Znajdź nas!
Porady dla influencerów

Optymalizacja konta na Instagramie, czyli co zrobić żeby zarabiać więcej?

2023-05-24

optymalizacja konta Instagram
Instagram z dnia na dzień zyskuje na popularności. Jeśli Ty również lubisz tworzyć posty, rolki i reelsy, być może to dobry moment, by zacząć na tym zarabiać.

Zanim jednak wiedziony falą entuzjazmu rzucisz pracę na etacie, a jako swój zawód zaczniesz wpisywać "influencer", warto odpowiednio się do tego przygotować. Podpowiadamy, jak ulepszyć konto na Instagramie, by stało się naprawdę profesjonalne.

Na czym można zarabiać?

Pierwszy krok to zorientowanie się, jak zarabia się na Instagramie. Zdecydowana większość influencerów czerpie zyski z płatnych współpracy. Firmy płacą im za pokazywanie swoich produktów na profilu i zachęcanie innych użytkowników do kupna.

Można także zdecydować się na przygotowanie własnych cyfrowych produktów. Sporą popularnością cieszą się chociażby e-booki czy presety do obróbki zdjęć. Warunek jest jeden - musisz naprawdę znać się na tym, co robić i być w stanie przedstawić swoje dzieło w taki sposób, by zainteresować nim innych. 

Co zrobić, by zdobyć pierwsze współprace?

Jeśli zdecydujesz, że chciałbyś spróbować zarabiać na współpracach, musisz postarać się, by je otrzymać. W tym celu niezbędna będzie optymalizacja konta na Instagramie. W pierwszej kolejności należy zmienić ustawienia prywatności w taki sposób, by każdy zainteresowany miał dostęp do Twojego konta i udostępnianych na nim treści. Profil powinien być więc publiczny. Najlepiej od razu określić go również jako biznesowy, co da Ci dostęp do wielu przydatnych statystyk.

Kolejny krok to zadbanie o stronę wizualną profilu. Nie da się ukryć, że większość użytkowników Instagrama ocenia poszczególne konta na podstawie umieszczanych na nich zdjęć. W związku z tym powinieneś zadbać o to, by Twój feed dobrze się prezentował i był spójny. Dotyczy to zarówno zdjęć dodawanych do postów, jak i okładek reels.

Zwróć uwagę na dobór odpowiedniego zdjęcia profilowego i opis w bio. Powinny być związane z tym, czym się zajmujesz. Bio musi zawierać również słowa kluczowe związane z Twoją działalnością, aby użytkownicy mogli Cię po nich wyszukać.

Kiedy przygotujesz już swoje konto w opisany wyżej sposób, przychodzi czas na budowanie społeczności. To kluczowy element decydujący o tym, jak wiele będziesz zarabiać dzięki swojej działalności na Instagramie. Musisz postarać się o skupienie wokół siebie followersów, którzy rzeczywiście będą zainteresowani tym, co piszesz i nagrywasz. Ich reakcje w dużej mierze decydują o zasięgu Twoich treści, a więc i o tym, jak atrakcyjne będą one dla potencjalnych reklamodawców. 

Jak dbać o swoje konto?

Jeśli uda Ci się rozwinąć konto i zdobyć pierwsze płatne współprace, na pewno zaczniesz zastanawiać się, co zrobić by zwiększyć zyski na Instagramie. Najważniejsze są regularne publikacje i utrzymywanie ich na odpowiednio wysokim poziomie. Ze statystyk dowiesz się, o jakich porach dnia najlepiej dodawać posty i rolki, by dotarły do szerokiego grona odbiorców. Warto brać je pod uwagę i korzystać ze specjalnych aplikacji do planowania publikacji, które znacznie ułatwiają pracę.

Ważne, by w miarę przyjmowania propozycji współprac od kolejnych firm, Twój profil nie stał się tablicą reklamową. Musisz zadbać o zachowanie balansu między treściami sponsorowanymi i zwykłymi postami czy reelsami. Staraj się, by reklamy pojawiały się w treściach naturalnie i nie były zbyt nachalne.

Powinieneś także dbać o społeczność, którą udało Ci się zbudować. Odpowiadaj na komentarze i wiadomości prywatne swoich followersów. Od czasu do czasu możesz zorganizować dla nich spotkanie live, w którym będziesz uczestniczył. Sam również bądź aktywny na Instagramie - zaglądaj na profile innych, komentuj, reaguj. Dzięki temu inni użytkownicy będą traktować Cię jak kogoś znajomego, realną osobę, z którą mogą porozmawiać jak z kolegą, a nie zamkniętego w swojej bańce twórcę. 

Regularnie sprawdzaj statystyki. To najlepsze potwierdzenie jakości pracy, którą wykonujesz. Staraj się też, być na bieżąco ze zmianami wprowadzanymi w aplikacji i dostosowywać do nich swój profil i tworzone treści.

Artykuł przygotowany przy współpracy z partnerem strony.

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43