Znajdź nas!
Aktualności

Pomysły na filmy na YouTube. Oto jak najlepiej zacząć przygodę z platformą

2023-01-24

Para kobiet prowadzi livestream
Dobry pomysł na filmy na YouTube to klucz do sukcesu, pozwalający przyciągnąć przed ekrany widzów. Jak go znaleźć?

Z artykułu dowiesz się:

  • skąd czerpać inspirację do filmów na YouTube,
  • w jakich kategoriach najlepiej nagrywać filmy?

Publikowaniem filmów na YouTube może się zajmować każdy, jednak aby osiągnąć sukces, trzeba wiedzieć, co tak naprawdę chcą oglądać internauci. Wiele z pozoru dobrych pomysłów okazuje się nietrafionych, dlatego warto kierować się przede wszystkim rankingami oraz statystykami. Pokazują one, jakie kategorie cieszą się największą popularnością, a które filmy nie znajdują uznania widzów.

Czytaj także: Przepis na vloga na YouTube – czy chodzi tylko o walkę na suby?

Skąd czerpać inspiracje do filmów na YouTube?

Brak inspiracji do tworzenia filmów to problem, który dotyka zarówno początkujących influencerów, jak i tych, którzy mają już pewne doświadczenie. Czasami dotyczy on tematyki, innym razem samej koncepcji. Chcąc stworzyć ciekawy film, warto zainspirować się dziełami najpopularniejszych youtuberów. Pamiętajmy o tym, że nasze filmy nie mogą być kopią ich dzieł, nie powinny ich nawet przypominać – w internecie liczy się przede wszystkim oryginalność. Niemniej jednak w ten sposób być może uda nam się uchwycić dobry temat bądź problem, który warto poruszyć.

Inspiracją dla najbardziej wpływowych youtuberów bardzo często okazuje się ich własne życie. Niekoniecznie jest ono pełne wrażeń i emocji – są oni po prostu dobrymi obserwatorami i potrafią wychwycić to, o czym warto mówić. Pomysł na film na YT może przyjść, jeśli słuchamy innych – znajomych, członków rodziny, a także przypadkowo napotkanych osób. Pod tym kątem tworzenie materiałów jest jak otwieranie własnej firmy – żeby odnieść sukces, musimy trafić w gusta potencjalnych odbiorców. Ci natomiast często mówią, co chcieliby zobaczyć oraz jakie tematy byłyby dla nich interesujące. Być może w ten sposób uda nam się znaleźć pewną niszę, którą warto wypełnić.

Czasami wydaje się, że wszystkie pomysły na filmy zostały już wyczerpane, podczas gdy tak naprawdę mamy sporo możliwości, na które sami nie wpadliśmy. Inspiracją do filmów na YouTube okazują się również:

  • inne dzieła kultury – filmy, książki, obrazy mogą być przedmiotem komentarza,
  • sytuacja gospodarcza lub polityczna – autor występuje tutaj w roli eksperta,
  • muzyka – autor filmu może skomentować wybrany utwór bądź stworzyć do niego ciekawy film,
  • życie zawodowe – w codziennej pracy znaleźć można wiele inspiracji na ciekawy film, wyjaśniający lub komentujący pewne zależności,
  • własne zainteresowania – w tym przypadku także można postawić się w roli eksperta.

Szukanie inspiracji często przypomina działanie metodą prób i błędów. Możemy jednak sięgnąć do specjalistycznych danych, uzyskując odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Tabela przedstawia narzędzia, które pomocne będą w poszukiwaniu ciekawych tematów na filmy.

Narzędzie

Charakterystyka

Wyszukiwarka Google

W wyszukiwarkę wpisuje się konkretne hasło, a następnie porównuje otrzymane wyniki. Te z najwyższych pozycji cieszą się największą popularnością wśród internautów,

Wyszukiwarka YouTube

Wpisując konkretną frazę, sprawdzamy, które filmy zyskują najwięcej widzów. Ważne, aby inspirować się dziełami, a nie je kopiować,

Ubersuggest

Narzędzie, za pomocą którego można szukać inspiracji pod konkretne słowa kluczowe. Ważne, aby wybrać 2-3 najbliżej związane z naszą branżą,

TubeBuddy

Jest to wtyczka do przeglądarki, działająca na zasadzie Keyword Explorer. Pomaga szukać inspiracji do filmów na podstawie słów kluczowych. Warto jednak korzystać z anglojęzycznej wersji, gdyż jest ona o wiele bogatsza niż wersja polska.

Co nagrywać na YT – najpopularniejsze kategorie wideo, w których warto tworzyć

Pomysły na filmik na YT nie przychodzą łatwo, dlatego warto w pierwszej kolejności zastanowić się nad formą, w jakiej chcemy tworzyć. Mowa tutaj właśnie o kategoriach video, które internauci najchętniej odwiedzają. Najpopularniejsza jest oczywiście muzyka, jednak możemy też pomyśleć o tworzeniu tutoriali, filmów edukacyjnych czy instruktażowych. Oto kilka kategorii, dzięki którym można odnieść sukces.

Muzyka

Niekwestionowanym liderem YouTube jest oczywiście muzyka. Niestety, kategoria ta zarezerwowana jest dla osób, które mają talent nie tylko do komponowania, ale również do przedstawiania swoich dzieł w interesujący sposób. Warto pamiętać, że wśród muzyków panuje spora konkurencja – na YouTube swoje kanały mają światowej sławy artyści, którzy za pośrednictwem serwisu publikują profesjonalne teledyski.

Tutorial i top list

Jak zbudować altankę w ogrodzie? Jak samodzielnie zrobić manicure hybrydowy? Te i inne pytania zadaje sobie mnóstwo internautów, przy czym odpowiedzi na nie szukają przede wszystkim na YouTube. Dobry tutorial powinien mieć formę poradnika typu krok po kroku, w którym szczegółowo wyjaśnimy poszczególne czynności. Inną formą jest stworzenie tak zwanego top list, np. 5 najpopularniejszych książek historycznych lub 3 trendów, które zrewolucjonizują świat technologii w nadchodzącym roku. Wybierając tego typu kategorie, trzeba być ekspertem w danej dziedzinie, tak aby zdobyć zaufanie widzów.

Filmy o tematyce edukacyjnej

Dużą popularnością wśród młodzieży i studentów cieszą się filmy w tematyce edukacyjnej. Ich idea polega na wyjaśnieniu pewnego zagadnienia z konkretnej dziedziny. Bardzo istotna jest tutaj forma przekazu, która pozwala trafić do widza. Decydując się na tę kategorię, musimy pamiętać, aby nie sprzedawać posiadanej wiedzy za darmo. W pewnych przypadkach może się to nawet okazać szkodliwe – np. gdy pacjenci zaczną ufać lekarzowi z YouTube, który nie jest w stanie przeprowadzić diagnozy na odległość, zamiast odwiedzić swojego lekarza rodzinnego.

Stand up i kabaret

Internauci coraz częściej szukają na YouTube rozrywki w postaci filmów typu stand up. W tej tematyce doskonale odnajdują się osoby, które wręcz zarażają innych humorem. Problemem może być jednak znalezienie inspiracji do nagrania filmu, trzeba również zdecydować się na konkretny typ humoru. Grupy youtuberów mogą natomiast pomyśleć o tworzeniu krótkich scenek kabaretowych. Publikowanie filmów o tematyce komediowej to dobry sposób na wyrobienie sobie marki własnej, zwłaszcza dla osób, które zainteresowane są karierą na scenie.

Wywiad

Nikt nie jest specjalistą w każdej dziedzinie, ale każdy może przeprowadzić wywiad z ekspertem na wybrany temat. Na YouTube powstaje coraz więcej kanałów, których twórcy publikują różnego rodzaju wywiady. Zwykle mają one charakter profesjonalny, co oznacza, że są przeprowadzane ze specjalistami z danej dziedziny. Niemniej jednak wywiad może też przybrać formę ankiety, np. przeprowadzanej w miejscu publicznym. W takim przypadku należy wyciągnąć stosowne wniosku podsumowujące, które sprawiają, że film staje się o wiele ciekawszy.

Komentarz

Kategorią, w której teoretycznie może odnaleźć się każdy, jest komentarz. Możemy komentować sytuację polityczną czy gospodarczą na świecie, nową kolekcję znanego projektanta mody, najnowsze osiągnięcia technologiczne bądź prawdziwość informacji przekazywanych w reklamach. Niemniej jednak tego rodzaju video musi mieć przede wszystkim ciekawą formę, a także przekazywać cenne dla widzów informacje. Dobrze, jeśli komentarza podejmuje się ekspert w danej dziedzinie lub osoba, która naprawdę interesuje się konkretną tematyką. Jednocześnie warto pamiętać, że „ile ludzi, tyle opinii”, dlatego autor filmu powinien być otwarty na krytykę oraz komentarze zamieszczane pod swoim filmem.

FAQ:

Gdzie można szukać inspiracji do tworzenia filmów na YouTube?

Inspiracją do tworzenia filmów może być własne życie, lecz warto posiłkować się komentarzami i potrzebami innych, otaczającym na światem, sztuką oraz innymi dziełami, cieszącymi się dużą popularnością.

Jakie kategorie filmów na YouTube są najpopularniejsze?

Największą popularnością cieszą się filmy muzyczne, jednak internauci szukają na YouTube także różnego rodzaju poradników, top list, komentarzy oraz filmów tematyce komediowej.

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43