje z swoją społecznością i ich opinie są często wysoko cenione przez obserwatorów. Kiedy firma współpracuje z influencerami, może skorzystać z tego zaufania, budując własną wiarygodność wśród potencjalnych klientów i podnieść przez to znajomość marki i sprzedaż.
Może Cię zainteresować: https://www.admitad.com/pl/blog/marketing-afiliacyjny-co-to-jest/
Artykuł partnerski.