Pakulski przedstawił swoją prezentację pt.: "SEO w 2024 r. Inhouse czy outsourcing?". Przekonywał w niej, że mądrze zrobione SEO to to, które sprowadza się do optymalizacji kodu źródłowego i automatyzacji procesów.
- [...] w tej chwili SEO wymaga pracy z najlepiej wykwalifikowanymi specjalistami. Praca tzw. białkowa została skutecznie ograniczona przez AI i automatyzacje, w tym m.in. do pobierania, parsowania i publikowania danych.
Większe projekty prowadzimy w metodyce pracy programmatic SEO budując kod, jaki wyręcza z pracy operacyjnej, ale na poziomie strategicznym SEO wciąż nie jest możliwe do zautomatyzowania, dlatego wysoko rozwinięte kompetencje są tym bardziej cenne. Pracy doświadczonego specjalisty ds. SEO nie wykona już 4 juniorów - komentował w swojej prezentacji Pakulski z Paq Studio.
Podczas prelekcji usłyszeliśmy, że to, czy firma powinna budować swój dział inhouse, czy może delegować SEO na zewnątrz, powinno być wypadkową zasobów, które są w zasięgu ręki. Pakulski wskazał na 3 kluczowe role, jakie są niezbędne do poprowadzenia skutecznej kampanii SEO - szczególnie w e-commerce:
1. Specjalista ds. SEO
2. Projekt menadżer
3. Deweloper
Podczas WordCamp Gliwice wystąpili również m.in.:
• Krzysztof Gonet z tematem: "Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w biznesie",
• Dawid Urbański z tematem: "Przyszłość WordPressa"
• Piotr Niewiadomski z tematem: "Dynamiczna treść w Gutenbergu"
• Maciej Kuchnik z tematem: "Zaplanuj to! – czyli WP Cron w pigułce,
a także: Mariusz Tarnaski, Marcin Pietrzak, Karol Sawka, Artur Cyganek, Szymon Kryczka, Maciej Koralewski, Lena Sędkiewicz, Filip Sroka i Tomasz Kołkiewicz.
Sponsorami globalnymi byli m.in. GoDaddy, Jetpack, WooCommerce, Bluehost. Sponsorami brązowymi: Paq Studio i WP Appointments.
O Adrianie Pakulskim:
Adrian Pakulski: właściciel agencji SEO Paq Studio i współwłaściciel spółki z branży motocyklowej Enduro7. Przedsiębiorca i wykładowca akademicki na kierunku e-commerce (studia podyplomowe) w Uniwersytecie WSB Merito w Bydgoszczy (dawniej: Wyższa Szkoła Bankowa Bydgoszcz).
O konferencji WordCamp:
WordCamp to jedno z największych, nieformalnych wydarzeń zorientowanych na społeczność WordPress i WooCommerce w Polsce. Tegoroczna konferencja w Gliwicach została podzielona na 2 dni, tj. sobotę 13.04.2024 i niedzielę 14.04.2024 r. WordCamp przyciąga swoją siłą nie tylko deweloperów, ale i biznes, e-commerce.
Artykuł gościnny.